Äntligen...

... blev det lite lydnadsträning ikväll.

Det var tur att Elliot & Ann frågade oss igår för annars vet e katten om vi kommit iväg. Men nu passade det jättebra för LILLMATTE hade lust att hänga med och då passade hon på att träna lite kontakt & kvarsittning med Beck under tiden som vi andra körde lite mera avancerade övningar.

MOR har känt sig lite halvhängig & trött hela veckan... men det verkar inte att bli något av det, så det är väl bara för henne att köra på som vanligt igen.

Träningen gick både och... friaföljet såg trevligt ut sa Ann. Läggandet under gång är jobbigt som f-n... varför måste det gå så fort förr, räcker det inte med att man lägger sig ner på kommenderingen? Kommandot HOPPA gillar jag bättre än HOPP, så MOR har lovat att försöka lära om, i vilket fall som helst så hoppade jag ut och satte mig om än bara en bit från hindret. Ställandet under gång, var nog de två bästa försöken hitintills i "karriären" men lång bit kvar innan det sitter som det skall. Gällande Apporteringen så är det bara själva ingången som jag måste komma ihåg hur den skall vara när vi befinner oss på apellplanen jämfört med vid jaktträningen. Här är det inte OK att jag lämnar av frammifrån. Fjärren gick bra ända tills MOR skulle gå tillbaka till mig och sätta mig upp, för då satte jag mig upp direkt. Jag kan säga att det blev en hel del framåt och tillbaka gående för MORS del. Men jag fattade ju så klart tillslut att jag var tvungen att ligga kvar tills jag fick tillåtelse att sätta mig upp. Första försöket på rutan gick bra... undrar varför MOR sedan skulle envisas med ytterligare försök?

Vad har annars hänt?
Jo det har ändrats om lite här hemma eftersom att vi köpt nya soffor & bord, det börjar blio rikgtig bra tycker jag även om det ännu inte riktigt är helt klart, dvs allt på sin plats.

Vi var och fikade på lunchen idag, jag, Beck, LILLMATTE & MOR. Än är det mycket som Beck reagerar på, han hade t ex stort sjå med att hålla koll på en duva som spatserade fram och tillbaka mitt framför våra nosar och verkligen försökte reta gallfeber på oss. Jag brydde mig inte så klart... men Beck ville inget hellre än att få tag i den. Men han blev hårt hållen av MOR så han fick snällt bara sitta kvar och studera den på väldigt nära håll.
Det måste ha sett väldans roligt ut för många stannade upp och tittade på oss med ett stort leende.

Det bästa idag har nog ändå varit att LILLMATTE är halvvägs till sitt körkort, i eftermiddags klarade hon teoriprovet! Så klart blev det ett par extra blöta pussar till henne från både mig & Beck.

Imorgon är det fredag och då är det tydligen tvättande som gäller hela kvällen för MOR... ni anar inte vilket tvättberg som växt upp i badrummet. På lördag skall MOR på föreläsning om hur man skall lyckas på tävling. På söndag är det dags att följa med MORFAR på jakt och det ser jag verkligen fram emot.

Ha en bra helg allihopa... förhoppningsvis blir det en liten helgresumé på söndag kväll.

Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena

VA KUL att det går framåt=>bra i lydnaden.

Det gläder mig. Va bea att du hoppar på komandot HOPPA. Det gäller att komma på det.

Det kommer att gå hur bra som helst o jag ska stå först i könn o applådera den dagen du tar ditt första 1:a pris i klass II.



Husse och jag önskar er också en trevlig helg.

Postat av: Elliot

Tack för sällskapet på träning igår kväll.Det blir lixom alltid lite kul när vi tränar tillsammans tycker jag.

Ja det där läggandet....suck =( det som går så himla fort inomhus men utomhus.....Matte säjer att ja e trögfattad!Men inte kan de väl va så lr?



Beck,duvor e inget kul vänta tills du börjar uppskatta flygande löv mmmmm går bara inte att motstå =D

Ha en bra helg allihop,jag ska ha tråkigt för matte jobbar....

2009-11-13 @ 13:44:28
Postat av: Karin och Wilmenlund

Mina träningskamrater har övergivit mig :-( Man behöver onekligen lite dragplåster när november drabbar en. Idag var vi dock och tränade på klubben dagtid och det gick riktigt bra. Här är det berg- och dalbana mellan bra och dåligt :-) blir ju mer spännande på det sättet, speciellt inför ev tävling...



Beck måste nog växa i den stora kostymen också, så blir han lika cool som Walle.



Ha en bra helg!



Kram

2009-11-13 @ 21:42:59
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: adelia

vad roligt att det går bra för er träning:)Och det är ju träningar som ger bra resultat sen..Idag blir det att vara ute m hundgänget men det regnar så mkt..Bianca vill ju inte ens ut,,det blir regnkappan på;)De ska köra sök men det vågar jag mig inte på riktigt än med Bianca.Men att titta på de andra gör ju ingen skada då blir hon extra eggad..Hoppas ni får en härlig helg..kram o nos

2009-11-14 @ 08:29:34
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Susanne o Pebbels

Ja inte är det lätt att komma ut och träna under denna mörka transport månad till jul ;) Men ibland så går det. Jo, visst gick det undan på filmen...Pebbels är så snabb att man tror att man spelar filmen för fort ibland. Vissa moment är sånt bra, vissa inte... ;P



Visst är det tvåans moment ni tränar för nu? Isf tränar vi ju inför samma , tänk vad kul, om vi möts i vår när tävlingarna sätter fart igen :)



Trevlig helg å Nospuss från Pebblan o hennes frusna matte som varit ute och tränat idag ;P

2009-11-14 @ 17:32:03
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Lakrits

Tjena!

Va? Nya soffor. Dom måste Matte provligga snart! Är dom lika sköna som dom gamla månne?



Stort GRATTIS till din Lillmatte! Pussa henne från mig också och en kram från Matte! Jätteduktigt av henne!!! Nu tar hon snart resten också med glans!



Lite snålt med umgänge i helgen. Hörde du ska på jakt imorgon. LYCKA TILL.



Vi kan ju ses i veckan! Kanske kan vi fiska upp dig och Beck någon dag när vi har något ärende till stora stan så kan er MOR hämta er när hon har slutat jobba. Om hon kommer iväg sig i tid kan ni ju titta ut gran också!

2009-11-14 @ 22:14:15
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Efter lite velande fram och tillbaka bestämde vi oss för att vänta med nya soffor tills valpen vuxit upp lite så jag har precis beställt en ny klädsel till vår soffa istället så det blir lite nytt men till en billigare peng :-) Jadu Beck duvor kanske är intressanta men jag tycker nog kaninerna är BÄST hälsar "tjocka" Vilja. Kram

2009-11-14 @ 23:44:37
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Bodil

Tack för grattiset ivår gästbok. Ja. jag var riktigt nöjd med min lilla.

Oj, vad ni är flitiga och duktiga med lydnadsträning nu på vinter ! Det har jag också varit men det är jag inte mer, motivationen räcker inte till att gå ut i mörker, regn o rusk på apellplanen.

Ha de bra o lycka til1



Bodil o Azza

Postat av: Elenor och Zidane

jA VISST ÄR DET SVÅRT MED TRÄNINGSMOTIVATIONEN I BLAND I HÖSTMÖRKRET. Hoppas aktiviteterna i helgen gått bra. Väntar på den utlovade resumen...

2009-11-15 @ 21:09:06
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback