Flera generationers träff...

... med mamma Jizza i spetsen gick av stapeln igår hos Berit & Vira på Ängshög!

OBS! Varning för långt reportage

För ett bra tag sedan kom en inbjudan från mamma/mormor Jizza som så väldans gärna ville träffa så många som möjligt av hennes barn & barnbarn.

Ca kl 10.00 var alla samlade och Margareta hälsade oss alla hjärtligt välkomna.





Det var Lotta med Curry & Pärla, Leif med Leizon, Karin med Nicke, Gunilla med Tova & Bessy, Eva med Kid, Ulrika (som tyvärr inte kunde ta med sig löpande Isa), Camilla med Enzo, Ann med Elliot, Britt-Inger med Maya, Helena med Enzie, Inger & Kent med Alice, Malin & John med Bella, Per med Chili, Maria & Rebecca med Mira, Mia med Vera, Birgitta med Tinna. Margareta & Lasse hade så klart Jizza, Bell & Spot med sig och Berit & Vira var ju på hemmaplan och sedan var det MOR & FAR som hade mig och busige Beck med sig.

Busige Beck har lite svårt att sitta still och göra ingenting, men får han sitta lös och blir beordrad att sitta så har han något och göra och då går det betydligt mycket bättre. Jag har en hel del kvar att lära honom, men jag måste säga att han är ett riktigt charmtroll trots allt:

Dagens första övning blev slalomgång för att alla 4-beningar lixom skulle få "bekanta" sig lite med varandra, det var många som aldrig träffats förut.


Beck blev idag "omhändertagen" av Ulrika och han hade det ganska så kämpigt eller var det kanske tvärtom:

Men de var kompisar emellanåt oxå:

Efter första övningen så delades vi upp i 3 grupper där gamlingar, ungdomar & bäbisar blandades. Sedan fick respektive grupp bege sig till sin startruta.

Jag & mina kompisar fick starta på sökrutan där kanindummiesar samt vanliga dummiesar var utplacerade framför och över bäcken. Bäbisarna fick först se oss lite äldre arbeta, jag visade att man kan ta det ganska lugnt och finna det man skall, Enzo visade hur man fixar det med superfart och Bell & Spot visade hur man gör snabba kanonupptag med lagom fart. Bäbisarna Mira & Alice... visade väldans bra takter och dom här 2 är redan bara för underbara i sitt sammarbete:


Det tog sin lilla tid på söket så delar av nästa glada gäng fick ta igen sig ett litet tag:

Vi gick vidare till stationen där FAR var dummiekastare. Här fick vi äldre visa hur det gick till att hämta en lång markering från dold kastare och när denna var bärgad så dirigerades vi ut tillsamma område igen för att hämta en dummie som var utsmugen där igen. Bäbisarna fick på kortare avstånd se när dummisen lades ner och sedan skickades dom ut.

På tredje stationen fick vi äldre hämta dubbelmarkeringar över bäcken och sedan oxå över även gärdsgården. Pga av att Lasse är en förträfflig dummiekastare så fixade jag även dubbelmarkeringarna över gärdsgården. Detta vållade Elithunden lite problem, men det måste ha berott på skickaren, tror du inte det Margareta?
Lassemannen på väg till sin kastplats:

Bäbisarna fick gå närmre men fick ändå pröva att ta sig över bäcken vilket dom gjorde utan besvär. Här är det goa ekipaget igång igen. Mira har hämtat dummien, Rebecca drar och efter kommer Mira som ett skott:


Sedan bröts det för lunch. vi 4-beningar fick välbehövlig vila i bilarna medans 2-beningarna gick inomhus och värmde sig med varm gulaschsoppa, nybakat bröd, smör, ost och inte minst äpplekaka med vaniljsås till kaffetåren. 



Sedan blev det lite presentöppning och jag tycker mig se att det kom några par tårar när Margareta fick se vilken bild vi förstorat på Jizza på en canvasduk:

En stor posse godsaker fick Jizza, där det bl a fanns hundkakor, kex, ben m.m:


Berit fick oxå ett litet tack, ett vackert glasfat skapat av Mayas matte, för att vi fick nyttja deras marker och oxå deras hem:

Sedan skulle det jobbas lite till fast att klockan blivit en bra bit över då vi trodde att träffen skulle ha slutat. Men har man kul så har man och det var ju ändå en dag man vikt åt detta.
Vi begav oss ut mot betesfältet som Viras husse så snällt sparat en vecka längre för våran skull, han är en snäll kille han!

Då några ekipage avvikt så delades vi upp i 2 blandade grupper.
Regnet hängde över oss men 1:a gruppen gjorde sig beredda för en WalkUp:

Vira in action:

Kid in action:

Lilla Pärla fann sin skatt hon oxå:

och Tinna var inte sämre:

och Bessy kom in i flygandes fart:

Jag tror aldrig förr jag sett maken till avlämningar i så unga dar, kolla in Veras avlämning, kan man säga annat än FANTASTICO?:

Sedan var det gruppbyte och tanken var att dom här två gubbarna oxå skulle få jobba lite:

Ulrika var bl a den som åkt hem så nu skulle jag gå med FAR & Beck med MOR, men i sista stund så bangade FAR ut och då fick jag gå med Eva istället:

Jag blev allt lite snurrig då avlämningarna skulle ske... jag glömde lixom bort att jag skulle tillbaka till Eva och inte till MOR (ha ha MOR trodde hon kunde gömma sig):

Men Eva jobba på bra att locka mig tillbaka och tillsut kom jag på vart jag skulle:

På mitt andra skick så ville jag verkligen visa MOR så duktig jag var men då hittade jag inte henne, jag var t o m borta och letade där dom andra stod som gjort sitt för dagen men det hade jag inget för för dom körde argt iväg mig och när jag var på väg tillbaka så fick jag en rejäl bortkörning av Lasse oxå och tack och lov precis då hörde jag Evas ljuva stämma som en räddare i nöden :-)

Här har lillebror funnit sin skatt... men tänk att han alltid måste fundera några sekunder på om han skall behålla dummien eller springa med den till MOR:

På släktträffar är det obligatoriskt med generationsbilder... så det får bli några sådana oxå (om ni orkar titta mera)
Mamma Jizza omringad av några från sin sista kull, fr v Elliot, Enzo, Jizza, jag & Vira:

Att sätta Bäbisarna med sin mormor var inte det lättaste, men det gick tillslut:

Här är 3 syskon samlade: Tova, Leizon & Curry:

Här poserar några respresentanter från Sjörövarkullen med sin mamma, Kidd, Jizza, Bell & Spot:

Här är mamma Jizza i mitten med dottern Tova och hennes dotter Bessy tv och på andra sidan Curry med sin dotter Maya:

Sist men inte minst... HELA TJOCKA SLÄKTEN:


TACK KÄRA MAMMA & MORMOR MED FLOCK FÖR EN HÄRLIG DAG TILLSAMMANS    

Kommentarer
Postat av: Helene & Zicobus

TACK!

Ett härligt reportage med härliga bilder! Man blir lite avundsjuk att man inte har en Anthriscus-hund :( Om Karin (med Nicke) läser din blogg, så skulle jag gärna vilja hälsa till henne. Det var länge sedan vi sågs - men då för länge sen, hade vi jättetrevligt :) )

Hoppas ni får en härlig vecka - snart måndag YIPPPIE!

Tass&Kram

Zico&Helene

2009-10-18 @ 21:55:00
Postat av: Camilla och Enzo

Härliga bilder från en härlig dag :-). Gulaschsoppan är så fantastiskt god och utan den blir det nog inte en riktig Anthriscus-dag.

2009-10-18 @ 22:03:31
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Ni ser ut att ha haft en härlig höstdag i naturen ni oxå! Har fått njuta åt Vera idag så jag gissar att du kan njuta åt brorsan dagligen. Walle är väl en stolt storebror oxå kan jag tänka mig.



Känns dock som jag inte tränar nogot med någon längre så det är väl snart dax att sätta fart igen. Nu är ju alla friska och krya - skillnaden mot i somras är gigantisk.



Vi hörs och ses!

Kramar

Postat av: Helena & Vilja

Åhh va härligt med släktträff!! Kraam

2009-10-19 @ 07:01:32
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Vilken rooolig dag ni verkar ha haft med släktträff. Vilken stor släkt ni är!



Fin tavla ni hade fixat!



Kul att du börjat blogga igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-10-19 @ 10:35:36
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Elliot

Vilket super-duper repotage!Å eftersom vi aldrig kan få nog av oss själva så så läser vi o slickar i oss....å minns igen:VILKEN FIIIN DAG!!!!

Vi önskar nog alla vår lilla mamma/mormor många fina år till =)

Tack alla o tusen kramizar

från "Elli-meter"

ps.matte grymtar nåt i bakgrunden ang.Vera´s fina avlämning om att jag oxå gjorde så där när jag var "ung" vet e f-n var det försvann på vägen....

2009-10-19 @ 14:41:44
Postat av: Maggan

Åh vilken härlig Anthriscus-dag! Synd att vi inte kunde vara med, men ibland ställer jobbet till det så att det inte går att få ihop schemat. Det är ju några mil från Stockholm...... Vi läser och njuter av fina bilder här i bloggen.

Maggan, Micke & Castor

2009-10-19 @ 18:05:13
Postat av: Emma,Krut & SKott

Men.... här var det ju inte tyst på bloggen???? =) Härligt att höra ifrån er igen! Vilken fantastisk dag ni verkar ha haft hela Anthriscus-gänget!!'Hoppas att allt är bra med er.

kramar från oss

2009-10-19 @ 20:48:45
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Margareta, mamma Jizza, Spot och Bell

Härligt att du fattat pennana igen Walle. Hela hund universum skulle ju stanna om du skulle lägga pennan för gott. Tack alla för en fantastisk dag önskar Jag, mamma Jizza brorsorna Spot och Bell, Lasse är nog med på ett hörn också. Vilka fiina presenter vi fick jag kan inte smälta det än. Roligt att titta på alla dina fina bilder och kunna minnas i höstmörkret.

Kram från oss i Åkarp

2009-10-20 @ 16:51:03
URL: http://www.anthriscus.se
Postat av: Karin och Wilma

Kuuuul med släktträff!!! Speciellt om det är en massa aktiviteter :-)



Jag tycker att du gjorde ett bra jobb med gruppbilderna, inte lätt att fånga så många hundar samtidigt. Att de dessutom är svarta gör det ju inte lättare. SVÅRT att fota svarta hundar och få med ansiktsdragen :-)



Kraaam



(Vi får se hur det blir med vår skåneresa, min mor har varit dålig, men förhoppningsvis blir den av)

2009-10-20 @ 19:43:15
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Rebecka

Det var en jätte rolig dag.

Tack för alla bra tips du ger mig.



Kram

2009-10-20 @ 22:09:43
URL: http://mirasblogg.blogg.se/
Postat av: maria

Oooo va gött att ni ger er till känna igen här på bloggen!

Täääääääääääänkte väl att du inte skulle kunna hålla fingrarna i styr((: tangentbordet drog för mycket o tur var det. För oss!

Vi blir så glada! ((o:

Vilken härlig träff ni har varit på! Ser jätteskoj ut!

o go mat fick ni också hela gänget!

Många fina bilder, på både fyr o tvåbeningar.

Kramelikram

Maria o Niño

2009-10-21 @ 13:17:01
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Clara

Tjena

Kul att ni tillbaka i skrivartagen igen.



Själv har jag aldrig varit på en släktträff. Verkar kul med allt som ni gjorde.



Härligt att se dig igår i Lomma. Du var jätteduktig men det återkommer jag med sen.



Husse hälsar.



Clara

2009-10-22 @ 11:52:28
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback