På vars ett håll...

... har jag & Beck varit idag.

Jag blev lite putt tidigt imorse för att jag inte fick följa med MOR... men det fick Beck och ryggan tog dom med sig oxå.

Men bara en timme efter, dvs prick 08.00 så blev jag upphämtad av Marie & Lakkan. Jag fick följa med dom till Revinge och spåra. Jag blev lite paff när jag upptäckte att det inte var viltspår utan något som jag aldrig prövat på tidigare, nämligen personspår. Jag ställde mig lite frågande inför apporterna... var det verkligen dem jag skulle ta? Tydligen så var det så... konstigt spår! Lite budföring & bus & koskitsrullning hade vi oxå med. Det sistnämnda var inte det mest smarta vi gjorde. Rejäl avspolning blev det senare och då blev det inte i varmvatten kan jag be om att få berätta.

Efter Revinge fick jag följa med Lakkan & Marie hem och det är så skönt att kunna vara ute så mycket man vill. Att ligga och gnaga märgben utomhus är smarrigt. En härlig skogspromenad hann vi oxå med innan MOR & Beck dök upp vid sexsnåret. Tvåbeningarna käkade först och sedan fick vi oxå grillad korv grillad i deras finfina spis.

Beck är för trött för att skriva nu ikväll så jag rapporterar lite av det som jag fått rapporterats för mig. Han gick tydligen en tuff match i utställningsringen mot domare Hans Rosenberg i Åstorps ridhus och tyvärr gick han inte segrande ur ringen. Så här tyckte Hans om min LILLEBROR:
"Maskulin hane under utveckling. För dagen rejäl i sin storlek. Bra huvud och uttryck. Bra hals och skuldra. Något rak i sin överarmsvinkel. Proportionerlig benstomme och kropp. Allt för brant i sitt kors. Rör sig ännu kort och osammanhängade." Men han blev placerad på andra plats trots att domaren oxå skrev på kritiken att Beck & MOR skulle ta dagen som en träning.

För hans syrror gick det bättre, Vera slutade 2:a med HP & Mira blev 4:a men allra bäst gick det för Pärla (igen). Pärla slutade som BIS valp.

Slutligen måste jag bara berätta vad Beck & Pärla hade hittat på när dom var ensamma i Margaretas bil medans dom väntade på BIS finalen. Margareta hoppades så klart att bilens inredning skulle vara hel så hon hade skojat och sagt när dom började närma sig bilen att kolla om någon slickar sig om munnen och det första som MOR ser är Beck som faktiskt gör det. Inredningen var hel, men dom hade haft rena julaftonen med godispåsen som MOR stoppat ner i sin rygga. Av 10 grisöron så saknades det 3!!!! Vem som kom på idé har jag lovat Beck att inte avslöja.

Imorgon är det dags mig att göra debut i Öppenklassen på WT:et i Arrie och medans vi är där skall Beck springa vänstervarv igen men med Ann (Elliots matte) i våran hemmastad.

Lite bilder från dagens vänstervarsspringande (dock inte bästa bildkvalité, måste köpa en bättre blixt).
Det var inte lätt att hållas vackra... snacka om smutsigt/kladdigt underlag. Men det kammades och fixades till höger & vänster:

Här är Beck & MOR in action:



Beck fick oxå träffa sin farsa Dogge:

Två slagna hjältar i bilen på hemvägen:

Fler bilder kommer förhoppningsvis imorgon.


Kommentarer
Postat av: Emma,Krut & SKott

Grattis till er andra placering! Jag tycker att ni gjorde ett fint jobb i ringen....

Lycka till även i dagens vänster-varv, skönt att slippa ridhuset ;-)

Tittar in i kväll för att se hur det gick.

kramar från oss

ps: du får gärna skicka bilderna =)

Postat av: Elliot

Idag har det tydligen gått ännu lite bättre för Beck.Jag fick veta det av matte när hon kom hem.

Dom lyckades få HP till o med!Och blev placerade som 3:a.

Matte sa att Beck skötte sig jättebra och hon verkade tycka att det var kul att få ställa ut....

Själv e jag lite putt o missnöjd för att jag inte fick följa med =(

Kramizar från E

ps.i kritiken som Beck fick var det mesta bra sa matte, men stod det inget om att ta det som träning......

2009-11-08 @ 13:57:30
Postat av: Karin och Wilma

Ja ja, vad är väl ett vänstervarv... Har man inte vuxit i kostymen så har man inte. De där tvåbeningarna är ju inte alltid så snygga i tonåren heller!



Vem som åt grisöronen är ju inte svårt att gissa. För det skulle väl en Pärla aldrig göra (eller så var hon bara smartare och slickade sig om munnen innan Mor och Margareta kom till bilen).



Själv blev jag utsatt för en sån där tillställning när man inte får något för mödan. Idag tyckte jag att det var lite läskigt. Matte sa att vi tar det som träning men jag ville nog helst åka hem på en gång. Och det gjorde vi nästan också :-)



kram Wilma

2009-11-08 @ 15:34:05
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Castor

Åååå de där små brorsorna. Riktiga busungar. En gång smackade Chip i sig en hel påse med korvbitar i ett obevakat ögonblick när han och husse var och tränade med hans syskon. Till och med påsen var borta. Jag har bara "stulit" ett paket bacon en gång men lämnade kvar förpackningen. Paketet låg öppnat på diskbänken och jag kunde bara inte motstå det. Det där med vänstervarv har jag lagt på hyllan. Chip får fixa med det. Jag ska satsa på viltspår. Vi skulle gå en kurs nu i höst men så blev den inställd. Men det blir fler tillfällen snart har matte sagt. Ha det gott.

Brorsan Castor

2009-11-08 @ 18:55:01
Postat av: Zico-Bus med matte

Hej hopp!

Jag tycker att du Beck är snyggare än Pärla ("hukar mig"). Killar är snyggare än tjejer, så är det :D Men det är bäst att inte vara FÖR snygg, får då får man springa vänstervarv tills man är 10 år och hur kul är det .... på en skala?

Tass och Kram

H&Z

2009-11-08 @ 19:00:40
Postat av: Clara

Tjena

GRATTIS till era framgångar.

Vänstervarv är bra att kunna då ni ska utföra DUMRUTAN i eliten.



Jag skrattar gott åt de som "hittade" grisöronen.

2009-11-08 @ 19:35:54
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Elliot

Asså de var min matte som sprang vänstervarv med Beck idag så att hans matte kunde vimsa runt på annat ställe med brorsan Walle....

Å min matte e redan så yr så hon hade kunnat springa där än =D

Å Beck e JÄTTESÖT o fin och hp de e inte "kattskit"precis....

2009-11-08 @ 20:25:42
Postat av: Camilla och Enzo

Vi får tacka för den utmärkt kastade markeringen idag så vi lyckades få till 20+ på den stationen :)). Synd bara att du inte var på de andra stationerna också och tog hand om oss :(

2009-11-08 @ 23:09:15
Postat av: Lakrits

Heeeeej!

Kul vi hade igår :) Föreslår fler såna dagar tillsammans. Kanske vi kan locka ut dig och brorsan här när Matte är ledig snart. Då kan vi ha lajbans och härja i trädgården.



Snyggt hål ni hade grävt i gräsmattan förresten :) Och tur att jag stannade i sängen när ni var ute för annars hade jag nog fått skulden. Nu blev inte Matte sur för det är inte så känsligt med vår gräsmatta, den får tåla lite tuffa tag.

2009-11-09 @ 00:35:19
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Clara

Tjena

Nu har Husse och jag varit på "sågverket" och fixat tre st fina FJÄRRDIRIGERINGSSKYLAR (stå-sitt-ligg)till er som MOR hade beställt.



Clara

2009-11-09 @ 16:08:35
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Vira

Hej Walle!

Vår debut i öppenklass på WT var väl inte den bästa men vi kan väl se den som en början i alla fall.

Förutsättningarna var väl inte de allra bästa varken när det gäller platsen för walkupen eller störningarna som fanns där.(trista kommentarer, lösspringande hundar bl.a.) Men vi kommer igem till våren eller hur?

2009-11-09 @ 19:13:24
Postat av: Elliot

Klart ni kommer igen!Både Walle,Vira o Enzo!

pussingar från

broder Elliot

2009-11-10 @ 13:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback