Ja, det kommer nog allt...

... att ta lite tid för mig det här med apportering. Kanske inte att hämta dummyn, men att komma tillbaka med den och hålla den kvar tills MOR ber mig släppa. Det här kommer att bli ett kraftprov för både mig & MOR är jag rädd för.

Idag var vi i Lomma och skulle börja träna lite apportering. Det var jag, Elliott, Vira & Lakrits. Bell, Spot & Iza var också med men dom var mest med för att passivitetsträna.

Efter en liten genomgång av Margareta & lite tips av Ulrika, så var det dags att visa på vilken nivå vi 4:a var på.

Ja, man kan väl dela in oss i 2 kategorier. I den ena kategorin så fanns det idag 3 hundar och i den andra så fanns det 1 hund. Jag vill absolut inte nämna hur fördelningen var, det är inte riktigt sjysst!

Vi fick alla läxa tills nästa vecka... ja det är väl lika bra att lägga sig i hårdträning fr o m imorgon. Det är skulle ju vara lite väl skamsigt att komma tillbaka nästa vecka och inte kunna visa upp några framsteg. Kanske får jag annonsera efter en PT på blocket, MOR är lite rädd för att hon inte skall klara av att "lära" mig på rätt sätt. Men vi ger det en chans först sa jag till MOR i bilen på hemvägen.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Vi var väl ungefär i samma kategori ikväll men din MOR verkar ha tagit det lite bättre än matte gjorde. Det kan iofs bero på att vi har tränat en del och att jag gör det mycket bättre hemma.
Det blir väl hårdträning för min del också kan jag tänka. Fast vi ska ju till fjällen också, där kan man inte träna så mycket tror jag och några dummys släpar matte inte med.

Postat av: Guinness

Walle: Ny inbjudan: Falsterbo torsdag nästa vecka 7/6 19.30. Med eller utan kong, pong, tjong. Låter som mahjong-jargong.
Lakrits: Kul med en ny förkortning jag aldrig sett: iofs. Låter kul när man säger den också.
Enzo: Du verkar vara en rolig prick. Hade varit kul att träffa dig i verkligheten.

2007-05-30 @ 08:55:07
Postat av: Lakrits

Ja visst gör den, det är därför jag gärna använder den. Är inte så mycket för förkortningar annars men iofs fungerar.

2007-05-30 @ 09:34:05
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Elliot

Wallander o Lakrits,jag tycker nog att era 2-beningar öd(obs ny förk.)en aning!Såå kasst gick det väl inte?Dessutom har Vira gått på kurs och jag har ju fuskat i detta lite när jag var liten.
Matte o jag tar det inte så allvarligt men hon är ganska bestämd min matte så jag försöker att göra som hon säjer(med varierande resultat).
Så jag har kommit på att så här är det:Om jag inte gör någon sak rätt,så inte är det mitt fel i varje fall utan det är matte som inte kan lära ut.
Ja så får det bli.

2007-05-30 @ 11:01:37
Postat av: Guinness

Kalasbra. En ny förkortning. Bara den inte förväxlas med od för det är inte bra, säger matte. Om man använder tillräckligt många förkortningar går det ju mycket snabbare att skriva och då hinner man skriva mer innan matte eller någon annan avbryter en. Vi kanske kan ge ut en bok: Hundarnas egen blogg-ordlista. Tänk då kanske vi blir dogiljonärer.

2007-05-30 @ 13:58:48
Postat av: Lakrits

Dogiljonär lät bra. Matte håller ju på med en bok men jag tror aldrig hon blir särskilt rik på den någonsin. Haha.
Nu ska vi ut och grejsa lite. Kanske träna om vi kan uppbåda tillräckligt stort allvar. Tveksamt.

2007-05-30 @ 15:58:56
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Enzo

Guinness, det hade varit kul att träffa dig med. Våra mattar (allas mattar alltså som bloggar här hos Walle) får prata ihop sig om att hitta på något skojsigt i sommar. Ni kan ju alla komma hit upp och så går vi och busar (badar) på vår jätte långa sandstrand i Sibirien där hundar får vara hela sommaren alla tider på dygnet. Eller på någon annan kul plats för ni vill kanske inte komma så här långt norrut även om det fortfarande är Skåne...?

2007-05-30 @ 18:53:36
Postat av: Enzo

Walle, jag vet hur det är när man varit i närheten av Margaretha och visat upp sin apporteringstalang. Hon var inte impad efter det att jag och matte varit och hälsat på...... Nu får jag apportera i lång lina så jag inte kan smita iväg och hitta på annat. Hur kul tror ni det är då??????

2007-05-30 @ 18:56:24
Postat av: Elliot

Ja du Enzo jag tycker att låter ganska taskigt att du ska apportera i lång lina.Du måste ha varit ute på lång turné för att bli dömd till detta straff.
Hur länge var du borta egentligen vid varje "hämtning"?Kom du tillbaka överhuvudtaget?

2007-05-30 @ 21:18:49
Postat av: Enzo

Elliot, det är ju svårt att svara på så här rätt upp och ner. Kom tillbaka och kom tillbaka...... Allting är ju relativt. Menar du med eller utan dummie?

2007-05-30 @ 21:41:53
Postat av: Elliot

Jasså,du gjorde bådadera!De hade jag ingen aniiing om!

2007-05-30 @ 23:18:37
Postat av: Enzo

Hi, hi... Nej, om du menar med dummie så är det nog så att jag överhuvudtaget inte kom tillbaka :-). Margaretha sa att jag var precis likadan som Castor. Frågan är om det är bra eller dåligt????

2007-05-30 @ 23:38:20
Postat av: Zappy

Matte och jag är jätteledsna för att vi inte kan vara med och träna apportering. Det är visst för mycket annat på gång just nu så tiden räcker inte till för matte. Men jag har ju massor av tid! Synd att jag inte kan hjälpa matte med allt som hon måste göra för då hade vi kanske kunnat vara med på tisdagkvällarna. Men du får gärna berätta vad ni fick i läxa för så kan vi också träna på det när vi är ute på våra rundor. Någon tisdag före midsommar MÅSTE vi åka till Lomma, det har jag bestämt. Fast den 12 juni går inte för då tar Johan studenten.

2007-05-31 @ 08:22:27
Postat av: Elliot

Äh Enzo,skit samma du är ju bra på så mycket annat eller hur?Som det där med linfrö....eller vad det heter =0)

2007-05-31 @ 10:44:25
Postat av: Enzo

Linfrö är ju bra för dåliga magar har jag hört och det är jag ju bra på. Att ha alltså....

2007-05-31 @ 11:25:38
Postat av: Wallander

Guinness, låter skitbra med Falsterbo nästa torsdag! Jag tar risken och tar med en av mina nya flytisar. Oj vad kuligt det skall bli!!!
Förresten vad står od för? öd har jag listat ut.

2007-05-31 @ 18:53:22
Postat av: Wallander

Guinness, jag är med på allt som kan inbringa några extra slantar. När skall vi påbörja arbetet med blogg-ordboken?

2007-05-31 @ 19:05:10
Postat av: Wallander

Enzo, jag kommer mer än gärna och träffar dig i sommar och det är alldeles säkert fler som kan tänka sig att hänga på. Det hade varit jätte roligt att få se sig om lite även i norra delarna av Skåneland.
Aj då, lång lina vid apportering, nej tack! Då gäller det nog att jag håller mig på "mattan". Men du Enzo, jag är helt övertygad om att vi också skall "lära oss", det har ju flera av våra brorsor/syrror gjort, så varför skulle inte vi?
Det där med likheten med Castor får vi nog allt ta reda på lite mer fakta om.
Angående maten, äter inte du också det där braiga fodret för schäfrar? Jag är jättebra i min mage nu, "peppar, peppar ta i hund"

2007-05-31 @ 19:19:00
Postat av: Wallander

Zappy, du skall inte vara ledsen. Vi tjuvtränar bara lite. Allvaret börjar nog först efter sommaren verkar det som. Vi fick alla olika läxor, det var lite stor skillnad på kunskaperna om man säger så. Jag skall träna på att komma tillbaka direkt och dessutom försöka att hålla kvar dummyn i munnen. Vi skall faktiskt träna lite om en stund har MOR sagt.

2007-05-31 @ 19:24:33
Postat av: Enzo

Walle, jo jag har också ätit det där fodret med en schäfer på. Men så tyckte matte att jag blev sämre i magen igen när jag blev runt året och bytte till Purinas foder för ömtåliga magar. Det funkar ok om matte låter bli att smuggla i Cockies överblivna foder.... Tror matte vill prova det fodret för Cockie hade så tjock, fin päls och matte inbillar sig nog att jag också får det om jag äter det.
Vi har varit ute och tränat apportering i kväll med Teddie och hans matte. Hmmmmmmm, jodå linan åkte på i kväll igen. Så då var det slut på det roliga om man uttrycker det så........ Fast å andra sidan är det ju rätt kul när matte berömmer mig och det blir ju lite mer av det när jag kommer in till henne direkt med dummie, även om det nu råkar vara så att hon halar in mig......

2007-05-31 @ 22:42:57
Postat av: Zappy

Din läxa passar mig också, tror matte, så vi tränar lite varje dag. Än så länge håller vi oss inomhus. Kanske dax att testa ute också?
På tal om träff i sommar tycker jag absolut att ni alla ska komma till Ravlundafältet och Juleboda i sommar. Matte ska fixa något hoppas jag när allt annat har lugnat ner sig.

2007-06-01 @ 08:15:01
Postat av: Elliot

Vi har just tränat på vår läxaute i trädgården för första gången.Vi skulle ställa två dummisar på olika ställen och jag fick ta vilken som men INTE byta på vägen.
Det gick jättebra båda gångerna vi provade.

2007-06-01 @ 12:48:27
Postat av: Wallander

Ser framemot ett besök även hos dig Zappy. Så många kuliga inbjudningar, det ser ut att bli en superkul sommar den här!!!!
Vad bra att ni tränar själva, inomhus kan vara kul men ute är mycket kuligare. Jag tycker ni skall testa, men det kan gott vänta tills efter studentfirandet. Du kanske är så bra att din matte bara vill träna mer & mer och så glömmer hon bort studenten, det blir nog inte helt populärt.

2007-06-02 @ 00:43:36
Postat av: Wallander

Vad bra Elliot, då har du fått betyget MVG direkt även i ämnet "dummisar i V". Undrar vad din nya utmaning kommer att bli framöver, inget verkar vara omöjligt för dig!

2007-06-02 @ 01:00:53
Postat av: Elliot

En gör så gott en kan.Men inget är så bra att det inte kan bli bättre.
Å sen vet man ju aldrig hur det går när man har åskådare.Då kanske jag vill stila lite,å då brukar det inte bli så bra.

2007-06-03 @ 17:24:03
Postat av: Wallander

Du Elliot, jag & MOR kan agera åskådare åt dig så att du kan få träna på att man inte behöver stila (lite). Säg bara till när/om ni vill vi skall agera figuranter!

2007-06-03 @ 22:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback