Jag gjorde...

... bort mig lite idag vilket inte var så smart så här med facit i tassarna.

Vi anlände till ett regningt Lomma en kvart innan utsatt tid och hann därför ta en liten rastningstur innan Margareta & Co dök upp.

"Furet" var upptaget idag pga av MH-tester så vi fick ta och gå längre in i skogen. Vi släpptes lösa och jag uppskattade verkligen när Bell & Spot jagade mig. Men när dom tyckte att det blev lite tråkigt så tänkte jag att jag skulle uppvakta Jizza lite istället. Tyvärr blev jag lite för närgången och fick en argsint springande Margareta efter mig som brottade ner mig och berättade att så fick jag minsann inte göra på hennes hund och min egen mamma. Så fort jag tilläts att komma upp på benen igen så sprang jag till MOR och det tog en bra stund innan jag vågade mig fram till Margareta igen. Margareta placerade ut en massa små dummiesar och sedan fortsatte vi vår runda ytterligare en bra bit till för att sedan komma mot dummieplatsen igen. Spot  & Bell visade mig hur jag skulle göra och sedan gjorde jag nästan precis som dom... i alla fall första gången. Andra gången blev jag störd av en annan hund som kom ut från vänster och gick hela vägen fram till våra dummiesar, jag var tvungen att lukta av honom lite innan jag utförde min uppgift. När alla dummisar var inplockade så gick vi vidare till annan plats där mina 5 nya kanindummiesar skulle invigas. Ett fält placerades ut och jag hämtade 2 utan någon större problem, avlämningen kunde väl varit lite lite bättre men jag kom i alla fall ända in till MOR med dom direkt. 

Jag var ganska trött efter både bus & allvar så det var helt ok att jag placerades i bilen och MOR gick bort till furet och tittade på när en flattetjej MH-testades. MOR tyckte att det kunde vara lite bra att ha sett lite hur det hela går till för då vet hon lite vad som väntas mig om ett par veckor.

Margareta, jag tror jag fick mig en liten läxa idag... men jag kan inte garantera att obehagligheten sitter i för evigt, men jag tror inte att jag skulle våga om jag vet att du finns i närheten.

Tack för en alltid lika trevlig & rolig tur + träning!

Kommentarer
Postat av: Zico-BB

Tjena Walle!
M. är inget att vara rädd för - hon bara spelar farlig :D
Igår tänkte jag berätta för dej vad som är så bra med att kunna lydnadsmomenten - men idag kommer jag inte ihåg hur jag tänkte :( Vi har varit på träningstävling idag och det gick inte så bra. Jag hade så mycket att hålla ordning på - okänd plan, okända människor, koner och annat spännande på planen - matte kom liksom i skymundan! Men samtidigt vet jag ju att hon är där vid min sida - så jag behöver ju inte bry mig :D
Tassar och kramar /Zico
PS. Jag blev lite smickrad över att funktionärerna trodde jag var 2 år - matte däremot tyckte inte det var så kul! Fattar inte - det är väl härligt att jag är en välbevarad ung man.

Postat av: Enzo

Inget vidare träningsväder idag va? Jag och matte har varit på dirigeringskurs idag. Min sammanfattande kommentar är: När matte är otydlig så är det verkligen tydligt.... Kan någon ge min matte en lektion i hur man fattar beslut och håller sig till en plan? Det skulle vara lite lättare för mig att fatta då vad hon tänkt sig att jag ska göra.

Matte fick veta av Karin som höll kursen att hon ska göra det roligare för mig att vara lydig. DET tyckte jag var ett bra tips!

2008-03-29 @ 18:38:08
Postat av: Wallander

Du är då för rolig du Zico, men om du skulle komma på det där om varför det är så bra att kunna lydnadsmomenten så kan du ju alltid återkomma? men jag tror nog att din matte i alla fall för tillfället hellre skulle uppskatta om du fokuserar lite mer på annat.

Jag vet inte riktigt om jag håller med dig om att M bara spelar farlig, jag fick inte riktigt det intrycket igår.

Jag förstår inte heller det där med vad skulle vara för fel att dom tog dig för att vara som en 2-åring? Jag tycker det är en skitbra ålder, så fort man spårar ut lite eller så, så får man alltid höra att det är lite OK för att det hör åldern till. Jag tror faktiskt att jag skall stanna kvar i den ålder ett bra tag till för här har JAG det toppenkul!

2008-04-01 @ 08:44:16
Postat av: Wallander

Ja du Enzo, tänk vad livet skulle ha kunnat vara lättare för oss om inte våra mattar varit si eller så. Jag upplever faktiskt min MOR som lite trögfattad ibland, hon får tips & råd om hur vissa saker skall tränas in och sedan när vi skall utöva dem själv så verkar det som om missat vissa bitar för att jag skall lyckas. Min MOR har inte svårt att fatta beslut? men hon har oftast ingen bra plan så det kan vara därför som hon inte har några problem att fatta beslut. Tror du inte din LILLMATTE kan rycka in lite? hon verkar till att vara bra (eller i alla fall bättre) på det.

Roligare att vara LYDIG, ja det hade varit kul!

2008-04-01 @ 08:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback