Jaha...

... så kunde jag inte avhålla mig från att blogga längre. Jag har funderat lite på om jag skulle lägga ner eller inte och kanske låta Beck ta över rodret, men jag kan inte riktigt bestämma mig... så det blir väl ett tag till.

Vad har hänt sedan förra lördagen då?

Jag börjar med att visa en bild på när jag var tvungen att hålla koll på Beck utomhus häromkvällen och då var detta bästa sättet:

I tisdags for jag , Beck , FAR, ÄLDREMATTE & LILLMATTE till Smygehuk, vi tog oss en promenix först och sedan käkades det smarrigheter från rökeriet. På hemvägen blev det en tur inom Höllviken där det avnjöts glass i stora lass (vi har inte berättat det här för MOR innan så nu lär hon bli väldans avundsjuk & sur på oss alla när hon läser detta)
Här kommer några bilder som togs med ÄLDREMATTES kamera.
ÄLDREMATTE & BECK:

Alla Lindebladsbarn (tyvärr ville inte Beck visa sig från sin bästa sida):

I onsdags blev det en sådan där sammadagsbestämd träningskväll och så fort MOR kom hem så for iväg till Ulrika & Molly för att åka vidare iväg med dem till Blentarp där Eva, Kidd & Paulina (Kidds lillmatte) väntade på oss.

Vi började med en markeringsövning... som jag fick totalt hjärnsläpp på. Det kastades två dummiesar på vars ett håll, jag satte fart ut mot den ena och skulle precis plocka upp den då jag fick en underbar doft i näsan som bara drev mig till att springa vidare långt långt. Jag hörde MOR vissla men jag kunde bara inte släppa spåret på ett tag. När jag kom tillbaka så gjordes ett nytt försök när MOR skickade mig mot den andra dummisen... men då var jag bara tvungen att checka spåret på andra sidan. Denna gång kom MOR sättandes efter mig och så fick jag snällt följa med tillbaka  till utgångspositionsstället och sitta och begrunda mina synder en stund innan jag på nytt gjorde bort mig en gång till. Men sedan vart det inget kul att få MOR efter mig längre och då bestämde jag mig för att hämta dummiesar istället resten av kvällen.

När vi var klara för att packa oss hemåt kommer Ulrika med en ypperlig idé... hon föreslog att vi skulle åka bort till Sövdesjön och träna lite vatten. Sagt & gjort, vi packade iväg oss och så roligt vi fick det. Det hämtades enkelmarkeringar & dubbelmarkeringar med fart ut och in och ingen vass stoppade oss inte. Några små små skakningstendenser i bakre regionen blev det på de två första försöken men sedan var det bara att springa på, ju snabbare man lämnade av ju snabbare fick man dra ut igen. Sista övningen blev lite svårare för då kastades dummiesarna in i hög & tät vass men vi löste den uppgiften oxå så klart. Tyvärr inga bilder från denna träning... kameran som MOR fick med sig hade ingen batteritid kvar :-(

I går var det päls & tassvård på både mig & Beck. När Beck togs omhand så låg jag snällt och tittade på, men när det var min tur så skulle Beck så klart vara med och kolla och ha en hjälpande tass med hela tiden. Jag tycker att det är jätteskönt att även Beck verkar gilla att bli ompysslad av MOR.

Imorgon är det dags att fara iväg till samma ställe igen men då skall det tränas med vilt istället och det skall bli riktigt spännande för "Sickan" (Eva) har ikväll meddelat att hon har en plan :-)

MOR fick precis nu ett samtal från en glad Ann-Sofi som varit på utställning idag och nu är det bevisat "Gammal kan vara snyggast" hennes äldsta tik Peggen tog sit Cert vid 9-års ålder (nu får du rätta mig A-S om jag skrivit något felaktigt... MOR är inte så bra på att återberätta sånt här som du redan vet). JÄTTEGRATTIS säger vi så klart!

Nu väntar John Blund... Nattinatti så hörs vi säkert imorgon igen!


Kommentarer
Postat av: Zico Bus

Tjena Walle!

Jag tycker det är bra att du fortsätter blogga! Jag tror INTE att Beck är redo att ta över det ännu!

Nu räknar vi veckorna till FM - J-a vad vi ska hålla tummar och tassar :)

Kramar

Z&H

2009-07-10 @ 23:29:34
Postat av: Helena

Oj va orolig jag blev när jag börjde läsa att du hade planer på att lägga ner bloggen!! Men om Beck tar över rodret får vi ju chansen att följa även dina bravader antar jag :-) Vilken härlig vattenapportering ni fick till bara som en liten bonus sådär på slutet!



Ja hon är så charmig gammeltanten när man riktigt ser hur kul hon tycker det är att få vara med och träna agility! Men hon har blivit lite jobbig nu när hon är med på klubben (hon som förut satt alldeles tyst och tittade på du vet) för hon sitter och skäller av iver och vill vara med och träna hela tiden! Ha det gott! Kram

Postat av: Helena

Ja hon har börjat lyssna så mycket bättre på stoppsignalen! Så härligt...förut var det som om hon hade korkar i öronen när hon jobbade, då hörde hon ingenting! Elias och jag åker till Tallin på tisdag så fram till dess bloggar jag nog en del men sen blir det tyst några dagar. Kram

2009-07-10 @ 23:47:57
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Tack för tipset om kikare, det kan jag behöva!

2009-07-10 @ 23:50:10
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Malin m flock

Walle du får absolut inte sluta blogga, vi vill ju kunna hålla oss uppdaterade om vad som händer i erat liv jue, blir ju tyvärr inte så ofta vi träffas. Men o andra sidan om du slutar blogga så måste vi träffas, hmmm tål att tänkas på.



TREVLIG HELG

KRAMIZ

2009-07-11 @ 00:26:20
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Anonym

2009-07-11 @ 09:02:30
Postat av: Mia, Viggo o Vera

NÄ! Inte sluta blogga Walle - brorsan kan väl skaffa sig en egen blogg eller vara gästbloggare på din då o då!



Ser läcker ut när Walle passar Beck!



Nu närmar sig augusti - valpträff och FM! Ska bli kul att ses igen!



2009-07-11 @ 09:05:36
Postat av: lotta

nikanske kan turas om att blogga..man brukar ju kunna se och uppleva saker o ting liite olika;)nej, helt katastrofalt var det inte..men apporteringen vart det 0a på..den verkar inte gå alls när det blir för mycket störning o det var det verkligen igår..men hysteriskt skällande småhundar, ösregn mm.mm MEN kan hon momenten väl o känner sig säker så går det ju bra ändå:)

2009-07-11 @ 09:54:47
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Susanne och Pebbels

Hihi, smart att binda fast hundarna i varandra. Bättre "barnvakt" är väl så svårt att få? :)

2009-07-11 @ 11:06:47
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Camilla o Enzo

Härligt med utflykter och träning :)! Vi har också hunnit träna lite, både själva och med bl a Bea och Linn. Vilthanteringen fungerar sååååååå bra och jag är såååååå lycklig över det :)). Ibland är det bra att vila sig i form. En mer taggad och fokuserad hund att träna med har jag sällan upplevt! Å då brukar Enzo vara taggad i vanliga fall...

2009-07-11 @ 11:31:15
Postat av: Karin och Wilma

Klart du inte kan sluta blogga. Beck kan ju säkert inte ens stava än. Jag tror du måste reda ut begreppen lite.



Lillmatte tror jag att jag har koll på men är Äldrematte densamma som Mor?

2009-07-11 @ 20:21:15
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Kan bara hålla med de övriga ovan. Småungar ska inte blogga! Det blir bara massa lksjdflksfjsklfjsaorei då! Det ska rediga karlar till för att reda ut tangenterna. We vant Walle! We vant Walle! :-)

2009-07-11 @ 22:25:23
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Agneta & Tyra

Ja här har det också varit markeringsträning idag. Jättekul!



Håller med de övriga att du Walle ska hålla tassarna på tangentbordet, du skriver ju så bra!



Vi håller på dig!



Kram



Agnet 6 Tyra

2009-07-11 @ 23:44:55
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Ia & tjejerna

Vi tycker inte att du ska sluta blogg. Låt Beck få skriva ibland om sina bravader och utveckling.

2009-07-12 @ 08:09:53
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag får väl skylla på mina två medbloggare att de inte kan stava på engelska - matte var dessutom för trött för att rätta dem ;-)We want Walle menar vi så klart ju - WWW betyder väl det?

2009-07-12 @ 08:19:03
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej!

Ja i bland kan man inte hålla sig borta från bloggen,kul att läsa dina inlägg iaf.Det är säkert 10 år sen jag var i smygehuk.Min syrras svärmor har en andels lgh där vid havet..och då fick vi låna den 1 v,så fint o mysigt ställe.

Ja det behöver pälsvård helst nu Bianca fäller som fasen..Man kan undra om hennes matte gör likadant,sympatis fäller kanske "haha"

Jo puckpotatis är när man skivar rå potatis i ca 1-1½ cm tjocka skivor ,,penslar dem m en blandning av olivolja,pressad vitlök,färsk rosmarin o salt,svartpeppar,lägger den på en bakplåtsklädd plåt in i ugnen på ca 225-250 g i ca 30 ,vänd dem efter halva tiden.Vet inte om det är exakta namnet på det,men de ser ut som puckar och är väldans gott..Ja du får inte sluta att blogga ,man gör det när man hinner för det finns mkt annat just än datan e klart.Ha en bra dag o sem kram kram från oss i norrköping;)

2009-07-12 @ 12:32:08
Postat av: adelia

Hej igen!

Det var bara jag som skrev det förra inlägget;)

haha glömde att signera..kram

2009-07-12 @ 12:33:32
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback