Jaktlydnadskurs...

... så där mitt i veckan var minsann inte helt fel.

Fyra träningssugna ekipage mötte upp Mumme i Lomma och efter lite presenterande så bar det ut i skogen.

Vi var jämna par, Lakrits & jag och Bella & Nisse.

Vi fick börja med att visa upp oss en och en för att Mumme ville se på oss lite, hur vi gick fot och kolla våran stadga lite. Sedan fick vi walk up:a fram och tillbaka, stanna upp när det blåstes i pipan och då for det dummiesar & tennisbollar till höger & vänster. Mellan varven blev det lite serpentingång och inkallningar genom liggande dummiesar.  Stadgan gick jättebra fotgåendet gick bra men kan bli mycket bättre och här måste vi lägga mycket fokus framöver. Redan nästa vecka vill Mumme se lite framsteg/förbättring och det skall vi försöka ordna till.

På 1 1/2 timme fick vi 4-beningar inte hämta en endaste dummie, men det fick 2 beningarna minsann... himlans fuskigt alltså! 

På hemvägen blev det ett kort stopp hos Beck & Co... dels skulle MOR lämna av en scanner och sedan ville hon så klart höra om Beck gått igenom besiktningen och det hade han och han hade dessutom fått ett litet chip i nacken så att man skall veta vem han är om man behöver. Men jag undrar vad som hände mer där inne... MOR kom utfarandes med andan i halsen och söndrig tunika och så mumlade hon något om att hon blivit överfallen av 11 "terrorister".  När jag och mina syskon bodde på det där stället så fanns det bara 8 små "änglar"... ja det går bara utför med ungdomarna nuförtiden.

Nu kallar LILLMATTE, bäst jag skyndar mig... för annars går jag kanske miste om kvällens mysstund.

Kommentarer
Postat av: Malin m flock

Postat av: Malin m flock

Som det kan bli när man trycker på enter!!!!



Vad duktigt 2-beningarna var som hämtade in alla dummysarna fast de inte har i närheten av lika bra luktsinne som 4-beningarna!!!

Där hade jag och Zolo behövt vara med men det är ju så svår att gå kurser när man jobbar 3-skift, men vi kan kanske få lite tips av er om vi fjäskar riktigt mycket;)



Lycka till nu när Beck snart kommer hem och om Walle behöver har säket Oscar några bra tips på vad man skall göra med vildbasar!!!



KRAM

2009-05-19 @ 01:52:41
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Lika bra att du vänjer dig. Sådär är det på våra jaktträningar också nuförtiden.....bara tvåbeningarna får hämta. Någon ny trend som de har kommit på :-( Puss från Vilja

2009-05-19 @ 08:50:28
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Castor

Ja du Walle nu får du att göra. Jag har fostrat min lillebror i drygt ett år nu. Först bäbisåldern när han skulle bita på allt och nu när är han en "slynglig" tonåring. Å jo visst var vi 8 st änglar när vi bodde på Källvägen. Det är vi väl fortfarande, eller? Jag har massor med uppfostringstips om du behöver. Ett finns på Margaretas blogg "Håll dig på mattan". Men du det är faktiskt kul att ha en lillebror. Lycka till med Beck. Hoppas vi ses snart.

Brorsan Castor

2009-05-19 @ 22:01:04
Postat av: Karin och Wilma

Vi kämpar på men det är tur att fjärren ligger i fjärran s a s, för vi kommer att behöva mååånga träningspass innan det där sitter.



Spännande med valpen, bra att matte får motionera lite och hämta dummysar. Hon lär behöva flåset när hon ska springa efter och hålla ordning på den där vildingen sen.

2009-05-20 @ 06:52:27
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: cola

haha jo sådär blir det här oxå...verkar som att ju lugnare men e desto mer får man hämta...???ojoj, vilken tur att hon kom loss från terroristerna;)

2009-05-20 @ 10:43:04
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Agneta



Jo, jag håller med dig, det var dåligt!!! Övning ger ju färdighet sägs det men ibland är det komponenter med i bilden som inte räknades med he heee.



/Agneta

2009-05-20 @ 15:54:19
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Elenor och Zidane

Ha ha terrorister...i Sverige...Nja... MEN att ni var 8 änglar det är ju självklart det Walle. Kram

2009-05-20 @ 21:21:27
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Ska ni hämta hem brorsan idag?? Kram från matte och nospussar från Vilja!!

2009-05-21 @ 10:06:13
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Clara

Tjena

Det är väl inte fel med lite träning mitt i veckan mä.

Jag vet inte när det är mitt i veckan eller helg för jag tycker att Husse tränar mig nästan ALLTID.



Ett varnande ord. Du ta hand om den där terroristen o ge honom en bra uppfostran. Kom inte sen o säg att jag inte varnade dig.



Trevlig helg från mig o Husse.



Clara

2009-05-21 @ 10:56:50
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback