Dålig start...

... på träningen på Ängshög.

MOR hade som vanligt inte huvudet med sig innan vi kommit en bit på vägen då hon kom på att burmellanväggen skulle med eftersom att vi skulle hämta upp Elliot & Ann. En helomvändning fick det bli och sedan fick Ann hjälpa MOR att få i väggen, vi har ju inte världens smidigaste bil avsedd för hundbur. Men allt går med lite vilja & positivitet.

Vi kom iväg tillslut och när vi kom fram precis på minuten, 10.30 så stod Vira & Berit redan beredda i en av hagarna. Det var bara till att köra in och parkera.

Vi började med ett sökfält, jag började tramsa nästan direkt, ville inte riktigt lämna ifrån mig dummiesarna till att börja med. Men MOR lät mig fortsätta och då till min stora lycka upptäckte jag bäcken/ån och tog mig friheten till att plaska runt lite, det var inte så djupt. Jag förstod att det kanske inte var så lyckat idag heller... MOR bad Berit om hjälp, dvs om hon kunde gå ut och lyfta upp en av dummiesarna och stå kvar så att jag inte gick i igen. Jag hämtade då första dummien och kom in lite halvdant, på andra så ballade jag ur. Då gick MOR bara iväg mot bilen och jag blev lite skakis, hon verkade inte bry sig om jag följde med henne eller inte. När jag kom fram till bilen så hittade jag henne lite snyftande sittande på huk bakom bilen. Oj tänkte jag... det här var inte riktigt bra och så la jag mig ner ca 2 meter ifrån och MOR bara satt kvar. Efter en stund så reste hon sig upp, jag låg blixtstilla och bara lät henne ta på mig halsbandet. Sedan kommenderade hon mig att gå fot och jag lovar jag vek inte 2mm från hennes sida. När vi kom fram till dom andra så krokades jag fast och fick ligga där och göra ingenting en stund. När MOR kom tillbaka så satte hon sig på en stubbe bakom mig. Jag kröp närmre och närmre och när jag var ända framme så pussade jag lite på henne och då fick jag lite smek tillbaka. Puh, hon var inte sur på  mig längre. Vi satt kvar en stund sedan plockade MOR upp 4 minidummiesar och vi gick iväg bara hon & jag och fixade till ett litet närsök. Jag hämtade alla 4 och lämnade av dom sittande, inte alla på en gång förstås. Sedan fick jag vara med när dummiesar skulle hämtas in på andra sidan bäcken/ån. Detta fungerade helt ok.

Så slutet gott allting gott!

Kommentarer
Postat av: Vittra

Du har en mycket pedagogisk och envis MOR Walle. Var glad för det!

Postat av: Grappa

Jag vill bara hälsa till Lakrits och säga att jag har vuxit duktigt. Idag visaden vågen hela 9 kilo!!

2008-04-27 @ 22:27:35
Postat av: Lakrits

Hoppsan Walle, det var visst lite mycket spring i benen idag. Du har inte fått springa av dig med mig på länge, kanske kan det påverka. Vi får snart ta en runda tycker jag.

Ojdå Grappa, du börjar helt klart växa till dig. Det betvivlade jag i och för sig inte att du skulle göra. Fast du blir nog lite mindre än jag i slutändan. Det är kanske bra så att du inte blir större än brorsan!

2008-04-28 @ 01:15:43
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Vittra, skulle min MOR vara mycket pedagogisk... hm, vet inte riktigt om jag kan hålla med dig. Borde hon inte ha fått bättre ordning på mig då vid det här laget?

2008-04-28 @ 22:06:50
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Lakrits, så himla mycket spring var det inte i mina ben igår men det fanns desto mer "reta gallfeber på MOR tänk" i hjärnan som jag till slut lyckades bli av med lite granne (sparade lite till en annan gång oxå).

2008-04-28 @ 22:11:10
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Grappa, 9 kg? Jag må ju säga att det var ett jätteskutt du tagit viktmässigt alltså. Men du växer ju så att det knakar så det är inte helt konstigt.

2008-04-28 @ 22:14:29
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback