Kul...

... måndag med flera positiva inslag.

MOR kom hem i tid från jobbet så vi behövde inte stressa iväg till Lomma, tvärtom vi åkte iväg i väldigt god tid.

Lyckomoment 1:  Jag tog mig leksamt fram till bilen och hoppade in direkt när MOR bad mig. När vi kom till Lomma fick jag springa av mig lite i skogen, sedan utförde jag Lyckomoment 2: Jag sökte upp de 4 minidummiesarna som MOR lagt ut och avlevererade alla till MOR. Lyckomoment 3: Jag hade mer & bättre kontakt med MOR på lydnadsträningen och fixade oxå resterande lydnadsmoment bra. Lyckomoment 4: När kursen var avslutad och färden hem skulle påbörjas så var jag på väg in i buren redan innan MOR hunnit öppna dörren, snacka om att kunna chocka omgivningen 2 ggr på samma dag!

Vi har haft en riktigt bra & rolig träningskväll tillsammans jag & MOR.

Kommentarer
Postat av: Carina

Man får suga på de stunderna då allting klaffar... Njut av lyckoruset ;-)

Postat av: Anonym

Vilken härlig dag med så många lyckomoment!! Förstår att du har hittat kontakt-knappen Helen?! =)
kramar

2008-04-08 @ 19:20:54
Postat av: Lakrits

Jag tyckte jag hörde lite glada tillrop igår kväll. Vad roligt att det gick bra för er. Puss från lilla mig.

2008-04-08 @ 20:14:47
Postat av: Grappa

Jag har lekt med Wallander
Jag har lekt med Wallander
Jag har lekt med Wallander
Och han har lekt lite med mig

Jag har pussat Wallander
Jag har pussat Wallander
Jag har pussat Wallander
Och han har pussat lite på mig

2008-04-08 @ 21:59:07
Postat av: Guinness

Tjena Walle!
Då ses vi kanske på någon appellplan till hösten trots allt! Min morsa har för sig att jag ska vara redo för lydnadsklass I till hösten någon gång. Hoppet är det sista som överger människan, sägs det. Eller som morsan säger ibland: Den siste idioten är inte född ännu!!

2008-04-08 @ 22:11:02
Postat av: Lakrits

Vad roligt att det äntligen blev av Grappa! Och det kommer säkert många fler tillfällen. Hälsa till brorsan också!

2008-04-08 @ 22:12:32
Postat av: Lakrits

Jamen där var du ju Guinness. Hann inte se din kommentar innan jag skickade min. Hoppas det går enligt planerna då som din matte har!

2008-04-08 @ 22:13:58
Postat av: Wallander

Carina, vad menar du? Kommer det inte alltid vara så här framöver?

2008-04-08 @ 23:24:55
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

MOR nuddade den där knappen pyttepyttelite igår men nu gäller det för henne att hitta mittpunkten för att få maximal utdelning och det blir inte lätt, knappen sitter väl gömd. Sedan tänker jag, det är väl inte mer än rätt, dvs att fler än jag måste jobba för att få samarbetet att fungera riktigt bra, eller?

2008-04-08 @ 23:34:13
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Du Grappa, idag var det kul att leka & pussas med dig. Men jag undrar bara, får du ingen mat hemma? Jag tycker att du emellanåt är lite väl långt nere i min mun med hela ditt lilla huvud.

2008-04-08 @ 23:37:54
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Tyvärr Guinness, jag tror vi får fortsätta träffas i Magistratsparken. Men jag & MOR kan alltid komma och heja på er i när ni snart oxå påbörjar er gemensamma lydnadskarriär.

2008-04-08 @ 23:42:06
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Carina

Ja, Walle... det är ju mest du som bestämmer det. Det är ju inte din MOR som skall hoppa in i bilen. Det räcker väl med att hon går lugnt in? Tror hon är rätt värdelös på att hitta minidummiesar oxå. Använd du henne till att lägga ut dem istället! ;-)

2008-04-09 @ 07:07:42
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Wallander

Förresten Grappa... jag har glömt att berätta att jag träffade din brorsa Diesel (eller hur han nu stavar sitt namn) i Lomma i måndags. Han var på valpkurs, har du oxå börjat på det?

2008-04-09 @ 12:50:58
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Guinness

Om jag känner min morsa rätt så kommer hon inte att berätta för någon när vi ska starta vår första tävling. Du känner ju henne, hon är en ensamvarg. Det har hon tydligen alltid varit. Och dessutom är hon envis som en oxe.

2008-04-09 @ 20:42:18
Postat av: Grappa

Jag får visst mat, men inte så mycket som jag skulle vilja ha. Men min brorsa har skvallrat för mig. Han säger att du gjorde likadant på honom när du var valpsing.

Jag har inte börjat på min valkurs ännu, men den börjar 22 april. Jag ska gå hos Lisa för morsan tycker hon är väldans bra. Guinness gillar henne skarpt också så jag hoppas att jag kommer att tycka om henne. Min husse ska gå med mig men de första gångerna får morsan följa med för husse ska åka till "utomlands" men det fattar jag inte vad det betyder.

2008-04-09 @ 20:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback