Vått, mörkt...

... och dessutom lite kyligare var det idag på träningen. Men det gick bra i alla fall, lika bra att vänja sig.

Detta fick vi träna på idag:

1. Kontaktövningar  
    Fungerade
2. Linförighet, högersvängar/vänstersvängar, halvhalter 
    Fungerade skapligt t o m svansen var i rörelse
3. Liggande under gång
    Fungerade bra, om än lite långsamt
4. Inkallning
    Fungerade perfekt!
5. Platsliggning
    Fungerade jättebra
6. Hinderhoppning
    Fungerade hur bra som heslt

Jag var så glad, positiv  och träningsvillig idag och märkte då att det är mycket roligare. Det som gör det hela mer roligt oxå är att MOR bytat tonläge och är mycket mer intressant.

Jag är verkligen nöjd med dagens träning, men ganska så trötter oxå. Med en bit "stuts" i munnen hoppade jag in i bilen utan den minsta tvekan. Tack Ann, "stuts" är verkligen mums mums.

Kommentarer
Postat av: Guinness

Det visste väl jag att du skulle vara jätteduktig på din kurs. Har din MOR ändrat tonläge? Det vill jag höra hur det låter. Det kanske är något för min matte att ta efter.
Jag har haft killkompisar hos mig ikväll. Premiär för Dacke och Nemos chez Guinness. Det gick över förväntan bra. Inget bråk men mycket bus. Det tog nästan en timma innan vi lugnade ner oss. Dacke var förstås lugn hela tiden, han vill inte ha med något bus att göra. Sedan gjorde matte misstaget att gå ut med oss alla tre. Dacke och Nemos har flexikoppel, vilket matte inte gillar. Det gick bra ända till vi träffade Emmys matte Linda. Då blev det lite kaotiskt med linor och koppel huller om buller. KLockan 22 somnade jag i min säng så trött, så trött, men nöjd.

2007-09-27 @ 01:14:49
Postat av: Anonym

Perfekt att jag kan läsa vad ni gjorde på kursen igår! Min matte låg under täcket och snörvlade. Typiskt när jag så gärna ville åka till Lomma. Nu när hon börjar piggna till igen får jag dra ut henne på några träningsrundor hemmavid. Fast jag undrar om jag kan klara det lika bra som du gjorde i går, Walle. Du verkar vara ordentligt på hugget, om man säger så.

2007-09-27 @ 14:39:34
Postat av: Zappy

Oj, nu ser jag att mitt namn föll bort på inlägget ovan. Men det är alltså Zappy som skrivit.

2007-09-27 @ 22:04:10
Postat av: Enzo

Vad duktig du är Walle! Men vi är ju duktiga alla vi Nattkullare eller hur :-)? Ja, alla vi flattar är ju fantastiska!
Förlåt, nu lät det det som om du inte var så duktig ändå Walle. Det var inte meningen att det skulle bli så, jag menade ju att DU är jäääääääätte duktig!

2007-09-27 @ 22:33:39
Postat av: Wallander

Japp GBM, MOR har blivit mycket snällare i rösten och dessutom roligare oxå ibland, vilket gör mig mer intresserad/nyfiken på vad som skall hända härnäst.
Vad synd att jag missade er igår kväll, hade varit roligt att spana in er alla 3 + din matte.

2007-09-27 @ 22:59:28
Postat av: Wallander

Jasså Zappy, så det var därför du inte kom igår, jag undrade faktiskt var du höll hus. Om nu din matte låg nerbäddad, kunde inte husse åkt och tränat med dig, nej kanske inte... Men jag är säker på att du fixar det trots dagen träningsbortfall, vi kör ju alltid lite repetitioner av det vi lärt oss gången innan. Hälsa din matte och be henne skynda sig på att bli frisk.

2007-09-27 @ 23:07:41
Postat av: Wallander

Äsch, jag tog nog allt i lite väl mycket när jag berättade om gårdagens träning. Visst gick det bra och det känns lite som det lossnat men det är lång vägs "vandring" kvar till....

2007-09-27 @ 23:13:08
Postat av: Elliot

Idag har vi köpt något som gör att du förhoppningsvis kommer att tycka att din Mor är ÄNNU kuligare!

2007-09-28 @ 19:13:00
Postat av: Wallander

Va, köpt något till mig som kommer att göra MOR kuligare... oj vad spännande, det måste vara något väldigt speciellt. Gud vad nyfiken jag är!!!

2007-09-28 @ 21:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback