Träning på...

... himmaplan!

När MOR kommit hem från jobb så trodde jag att vi skulle ut på vår dagliga långpromenad med Camilla. Men strax innan övergångsstället till M-parken så fick jag en Elliotdoftkänning i min känsliga nos. Tänkte att det kan ju inte stämma, men se det gjorde det, där en bit in i parken stod Elliot & Ann och bara väntade på oss.

Vi började med en ganska lång promenad, tränade lite lydnad på en bra plats i Pildammarna (vågar dock inte berätta var, för man får nog inte utöva hundträning där egentligen). Lydnadsträningen fungerade hur bra som helst för oss båda, vi tränade linförighet, stående under gång, platsliggning, liggande under gång samt inkallning. Hinderhoppningen fick vi utöva i en annan liten park, då fick ett staket agera hinder, men det gick bra det oxå.

I Idrottsparken hittade Elliot sandbanorna och han kastade sig hejdlöst ut i en av dessa och roade sig en bra stund,  vad höll du på med där i egentligen?

Elliot & Ann, det var verkligen roligt att ni kom in till oss för lite bådeochträning. Kanske vi kan göra om det igen, eller vad säger ni?

MOR tror knappt sina ögon... i lördags gick träning över förväntan och idag likaså, hon hoppas verkligen att detta håller i sig. Sedan berömmer hon mig och säger att hon tycker jag har blivit såååååå duktig jämfört med ett par veckor tillbaka. Men det finns såklart massor kvar att lära & bli ännu bättre på, det verkar som om tåget börjat tuffa på och vi har tillsammans bestämt oss för att hänga på.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Du undrade vad jag hittade på i sandlådan...äh...en liten egenhet som jag har...de e så himla mysigt att böka (i allt som går att böka i s.a.s)som en liten gris...hrm..PROVA!=)
Vi kan visst komma o träna på din hemmaplan igen o ibland kan vi träna i "vår håla"så kan jag visa vad vi brukar använda som hopphinder.

2008-01-23 @ 14:39:18
Postat av: Lakrits

Jädrans också vad man missar när man åker bort. Jag hoppas jag får vara med och träna med er ändå framöver. Nästa vecka är vi ju tillbaka igen. Ja, redan till helgen faktiskt.

2008-01-23 @ 18:33:00
Postat av: Wallander

Elliot, sand har jag aldrig prövat... men för ett tag sedan hittade jag en jättehög med sågspån och det var inte heller fel att rulla sig i.

Absolut kommer vi till "er håla" oxå någon dag, ombyte förnöjer sägs det!

2008-01-23 @ 21:58:57
Postat av: Wallander

Lakrits, klart att du får vara med nästa gång vi tränar igen. Du blir absolut inte bortglömd för att du är borta ett par dagar, tro inte det!

2008-01-23 @ 22:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback