Först lite...

... "UT" och sedan lite bus!

Klockan 12 hade vi bestämt träff med Grappa & Lena på Spillepengens Hundrastplats.

MOR smög först iväg upp för backen med lite vilt. Sedan kom hon och hämtade oss. Beck & Far gick på sitt håll Guinness fick vänta en stund i bilen medans vi skulle träna lite.

Vi började med några synliga linjetag, sedan några halvsynliga, dessa gick bra. Sedan fick Grappa 2 enkelmarkeringar & jag en dubbel, dessa fixades lika bra. Sedan var det dags för de osynliga, första skicket gick i stort sett rakt ut... men på andra skicket så valde jag att gå ut om det höga, äckliga, stickiga gräset... jag visste ju exakt var nästa fågel låg sedan tog jag exakt samma väg tillbaka och lämnade av som man skall. Grappa fick kämpa lite med den stora truten... inte helt lätt att få in den hela vägen i en liten egen "trut". 

Precis när vi var klara så kom den en pytteskur men vi fick busa i alla fall och attans vad jag blev jagad... det är minsann bra fart i Grappa brunfia. Sedan hämtade Lena Guinness och Beck och FAR anlände oxå och då fick vi busa av oss lite tillsammans.

Men attans vad vi blev fulla av några små klistriga borrar av något slag... en del togs bort på plats men de flesta var nog ändå med hem tror jag. Höjdpunkten idag blev annars när Lena hade köttbullsutdelning, kolla mellan mina ben i mitten, det är bara en av oss som är väluppfostrad:

Undrar om det är platsen som kommunen glömt i år?  Det hade verkligen inte varit helt fel om dom tagit sig dit och klippt gräset en aning, det var verkligen högt på vissa ställen. Men kanske vill dom inte (för)störa kaninernas paradisplats och numera oxå Becks tror jag, som hans ögon lyste när han fick flukt & lukt på alla kaninlortisar.

Sammanfattningsvis, så tycker jag att jag skötte det betydligt bättre med "UT":et idag. Men tydligen så räcker det inte helt, det måste bli ännu ännu mycket bättre, påstår MOR. Hon säger att  "UT" alltid skall vara rakt ut och inget annat även om det finns lite "hinder" i vägen. Ja, jag vet att jag fixat att gå rakt ut förut... men MOR säger att jag nog kanske ändå inte helt förstått vad "UT" helt betyder. Så nu får jag allt lära om ett igen då!

Gratis skotträning fick vi oxå, det sköts rejält på skjutbanan. FAR sa att LILLEBROR tittat sig lite omkring på första skottet sedan brydde han sig inte ett endaste dugg.

Imorgon är det måndag, sista måndagen som MOR skall jobba på ett par veckor, HÄRLIGT :-)

Kommentarer
Postat av: Susanne o Pebbels

Låter som en kul träning trots lite regn och kardborrar (det är väl så det heter de där små bollarna?). Ser supermysigt ut på bilderna. Tack för fin kommentar, jag blir så glad även om hon inte var på topp idag.

Postat av: Grappa

Jag hade 15 klistriga bollar med mig hem och Guinness hade ungefär 515 klistriga bollar med sig. Han ska alltid vara värst.

Förresten tycker jag att man borde anpassa storleken på viltet efter storleken på gapet. Jag är faktiskt en liten tös!!!!

Det var kul att jaga dig, Walle! Vilken fart du har! Men den där långbente fjäskaren ger jag inte mycket för. Usch och blä för småglin!

2009-07-20 @ 16:35:52
Postat av: Elenor och Zidane

Ja UT är lite halvknepigt. Det värsta är att ibland vill jag att Zidane ska gå snett ut på mitt "UT". Då är det lite svårt att fatta tycker Zidane. De där kardborrarna du pratar om känner jag igen. Små gröna saker eller ur?

2009-07-20 @ 18:42:57
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Agneta & Tyra

Ja, jag ska försöka men det är inte så lätt he heee, att ta det lugnt vill säga he he eheee



Har varit på jaktkurs idag, lite blandad framgång för oss. Vi har en hel del att bita i här framöver....



Kram



Agneta

2009-07-20 @ 22:36:37
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: adelia

Hej!

Tack för de uppmuntrande orden,men det är lång rehab och jag har väl blundat lite för sanningen kanske.Man vet ju när människor har ledskador tar det oehört lång tid o hundar är väl inte sämre dom..Ja nya tag bara fast tunga måste jag medge..

Ni såg ut att ha mysigt på bilderna.Det är bra att öva i regn fast man helst av allt inte har tänkt sig det från början..Ja desa kardborrar de fäster överallt..Ja vid köttbulle utdelningen skulle inte Bianca heller vara still hon skulle roffa åt sig;)

Då vakas det sem för dig..skönt.ha det gott kram

2009-07-20 @ 23:58:42
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Skönt att nedräkningen har börjat!! Du kom och tänka på häromdagen att den där kompisen till dig hörde visst aldrig av sig :) Kram kram

2009-07-21 @ 00:38:59
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: lotta

kul att UT funkade bättre idag:)Såg nästan ut som om Cola var med där igänget åxå;)skönt att brorsan inte brydde sig om skotten..skönt:):)

å semester i analkande...njuuuuuuut:)

2009-07-21 @ 08:51:17
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Vad bra att lillebror inte reagerade på skotten, och väluppfostrad är han också :-)

2009-07-21 @ 21:47:19
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Emma, K & S

Hej på er!! Det var ett tag sedan vi var på spillepengen, men jag tror att jag ska följa ert exempel och åka dit för lite träning.

Beck ser ut att ha blivit en stor kille...

kramar från mej & mina gossar

tack för krya hälsningen =) det värmer...

2009-07-21 @ 22:22:46
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Karin och Wilma

Jag köpte den på klickerklok.se men de var dyra så jag har gjort lite efterforskningar och försöker att hitta dem billigare om man köper direkt från Canada. Men då ska man väl köpa ganska många så att man får ner fraktkostnaderna.

2009-07-22 @ 11:14:34
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback