Skogstur...

... med lite träning.

Igår kväll så gjorde MOR & FAR en deal, dvs om MOR tog ut mig på sista rundan så skulle FAR ta ut mig på första rundan idag så att MOR fick sova ut lite. Detta ångrade FAR starkt imorse kl 07.00 när han märkte hur attans kallt det var. Men en deal är ju en deal...

MOR steg upp runt nio-snåret lagom tills det var dags för FAR att gå till skolan. Framåt lunch tyckte MOR att jag behövde ut & rastas och att LILLMATTE behövde övningsköra. Så vi åkte iväg till Lomma.
Jag fick börja med att springa av mig lite bus...


och på vägen blev det sedan två linjetag, MOR på väg ut:

jag på väg ut på nr 1:

på väg in med nr1:

men nä jag tror jag tar min obligatoriska första runda för att reta upp MOR lite, kom och ta mig då:

nähä, då lägger jag mig väl och väntar då:

Försök nr 2:

Ut:

och klockren avlämning:

och efter lyckat linjetag mera bus:

2 långa dirigeringar, ja jag vet, dummien skall inte hållas i munnen på detta vis... men håll med om att det ser rätt fräckt ut, visst?

En dubbelmarkering satte stopp för dagens apporteringsträning, jag spikade båda och kom snällt och lydigt in med dom:

Man kan inte lämna Lomma utan att ha tagit en tur inom på apellplanen. Det blev lite frittföljövningar, lite ligg och stanna under roliga former, lite hopp och rutan. Allt med skapligt resultat.

Sedan körde LILLMATTE oss säkert & tryggt hem. MOR kunde bara inte lämna bilen i garaget så smutsig som den var så det blev en biltvätt och nu står Gråben där ren & skinandes grann.

Kommentarer
Postat av: Agneta & Tyra

Det såg ju både roligt och bra ut! Fina avlämningar och mycket glädje!



Hoppas ni får en underbar dag!



Kram



Agneta o Tyra

Postat av: Björn & Clara

Tjena

Härligt o läsa om era aktiviteter. Se vad en kamera kan göra mycket. Vet själv. Ska strax till Skurups BK o träna o då följet Canon 450 med. Trevlig "söndag".

Björn med Clara

2009-01-06 @ 11:37:20
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vilken snygg avlämning!!!! Grattis!

2009-01-06 @ 14:49:05
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Häääärligt!!! Wallander ser överlycklig ut och när man är det så kan ju apportgreppet bli lite hur som helst, eller hur? Duktig lillmatte på att köra. Hoppas körkortet snart är i hamn.

2009-01-06 @ 15:17:38
Postat av: Lakrits

Vad mysigt det ser ut. Synd att jag missade en förmiddag med er men Matte hade fullt upp. Hoppas vi kan ta en träning nästa helg.

Tass & kram

Lakkan

2009-01-07 @ 21:55:04
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Är det en dummy med kaninskinn du har? Var har du fått tag på den? Jag behöver träna mycket med kanin och det är så jobbigt att hålla på med riktiga hela tiden så detta kunde vara ett alternativ att ta till, tänkte jag :-) Vilja fullkomligt äääälskar kaniner och behöver lite mer kaninvana så hon inte blir såååå till sig! Kraaam

2009-01-08 @ 22:39:05
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback