LILLEBRORS roliga busmöte...

... med syrran Bella.

Halv 7 mötte vi upp Bella & Isa med matte Malin i Lomma.

Det var ett kärt återseende för mig oxå att se Isa men hon var inte längre så intresserad av mig... men det finns nog sin förklaring till det, hela 9 bast har hon gått och blivit.

Vi stannade först vid en plats en stund där vi busade av os lite medans 2-beningarna "sladdrade" om hur vi 4-beningarna, ja framförallt småglina bär sig åt.
Först tog dom små det lilla lugna:

Sedan började det gå lite vildare till (när det gick för vilt till så sa Isa till dom på skarpen):

... och när dom tröttnade på varann så terrade dom mig:

... när dom inte hittade lite mumsigheter i form av kaninpluttar:

Sedan tog vi en runda i skogen och på sluttampen så rastade småglinen sig själva rejält... vilka rundor dom tog, det gick knappt att fånga dom på bild:



Tiibaka vid bilarna så fick jag & Isa hoppa in i bilarna medans de små skulle in och fotas lite på apellplanen:
Visst står Beck rätt skapligt när MOR har en godbit i handen:


dock lite sämre utan:

Men posa tillsammans var Bella & Beck bra på:

Nästa gång kanske även våra hussar kan vara med, det hade varit kul... tack för en trevlig källstur tillsamamans Isa, Bella & Malin!

Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena

Kul att ni hade så trevligt o att det gick så bra.



Natti-natt.

Clara

Postat av: Lakrits

Vilka små busprickar de är! Men vi var väl ännu värre när vi var små, eller hur Walle?! Du kommer väl ihåg våra rundor på appellplanen medan våra Mattar ropade ilsket. Fniss. Those were the days. Fast vi har ju kul nu också och Matte säger att jag fortfarande är en busprick. Ränderna går aldrig ur sägs det ju. Inte för att jag tycker jag ser varken randig eller prickig ut men en tvättäkta flatte är jag i alla fall.

2009-07-15 @ 00:01:06
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Så kul vi hade! Det måste vi göra om... Äntligen någon som vill springa lika mycket som Bella.



//Malin

2009-07-15 @ 02:06:38
Postat av: lotta med Juni o Cola

å så kul att leka med syrran:)SÅÅÅ fina de är..OCH vackra:)

2009-07-15 @ 08:29:34
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Mys pys alltså. Vilka roliga lekkamrater.

2009-07-15 @ 11:50:52
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Elliot

Haha så kuliga småglinen ser ut där dom springer så öronen står rakt upp =) Hmmm känner igen det på nåt sätt...

Sen vet jag inte ifall i varje fall jag har blivit så mycket "o-busigare" med åren fniss...så jag tror nog att jag gärna hade ställt upp som lekfarbror till Bella oxå =D

kramixar från E

2009-07-15 @ 14:06:56
Postat av: Karin och Wilma

Den där lillebror är bra go i alla fall. Fast jag kan förstå att det var en lättnad när de upptäckte kaninpluttarna. Mysigt att få träffa någon i sin egen busiga ålder också :-)

2009-07-15 @ 17:14:41
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vi har passat Becks syrra idag och är han hälften så go´som hon så är ni lyckligt lottade. Man blir ju så sugen på valp igen!

2009-07-15 @ 22:28:22
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Vad roligt för Beck att få busa med syrran! Så söta de är tillsammans! Men vad de växer snabbt, eller hur?



Ses snart!

2009-07-16 @ 10:30:02
Postat av: Agneta & Tyra

Vad trevligt med ett litet busbesök he ehe!!! De var verkligen söta där de satt. Harlortar är ganska mumsigt tycker Tyra också.



Nu ska vi iväg på jaktträning med gänget snart....



Vi hörd!



/Agneta

2009-07-16 @ 15:58:30
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Margareta, Jizza, Spot och Bell

Så spännande att se att ni växer så att det knakar.

Och så roligt ni verkar ha det. Vi har semester (matte, Jizza Spot och Bell) i norrland och vi krymper på bredden för att vi badar flera gånger om dagen och springer i skogen. Tyvärr har vi haft en del problem med åskväder. Förmiddagarna har varit fina men sedan har det brakat loss å det värsta. Hoppas kunna skriva lite på bloggen snart

Kram från tre blötdjur och deras matte

2009-07-16 @ 20:27:31
URL: http://www.anthriscua.se
Postat av: Karin och Wilma

Ja! det är klart att man ska gå fram till där man vill att hunden ska börja, att jag inte tänkte på det!

Jag hade lite huvudbry hur jag skulle göra efter att hon hade kommit in med en dummie :-)



Peter har inte riktigt känslan, tajmingen och hundtänk. Nu får Helena masa sig hem från Tallin så att jag kan få lite adekvat hjälp :-)



Jag var jättesur först och tänkte att jag hade sumpat det ännu än gång. Kände mig som världens sämsta hundtränare. Men jag tror inte att det är helt kört ännu. Som du säger så tror jag att man får hålla längre avstånd och ta det väldigt lugnt, inte skynda på. Och hon kan faktiskt avreagera snabbt efteråt.

2009-07-16 @ 20:41:26
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilmenlund

Tack! Det var klart som korvspad första förklaringen :-) peppar peppar ibland trillar polletten ner på en gång...

2009-07-17 @ 07:30:34
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback