Kontaktövning...

... i Pildammarna med simmande svanar & änder i blickfånget.

När MOR kom hem från jobbet så gick vi ut en runda i det fina vädret som det faktiskt blev till slut ikväll. Jag hoppas verkligen att våren är på väg nu.

Som sagt... vi hamnade i parken och MOR tyckte det var ett ypperligt tillfälle att träna på kontakten när jag satt och intresserade mig svanarna & änderna i en av dammarna. Först tog det ett litet tag mellan gångerna som jag självmant tog kontakt men sedan gick det snabbare och snabbare.

Vi hade en härlig liten träningsstund där tillsammans innan vi traskade vidare med rätt skaplig kontakthållning. När vi sedan kom till "apellplanen" bakom stadsteatern så blev det lite fjärrdirigering på kort avstånd. Ställandet från både liggande och sittande gick spikrakt upp på 3 försök av 3. MOR blev riktigt förvånad och ställde sig undrande... var det ren tur eller ren skicklighet? Om hon är riktigt nellad så får hon väl ta reda på vilket redan imorgon kväll när det är dax att åka till Fart & Fläkt igen, för jag tänker inte säga som det är.

Måste visa en bild från gårdagen på hur bra min morsa matchar med Enzo och hans täcke:

Kommentarer
Postat av: Gazton

Tjusigt täcke.... sånt vill jag också ha, då slipper jag bli så blör när det regnar ute.

Postat av: niño

Oj, oj, oj

Klarade du verkligen att fokusera på Mor med svanar o ankor som alternativ i sikte???

Bra gjort! Bra val!

(o:

Fiin bild på grannt klädda, både hund o människa!



Vov!

Niño

2009-03-10 @ 10:29:18
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Clara

Tjena

Vad duktig du är med svanar o ankor. Snart kan du väl elitmomentet stå-sitt ligg i fjärren.

Clara

2009-03-10 @ 15:26:11
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Lakrits

Tjingeling!

Inte en chans att jag skulle välja Matte om där var svanar och ankor. Om hon inte hade godis förstås. Då är det ju en annan sak.



Vi längtar tills det blir ljusa kvällar, då ska det tränas som bara den här.

2009-03-10 @ 23:20:04
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Ingela & Tessie

När ska din Mor sluta bli förvånad för att du gör rätt??? Vi tycker att du e jätte duktig och man kan inte allt meddetsamma.



Nu får ju Mor beställa ett täcke till dig som matchar jackan för hon kan ju inte gå omkring och matcha Enzo bara så där =)



Vi håller med Lakkan vi längtar oxå till det blir ljusare på kvällarna så man hinner med lite mer.....snart är vi där, jippi!!!!



Ha det bra och träna inte ihjäl er så vi ser ut som ett fån på nästa jaktträning.

Kram

2009-03-11 @ 08:18:37
Postat av: Ingela och Tessie

Hum.... undras var vår kommentar blev av (har försökt 2 ggr nu) vi som skrev så fint om att Mor ska sluta bli förvånad för att du kan för du är jätte duktig Walle.

Träna inte för mycket nu bara så vi ser fåniga ut på nästa träff.



Kramar från oss





2009-03-11 @ 08:50:56
Postat av: Ingela

Nu blev det så där tokigt igen på din sida...kan du plocka bort ett par komments kanske?

2009-03-11 @ 08:52:10
Postat av: Elenor och Zidane

Kontaktövningar bland änder och annat låter ju kanon! ...och mysigt!

2009-03-11 @ 10:14:07
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

bra träning:)vad snygga modern och wallander e tillsammans:)

2009-03-11 @ 10:46:03
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Enzo

Vad stiliga vi är tillsammans. Täcket är egentligen ett nummer för stort för mig (jag blev ju inte så stor som matte trodde...) så Walle kanske är spekulant på det så ni kan matcha varandra som Ingela skrev..:-)

2009-03-11 @ 18:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback