Kan det ha varit...

... SKRÄCKEN I VITÖGAT som jag upplevt under förmiddagen?

Imorse styrde vi kosan mot Ängshög, men hämtade först upp Lakrits & Marie på vägen (som blev lite längre än nödvändigt för att MOR glömde svänga av vid Gårdsstånga, klumpigt!). Tanken var att vi skulle träna och ha roligt tillsammans med Vira, Funny med matte. Men så mycket kvalitetsträning blev det inte för min del... 

Kort sammanfattat gick det så här:
Dirigering på land - gick åt koskiten
(roligare att rulla sig i koskiten än att leta upp en dummie och springa in med den)

Markering på land - gick åt vattnet
(roligare att bada om man får chansen, men jag bangade när MOR nejade mig x antal gånger)

Markering på vatten - gick åt land
(livsfarligt att hämta dummiesar som förvandlat sig till stora monster när dom kom i vatten)

Flygfänsfångning - gick åt ja vad då?
(Ja inte helt åt helsicke, jag hann käka upp ganska många, men sedan var det som om dom andra gaddade ihop sig och kallade på förstärkning och då hade jag inte en chans att värja mig mot dem).

Jag tror att jag tänjde rätt mycket på MORS gränser idag, mina egna var väldigt begränsade om man säger så.

Traktorn, ängarna, vattnet, dummiesarna ja t o m Berit & Marie var för läskiga för mig idag. Men MOR var min trygghet, trots att hon var lite arg på mig emellanåt. Jag höll mig fantastiskt fint intill henne när vi var på väg tillbaka till gårdsplanen, trots Viras uppvaktningsförsök så stannade jag vid MORS vänstra sida. Som belöning fick jag busa med Vira den sista lilla biten.

Under eftermiddagen/kvällen har vi inte gjort många knop, MOR har mest suttit/legat och surat och tyckt lite synd om sig själv (av någon anledning som inte jag kommit på ännu).

Det har varit varmt idag, väldigt varmt och när vi varit ute på en liten längre runda då det blivit lite svalare så skulle vi mysa lite men denna mysstund tog snabbt slut för MOR hittade en liten fästing i min ena ljumske och som hon hade stora problem med att få bort, men jag tror hon lyckades tillslut. Men jag är en tålig kille, låg snällt & stilla och accepterade hennes "behandling".  

Imorgon tror jag inget kuligt kommer att hända, MOR säger att det nog kommer att dröja lite om ingen lyckas övertala/få henne på bättre tankar...

Kommentarer
Postat av: Enzo

Aj, aj, aj vilken dag du/ni haft idag. Själv har jag blivit jagad av en ilsken matte för att jag hoppade över staketet vid sommarstugan när en superskön goldentik passerade förbi. Sedan blev jag lite avis när den där goldentiken lekte med min kompis Smilla på granntomten så då smet jag genom staketet. Det borde jag inte ha gjort... Jag kan säga att det inte alls är kul att bli instängd i en varm sommarstuga med en sur matte när det är så fint väder ute.

2008-07-27 @ 00:54:36
Postat av: Wallander

Enzo brorsan... vi är allt bra på att ställa till det för oss, dom där 2-beningarna har ingen förståelse alls för våra handlingar!!!

Postat av: Vira

Jag hoppas att du inte överger träning hos oss för vi vill gärna att ni kommer hit och tränar snart igen. Tidigare har ju inte allt det du skrev var läskigt ställt till några problem, vi skyller på värmen. Hälsa matte att hon inte ska bry sig på dummien som ligger kvar på ön, den kommer in så småningom. Om värmen fortsätter och husse fortsätter sätta igång bevattningen kan vi gå över till ön. Men det vill inte matte för hon tänker på de små kräftbebisarna i håltegelstenen som vi tittade på. Funny och jag hittar säkert dummien nästa gång vi är och badar.

Nåväl vi som inte sett dig i arbete på ett tag kan konstatera att du gör fina avlämningar ,går direkt in och att du lyder mattes NEJ. Kom igen nästa gång då har "spökena" försvunnit. Jag inbillar mig också ibland att vissa saker är farliga.

2008-07-27 @ 11:35:05
Postat av: zico-bus

Ja, ja, ja ......

alla kan ha en dålig dag. Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Jag är lite seg efter en hel vecka på läger, men tror att det blir rätt så mycket träning de närmsta veckorna. Tyvärr kanske inte dom jag tycker är allra roligast, utan de kallas "GRUNDÖVNINGAR". Stå kvar, sitt kvar och ligga kvar, trots att människor berömmer och vandrar runt. Det kommer att bli tufft.

Ha det gott - vi hör av oss när matte fått bilen reparerad !

Tass /Zico

2008-07-27 @ 18:26:59
Postat av: Lakrits

Zico, det låter som ett ansträngande läger. Både du, din matte och bilen har tröttats ut, eller?



Walle, jag är säker på att du kommer igen efter din formsvacka. Jag ska lära dig coola ner med insekter. Jag ligger under en buske och vilar så får de surra runt bäst de vill. När det gäller att vara rädd är jag också säker på att det försvinner igen. Annars lovar min Matte att hon personligen ska kräla runt med dummiesar både på land och i vatten tills du tycker hon är så oemotståndlig att du inte kan låta bli att springa ut.

2008-07-27 @ 22:17:44
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Wallander

Vi får väl se hur det blir... jag får väl visa en bättre sida om jag får en ny chans och den lär väl komma eftersom både Lakrits och Lakrits matte lovat att ställa upp med både det ena och det andra.



Vira, MOR säger att hon utlovar en belöning till den av er som hittar dummien, så det kan löna sig att använda näsan lite extra nästa gång ni är vi dammen.



Zico, behöver du störningsmoment när du skall "grundövningstränas" så kan vi alltid ställa upp, MOR säger att jag är rätt "störig av mig" för tillfället, vad hon nu menar med det!

2008-07-27 @ 23:58:11
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback