Söndags...

... rapportering.

Det blev uppstigning lite tidigare idag, allt för att vi skulle få ut lite mer utav timmarna innan vi skulle åka hem. MOR släppte ut mig genom den huvudingången och sedan gick hon och kissade. Jag sprang runt huset, puttade upp den braiga dörren och in till Lakrits & Marie för att berätta för dem att det minsann var dags att stiga upp. Tur att dom var vakna för att jag hörde MOR muttra att jag inte fick lov att springa in och väcka dem. Men om MOR nu visste att jag kommit på "dörrtricket" så borde hon inte släppt ut mig bara så där.

När vi alla ätit frukost så var tanken att vi skulle ta vår långa skogspromenad, men då öppnade sig himmeln och ingen kände för att ge sig ut då. Vi fick snällt vänta ca 40 minuter tills det avtagit lite. Regnkläder/stövlar åkte på 2-beningarna och så begav vi oss. Vädret blev bättre och bättre efter hand och tillslut så tittade solen fram och då blev det svettigt värre. 

När vi kom tillbaka så passade vi på att bada igen och igen och igen, gällde ju att passa på (i alla fall för min del) för jag vet inte när jag kommer till ett sådant "badparadis" igen. MOR & Marie satte sig i solen och mös en timmes tid innan det vara dags att packa ihop, lasta in i bilen. När stugan sedan skulle städas fick vi snällt hålla oss utomhus, vilket inte var så roande precis.
 
För att något roligt skulle hända så sprang jag bort till grannstugan för att kolla vad dom var för några som bodde där. När dom började prata med mig på ett språk som jag inte förstod ja då blev jag lite skrajsen, jag reste ragg och började skälla på dom. Marie kom och "räddade" dom... sa till mig på skarpen att så gör man inte, men.. nä det är nog inte ens lönt att jag försöker förklara mig, gjort är gjort.

Lakrits & jag var helt slut och lite ledsna på hemvägen, vi ville inte åka hem.

Vi har haft en sådan jätte härlig helg. Tack snälla Marie & Lakrits för att jag & MOR fick följa med till Bastudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback