Vadarbyxorna är...

... invigda idag (tack & lov finns inget bildbevis).

Idag var det återigen öppen träning i FRK´s regi. Vi var flera stycken som träffades klockan tio vid Saxtorpsdammarna, Sara & Salsa, Mumme & Juni, Lotta & Curry, Camilla & Enzo, Marie & Lakrits, Ann-Sofi med Sandy & Kalla, Cia med Smilla (en nästan nyligen omplacerad 4-åring som var jätteduktig).

Vi började med att dela upp oss i 2 grupper och så körde vi lite stadgeövningar, hiskiligt nära vattnet (tyckte MOR). När vi skulle göra vår 1:a inkallning så hade jag en viss dragning till vattnet och var på väg ner dit då MOR röt till så hemskt att jag stannade upp och valde ändå att istället springa till henne, förvisso efter att hon ändrat sitt tonläge lite. Jag fick beröm av MOR och MOR fick beröm av några andra 2-beningar (tack, beröm är vad vi båda gröngölingar behöver mycket av för att inte tappa sugen när det går litta trögt).  2:a inkallningen som gick mellan 2 närsittande söta tjejer kunde knappast gått bättre. 

Sedan var det dags för ena gruppen att träna på land & den andra på vatten. Min grupp fick börja på vatten och då åkte vadarbyxorna på MOR, inte för att jag förstod vad det skulle vara bra för men på åkte dom. När det var min tur så gick inte 1:a försöken gick inte så himlans bra. Jag plumsade lite istället för att simma och skakade mig i vattnet så fort jag fick fotfäste, ha ha där stod MOR och trodde att hon var tillräckligt långt ut för att kunna hindra mig. Jag fick kritik för att inte kunna simma, så på 3:e försöket hann jag visa det lite lite grann bara, beroende på att MOR nästan var lika långt ute i vattnet som jag. Sedan hade vi sällskap in, jag fick höra orden HÅLL FAST flera gånger (jädrans tjatande, de orden kan jag ju nu för tusan) och sedan hade jag inte en chans att skaka mig förräns jag lämnat av dummien och precis när jag började skaka mig fick jag höra ett bekant ord till: SKAKA och då fick jag plötsligt jätte mycket beröm. Hm, vad var det som hände här? Jag simmade ut, hämtade dummien, hade sällskap med MOR in, höll fast dummien tills jag fick höra ordet TACK och sedan ordet SKAKA samtidigt som jag skakade mig, jag tror banne mig att det var något bra. Hoppas att jag får pröva snart igen.

Men jag måste erkänna att man känner sig lite i kassaste laget när man står och tittar på hur duktig en viss 5 1/2 månaders brun flattetik är! Simmar lugnt och harmoniskt långt ut, hämtar in dummien, tar sig upp på land med dummien fortfarande i munnen utan att skaka sig. För detta finns bara ett ord som JAG aldrig fått höra och kommer nog aldrig få det heller: FANTASTICO!

Sedan var det byte, vi skulle upp på land istället. Vi började med att ställa oss i ring och så fick vi markeringar in i mitten. Detta klarade jag jättebra. Sedan gick Ann-Sofi ut och lade 4 dummiesar på en linje för att vi skulle få träna på dirigering. Jag skulle ta den sista som jag inte ens såg (jag brukar alltid se dom jag hämtar) men jag tänkte jag prövar, man kan ju inte mer än misslyckas lite. Jag sprang först rakt UT en bra bit men vek sedan av lite mot vänster ner mot vattnet men när MOR blåste ljudligt i sin pipa så stannade jag till lite och fick då dummiedoften i näsanoch sprang och hämtade den och avlämnade snyggt  och prydligt.

Sista momentet för dagen blev en dirigering höger/vänster. Detta klarade jag oxå hyfsat trots att jag inte tränat detta mer än en gång innan.

En viktig sak som MOR verkligen måste skärpa sig med är att hon måste ändra sitt tonläge mot mig för annars vill jag inte fortsätta träna med henne mera. Hon tror att hon blir tydligare när hon använder sitt ganska barska röstläge men i själva verket så får hon mig att bli lite osäker och då känns det inte så kuligt som det skall göra när man skall få hämta in olika föremål eller göra saker som skall kännas kuliga. Alltså MOR, det som gäller nu är SKÄRPNING annars....

På hemvägen var det planerat att mitt men framförallt Lakkans godisförråd skulle fyllas på, men en sak är säker, jag kommer att bojkotta djuräffaren som vi besökte för både 1:a och sista gången, dom diskriminerar nämligen hanhundar. En stor skylt sitter vid ingången med en text som lyder typ så här: "INGA HANHUNDAR ÄR VÄLKOMNA IN I BUTIKEN". Jag kan acceptera affärer som helt förbjuder hundar... men inte att man gör skillnad på kön.

Dagens ris går till gänget som först nästan helt nonchalant gick igenom båda våra träningsgrupper och som sedan slog sig ner jättenära oss för att oxå träna vatten. En av deras hundar simmade dessutom istället ut mot en av våra dummiesar och det kom inte ens ordet URSÄKTA därifrån.


När vi kom hem vilade jag i 2 timmar innan jag & MOR åkte hem till Tarzan och hans flock. MOR var ditbjuden för att avnjuta en härlig söndagsmiddag, anka med världens smarrigaste sås hörde jag MOR säga att det blev. Jag och Tarzan var först ute och busade av oss en stund och sedan fick vi oxå äta vårt kvällsmål tillsammans när 2-beningarna smörjde kråset med annat.


Nu bloggar jag samtidigt som jag kollar med ett halvt öga på EM-finalen mellan Tyskland-Spanien. Det är inte lönt att kolla med båda ögen för jag har inte en chans att ta hem tipspotten. Det är nämligen redan klart att den långe smales mamma vunnit oavsett hur dagens match slutar. Hoppas att hon läser min blogg för då kanske, om Spanien vinner kan hon fira lite extra med alla Spanjorer där i Spanien.


Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG tycker att du är FANTASTISK

2008-06-29 @ 22:09:53
Postat av: Lakrits

Det blev vajsing med skickandet så vi tar det igen...



JAG tycker att DU är FANTASTISK Wallander. Och tillsammans är vi FANTASTISKT bra på att busa och ha roligt.



Jag tycker det var en kul träning idag och det verkar som att det gick riktigt bra för oss båda. Visst har våra tvåbeningar mycket att lära men de försöker i alla fall och det är värt mycket tycker jag.



Jag tycker också det var taskigt att diskrimera hanhundar där. Det är en dyr affär säger Matte men den låg lägligt just idag när vi kom nästan förbi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback