Ja så har man då varit på...

... apporteringsträning igen.

Det går inte så himlans bra alltså, jag tror jag är ett hopplöst fall.

Men, nu är det sommar nu är det...

image179

... nu är det koskit i hagen.
 
Koskiten hittade jag så klart när jag & Lakrits tog oss en liten vända (på ca 10-15 minuter) tillsammans. Först badade vi och sedan ville vi torka lite så då sprang vi in i kohagen. Vi var så upptagna av varann så vi brydde oss inte överhuvudtaget om att våra mattar försvann. Detta blev vi först uppmärksamma på när Sandys matte kom ochh störde oss i vår roliga lekstund.

2-beningarna påstod att jag spred en konstig odör omkring mig så jag var den förste som skickades ut i vattnet efter en dummy. Jag simmade ut efter den och så plötsligt var den borta... så jag simmade in igen. Då skickade Berit ut Funny (jo det var rätt namn, alltså fel hund, det skulle varit Vira men hon var sjuker, hade fått vattensvans stackarn) och hon kom in med dummyn... konstigt den hade dykt upp igen!

Som ni säkert tidigare läst här på min blogg så har Elliot varit vattendjuret själv. Men se idag tvekade han lite, jag hörde att han knorrade, så det var nog lite rädsla, dammen var större än vad han är van vid. Men jag är helt övertygad, snart är han i som i vilket vatten som helst.

Ps. Jag hörde Ann-Sofi säga till MOR att jag bara driver med MOR. Attans oxå, jag är genomskådad!

Kommentarer
Postat av: Vira

Idag är jag mycket bättre igen. Igår kunde jag knappast gå, det var som om bakdelen inte alls ville följa med. Jag blev hemskt besviken när matte tog med Funny på träningen istället. Fastän jag hade ont kunde jag hoppa upp och titta i fönstret när de körde iväg och där stod jag och gnydde en lång stund. Matte har lovat mig träning imorgon i stället, idag blir det bara kortare promenader.
Du ska se att det där med apportering ordnar sig så småningom. Jag höll också på att trixa en hel del med dummyn tidigare, tog det inte riktigt på allvar men nu går det bättre.
Nästa vecka hoppas jag vi ses på träningen!

2007-07-26 @ 08:56:38
Postat av: Guinness

Jag kommer nog heller aldrig att förstå tjusningen mec att lämna ifrån mig dummien när jag så duktigt har simmat ut långt för att hämta den. Men nästa söndag ska jag träffa min brorsa Sudden och han kan tydligen han. Matte hoppas att om jag ser hur duktig han är så kanske jag lägger manken till för man ska ju inte vara sämre än brorsan inte. TROR HON JA!

2007-07-26 @ 10:03:02
Postat av: Elliot

JOOOODÅÅÅÅ!Visst kan man vara sämre än sin bror....jag t.ex. e mycket sämre på att hoppa i vattnet än min bror......alltså Wallander =)....men ja e gla ändå =D

2007-07-26 @ 15:50:25
Postat av: Wallander

Vira, vad skönt att du är bättre redan idag. Jäkla otur att du blev kass precis när det var dags för träning. Jag har förstått det gör jätteont att ha vattensvans, men det är ju bra att det trots allt går över så pass fort.
Jag tror att vi ses på tisdag, behövs nog allt lite lydnadsträning.

2007-07-26 @ 20:49:01
Postat av: Wallander

Guinness, nä visst är det lite konstigt, men eftersom så många av våra syskon/kompisar fixar detta så skulle det väl vara F-N om inte poletten skall trilla ner för oss oxå någon gång. Jag har hört att det kommer att bli mycket roligare för oss om vi kommer ända fram och avlämnar dummyn när vi blir ombedda att göra det. Jag har fått hemläxa och det är att jag & MOR skall träna varje dag att jag i alla falla ska skall hålla kvar dummyn i munnen tills hon säger släpp.
Kul att du skall träffa brorsan din, du får berätta sedan hur du/ni hade det.

2007-07-26 @ 21:16:50
Postat av: Wallander

Elliot, jag tyckte du var jättesöt igår när du sprang omkring i vattenbrynet och såg dummyn flyta längre & längre ut. Det syntes att du jätte gärna ville hämta den men...

2007-07-26 @ 22:21:53
Postat av: Elliot

...ja ...skriv det bara .....badkruka =(
Men vad f-n man kan inte vara bra på allt....eller?:D
Tänkte bara oxå säja:STUTS e gott!Har fått smaka en ynklig stackare,men ändå.
Matte tycker att jag äter min egen mat alldeles för dåligt.Löpningar IGEN runtomkring...

2007-07-27 @ 11:46:22
Postat av: Wallander

Ha ha, badkruka, ja jag vågade inte skriva det, men nu har du gjort det själv så...
Nej, man kan verkligen inte vara bra på allt och att ha respekt för vatten är inte felaktigt.
Visst är STUTSARNA ynkliga, men det föringar inte det goda.
Jag hade tatt mig ett 1/2 kg till, så akta bara så att du inte kommer för långt efter i matchvikt om det nu igen är dags för lite "matvägran" pga av extra godluktande tikar.

2007-07-27 @ 15:07:56
Postat av: Elliot

Har just ätit en portion mat FAKTISKT!Med lite lövbiff i så slank det ner ;D
Men matte har allt blivit lite taskig tycker jag för nu får jag inte ens något annat typ godis/tugg emellan utan få vänta tills någon behagar att ställa ner skålen nästa gång.....tror nog hon försöker vänta ut mej....hm...å få mej till att bli hungrig på något vis...

2007-07-27 @ 17:04:04
Postat av: Wallander

DET FUNGERADE TYDLIGEN, smart av din matte!

2007-07-27 @ 17:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback