Fy vilken tradig...

... helg det varit för min del... men desto roligare för LILLEBROR (han får berätta med egna ord själv längre ner i inlägget).

Så här har jag haft det:
Fredag kväll, lugnt & stilla. Fick dock snusa och kolla in MORS nya fina
MUCKBOOT stövlar som hon var jätteglad över att dom äntligen levererats. Dom kommer att bli superbra när vi skall ut i ruskväder och våta marker. Nu fattas bara en liten regnhatt säger hon sedan är vi välutrustade!

Lördag, Beck & MOR åkte iväg på valpkurseri redan strax efter 08.00. FAR drog iväg en stund senare för att agera flyttkarl, men som tur var så stannade LILLMATTE hemma och umgicks lite med mig. När MOR & Beck kom hem så blev det lite mat och promenix och sedan fick jag & lillkillen vakta huset medans flocken vart bortbjudna på middag. Vi fick stanna hemma för 2 andra 4-beningar skulle komma och helt lyckat hade det nog inte varit med oss 2 oxå, nä lugnast blev det nog på detta vis. När flocken kom hem så blev det nattarunda med både MOR & FAR för ovanlighetsskull.

Söndag, även idag drog Beck & MOR iväg själva utan mig :-(
På schemat idag stod utställning och lillebror skötte sig bra tycker jag. Jag får försöka leva med att han nog kommer att bli snyggare än mig... men MOR säger att jag är den finaste killen som finns och det räcker långt för mig :-)

Nu hoppas jag verkligen att det blir roligare för mig i veckan som kommer, men det blir det alldeles säkert. Imorgon blir det lydnadsträning och likaså på tisdag som det ser ut nu och kanske någon ytterligare kulighet i helgen.

Innan jag släpper datorn till Beck så vill jag gratulera snyggingen Sandy (igen). I lördags var hon med sin matte i Danmark på en Internationell utställning och där gick det ju så himlans bra:
Sandy vann sin klass, brugsklass (hundar med jaktmerit) och fick Excellent (motsvarande vårt CK och i och med att hon vann klassen fick hon certifikatet. Sedan blev nästa steg att tävla mot bästa tik och där vann hon oxå. Därefter tävlade hon mot den bästa hanen som var en Champion, Starworkers Working Like Hell och även honom slog hon och blev BIR. Stort GRATTIS!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Lika tråkig helg som Walle har haft det lika roligt har jag haft det.
Det började i lördags morse med att jag & MOR åkte och hämtade upp Bella & John och senare plockade vi oxå upp Pärla & Lotta innan vi styrde kosan upp mot Örkelljunga för att valpkursa hos Chili & Per och Debbie & Ida. Kan ni tänka er att dom bor i ett samhälle som heter Skogen... häftigt tycker jag!

När alla var samlade så körde vi vidare till platsen där Bea & Göran riggat upp lite i förväg.

Hos Göran blev det kontakt- & åter kontaktövningar. Det blev lite tuffare att hålla kontakt för det var så mycket spännande dofter i denna stora skog. 

Här har husse Per lämnat Chili som tittar långt efter honom:

Leia njuter i fulla drag i solgläntan:

"Vissa" 4-beningar fick oxå pröva på att INTE springa efter "kaniner" som plötsligt bara dök upp... men tyvärr var vi några som spårade istället och missade detta, men ev så får vi chans att pröva en annan gång.

Hos Bea var det viltspårsprövning som gällde. Jag har testat en gång tidigare och därför tyckte jag inte att det var så läskigt men mina syrror dom var ganska försiktiga men jag tror minsann att alla hittade sin skatt. Här är jag & MOR i väntan på att få börja spåra:

Jag sitter lydigt kvar tills MOR kallar fram mig:

När jag nogrannt hade kollat av startplatsen och försäkrat mig om på vilket håll spåret gick så tuffade jag på riktigt bra... tror allt att jag impade lite på Bea :-) :

Skynda dig MOR... här är den:

Stolt som en...:

När vi kom tillbaka så hade oxå precis missat när alla syrrorna & Debbie haft "kvarsittning" och klarat det fantasktiskt bra: 

Göran höll tiden (väldigt viktigt att tillägga)... men inte Bea och under tiden att alla skulle bli klara så fick vi andra köra skynkleken. Jag var riktigt metodisk idag, jag lyfte upp skynket... då fick man fram bytet snabbare :-):

Bytet var inte vilket byte som helst... kolla in när syrran Alice bär den stora tunga älgklöven till sin matte:

Debbie var lite mer försiktig och behövde mattes stöd (men så är hon ju oxå en labbe)

Igår var det så dags för mig att göra utställningsdebut. Här posar vi tillsammans med våran kennelmamma Margareta:

Jag provstår:

Syrran provstår:

Jag fick bara springa ett vänstervarv för jag blev "brädad" av syrran. Här får Margareta & Pärla springa ännu en gång i gruppfinalen:

Men vi fick lika många rosetter i alla fall och jag är kille så jag hade ändå inte velat få en rosafärgad:

Visst klär jag i rosett?

Det var en tuff dag, rejält trött blev man:

Så här löd kritiken:
Maskulin hanvalp 6 mån. Välprop huvud. Bra bett. Vackert uttryck. Vacker hals och topline. Välansatt svans. Bröstkorgen ännu något outvecklad. Välvinklad runtom. Rör sig lätt och ledigt. Något tunn i hullet. Trevligt temprament.

Så trots att jag blev slagen av syrran Pärla så måste jag säga att jag gillade domaren för hon fixade så att jag nu kommer att få mera mat :-). MOR suckade lite och sa att jag kommer att äta dom ur huset, för jag får redan nästan 8 dl/dag!!!!


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej du lille "Beckis"!Jag har ju sagt tusen gånger att du e söööööt!

Matte säjer att de e bra att du ska få lite mer mat,för hon vill inte visa upp ett litet "spjälstaket"i Åstorp =)

Vet inte riktigt vad som menas med de men det låter allt lite bökigt....undrar om domaren skulle tycka att det var ok att vi kom dragandes med vårt gamla staket....hmmmmm får kolla upp de här...

2009-09-21 @ 15:38:54
Postat av: Elliot

Skulle bara säja till dej Walle att jag o matte kommer alltid att tycka att du är en gullig toppenkille.....dessutom e du ju MIN BROR!!!=D

2009-09-21 @ 15:43:16
Postat av: Ann

Ooooppps jag tror att E skrev fel i första inlägget för nog var det allt till Malmö Valp vi skulle lr hur?

2009-09-21 @ 15:45:06
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Snyggbrorsan o Snyggsyrran har varit i farten o sprungit i en ring. Grattis! Visste väl att ni var vackra!! Vera ska göra sin debut i Åstorp, Malmö valp får jag avstå, då är det Viggos tur att starta på WT.



O snyggbrorsan är inte bara snygg - spåra kan han också! Vera tyckte allt att det var lite läskigt och var Fröken Försiktig. Men klöven är ju en fin skatt att komma fram till.



Det var kul att träffa Er i helgen, men tycker aldrig att vi aldrig hinner prata! Men vi får ta igen det i framtiden!



Må så gott både två - och fyrbenta!

2009-09-21 @ 19:29:34
Postat av: Elenor och Zidane

Ni verkar ha haft en superhelg (trots att du Walle inte fick hänga med på allt). Rosetterna klär Beck superbra. Kramen

Postat av: Lakrits

Vill bara säga först...Min Walle-Kalle-Kille. För MIG är du alltid finast, du behöver aldrig vara rädd att jag skulle föredra den där lille parveln även om han är en liten rolig prick. Men nä, du är ju en redig kille! Men kul att det gick bra med vänstervarven i helgen!



Vänta bara tills jag är klar med löperiet. DÅ du ska vi ha det lajbans!

2009-09-21 @ 23:08:20
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Grappa

8 dl om dagen!!!!! Jag får bara 4,5 dl. Är det rättvist???

Men jag måste erkänna att han börjar bli riktigt stilig, den lille Beck-parveln. Jag tror till och med att jag skulle kunna tänka mig att leka lite med honom. Fast jag vill ju bestämma, förstås.



Idag har jag och Guinness varit på Revinge men dessvärre hamnade vi mitt i en krigsövning och blev beskjutna från alla håll och kanter. Jag och Guinness brydde oss inte så mycket men jag tror att morsan blev lite skraj för helt plötligt blev vi inslängda i bilen och körde därifrån i rasande fart.



Hoppas att vi ses snart! Det hoppas Guinness också!

Nospussar från Grappa

2009-09-22 @ 18:18:16
Postat av: adelia

Hej på er;)

Ni båda är ju för söta...det är inget snack om den saken.Eran helg verkar ha varit kul o späckad som vanligt..Rosetterna klär dig superbra även din syrra..Vinsten håller sig i släkten iaf o det är ju kanon,,,Nästa gång då kanske det är tvärtom-

Så bra m mer mat..ja stackars Bianca får inte så mkt men ska väl höja lite nu för hon börjar att vara mer aktiv och sen är skendräktigheten snart över.I går var vi på hundläger och ska dit även idag..Tyvärr kan jag inte skriva allt fullt ut.För det finns tyvärr elaka människor som är så negativa runt mig.De säger gud så bra att det går bra för er men samtidigt så känner man kniv huggen i ryggen..Ser iaf fram på träningsdagen idag.Bianca var suverän trots regnet på fm i går..Men det är mest lydnad.I dag skulle vi gå igenom lydklass III..spännande..Ha det gått ni alla..kram o nosisar

2009-09-23 @ 06:41:43
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Anonym

Grattis till BIM titeln...inte illa att domaren såg tilla tt du får mer mat....vad mer kan en flat begära :) Rolig helg ni har haft med många aktiviteter (åtminstone för den lille) Kram kram

2009-09-24 @ 11:57:35
Postat av: Bea

Jodu Beck, jag var imponerad både av dig och alla dina syrror å Debbie. Fick nästan en liten glädjetår i ögat. Å det ska du veta, jag har sett MÅNGA hundar spåra. Grattis även till utställningsframgångarna. Att ni är vackra visste vi andra redan innan ni åkte.

2009-09-24 @ 17:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback