Jag tog chansen...

... när MOR bjöd mig på en.

Ikväll har det varit lydnadsträning igen i Lomma.

Kontakten tar sig, hoppandet går skapligt, liggandet/ställandet undergång går bra, platsliggning och inkallning fungerar utmärkt. Krypningen + sitt/ligg har jag anammat bra. Sedan kom vi till momentet där vi  skulle träna med träapporterna. Min träapport + Sandys låg i MORS ryggsäck, det hade jag kontrollerat tidigare. MOR skickade mig dit bort men jag kunde inte få tag i träapporten, ryggan var stängd. Så när MOR tog upp den ur väskan och gav den till mig då drog jag  iväg av ren & skär lycka. Eftersom jag är en tonåring som gör lite som jag vill så bestämde jag mig för att inte avleverera den på befallning. Men lite vek blev jag när MOR plötsligt bara gick iväg ur min syn, då satte jag efter och tillät henne ta apportbocken ifrån mig. Men MOR får skylla sig själv tycker jag som gav mig tillfället.

Men det var inga sura miner efteråt, varken från min eller MORS sida. Jag fick dessutom göra ett litet närsök med minidummiesar när vi var klara för kvällen.

Idag var Diesel (Grappas brorsa) borta och hälsade på oss 2 gånger alldeles ensam, våglig 13 vekors kille må jag säga.

Kommentarer
Postat av: Grappa

Jag och mina syskon är inte så rädda av oss. Men vi är ju inga 13-veckors småglin längre. Vi är 15 veckor och tre dagar idag. Stor tjej nu!!!!

2008-04-22 @ 15:50:34
Postat av: Wallander

Aj då... har ni hunnit bli så många veckor redan, ja då förstår jag att ni vågar tuffa till er ordentligt.

2008-04-22 @ 17:08:09
Postat av: Lakrits

Oj så liten han var din brorsa Grappa. Jag menar inte i ålder då utan i storlek. Jag skällde för jag tyckte det var skoj att han kom till oss men tror du jag fick hälsa. Istället höll matte för nosen så att jag inte skulle kunna ge hals. Men det var helt verkningslöst.

2008-04-22 @ 21:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback