Träning, TJOCKKORVSÄTNING...

... & överraskningar, det är trevliga saker det!

Jag visste helt klart vad som gällde när frukosten var avklarad och ryggan plockades fram, likaså togs köttabullarna ut ur kylen. För säkerhetsskull tog MOR fram även regnbyxorna (även om inte trodde som skulle behövas).

I höjd med Åkarp så började det regna, typiskt hörde jag MOR muttra där frammeifrån.  Men när vi parkerat på Ängshögsgårdsplanenen så hade det slutat. Vi var medvetet lite tidiga MOR ville nämligen rasta mig lite innan träningen. Vi gick på en tur och jag fick lov att gå lös. Jag sprang lyckligt iväg ett flertal gånger men kom oxå tillbaka varje gång när MOR visslade på mig och belönades med en bit köttabulle. När vi kom tillbaka så hade de andra oxå börjat droppa in.

Vi promenerade ner till en stor äng, där det nog inte skulle blåsa så mycket, vilket det heller inte gjorde från början. Träningen började med lite kanindummiesök för oss alla, jag tog mig bara en liten sväng om. Sedan blev det viltsök för alla utom mig och Vira, vi fick vars två viltmarkeringar. Ha ha när Margareta skulle kasta en av mina markeringar så fastnade den i trädet, jag var på väg ut men lydde MOR när hon kallade tillbaka mig för att vänta tills viltet trillade ner vilket det gjorde med en pinnes hjälp. Jag har det himlans tufft med att ta in viltet till MOR, jag vill släppa det nästan så fort jag tagit upp det. Så resterande träningstid så var jag och MOR mestadels för oss själva. Då passade MOR på att gång på gång trycka in något vilt i käften på mig och sedan fick jag hålla fast medans jag gick fot och blev dessutom kommenderad att sitta innan jag fick släppa, detta gick bra! Men då MOR prövade att jag själv skulle plocka upp viltet och hålla fast, ja då var det kört igen. På slutet tränade vi några linjeupptag tillsammans med Vira & Berit, första omgången fungerade nästan klockrent... men andra, nja kan lite mer att önska för att bli riktigt bra.

Idag fick jag stifta bekantskap med en lite valpis, Isas lillasyster Molly, hon var en riktig sötisvalp. På hemvägen sprang hon ifatt mig och jag blev så glad att hon ville leka med mig så jag fick ett halvt flatteglädjeryck!

När vi kom hem så tog jag & MOR oss en välbehövlig siesta på ca 1 1/2 timme. Därefter blev det stadsvandring med Lakrits & Marie. Marie hade någon konstig färg på sin jacka när hon kom, men jag brydde mig inte, det var ju Marie. I nästan två timmar var vi ute, på STORTORGET fick vi dela på en TJOCKKORV, lika smaskigt som vanligt. Jag är ju ännu inte riktigt van korvätare så innan jag fått i mig min så kom Lakrits och kollade om jag behövde hjälp med att få uppätit sista biten, men jag tackade för omtanken och sa att jag trodde jag skulle klara av det. Vandringen fortsatte sedan hemåt. Vid Södertull kom en sådan där jäkla skateboardåkare, han fick sig en rejäl utskällning av mig, tänk om han hade skrämt min Lakrits!!! En gentleman som jag är så följde jag så klart Lakrits till bilen sedan och tur var det... jag fick en jättesöt sköldpadda (kolla in hjärtanen!)
image407
och blodpuddingspluttar av Lakrits & Marie,. En påse godsaker av Elliot & Ann och oxå mina nya matskålar. Den där konstiga jackan som Marie hade på sig när hon kom hängdes över MORS arm, vad det nu skall vara bra för, MOR har ju hur många jackor som helst redan.

Matskålarna fick jag inviga direkt när jag kom hem och det var en fröjd att inte behöva bocka mig så mycket.
image408

Av naturliga själv fick jag sedan stanna hemma hos FAR när MOR & LILLMATTE gick ut på promenad med Camilla, vilket var helt OK, jag tror inte att jag orkat mera idag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Det ser fint ut med dina nya skålar. Lite bekvämare.

Trevlig runda. Hyfsat väder också. Jag tyckte det var fint där nere vid det gamla järnvägsspåret. Men Stortorget var inte alls dumt. Mums.

Om det inte hade varit så långt till IKEA så hade det inte alls varit dumt att promenera dit för där säljer de korv för en femma styck. Jag skulle kunnat äta minst fem stycken! Kanske någon gång till våren när det är varmare och ljust på kvällarna? Vi kan ju se. De har pizza slicar också och matte säger att de är goda. Du får börja vänja till din mage!

2008-01-28 @ 16:32:45
Postat av: Wallander

Låter som att det kan vara värt att promenera en timme till IKEA, 5 korvar till samma pris som för en TJOCKKORV, jo jag tackar! Men jag gör det gärna oxå längre fram för det är så himlans mörkt i parken som man måste gå igenom.

2008-01-29 @ 23:37:19
Postat av: Lakrits

Vi behöver heller aldrig vara oroliga för att priset höjs. Han som har startat IKEA verkar vara en hyvens typ för han har skrivit i sitt testamente att man inte får höja priset på korven. Några försökte det men då åkte han runt till varuhusen och föreläste om vikten av att hålla låga korvpriser.

2008-01-30 @ 23:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback