Äventyrsresa...

... till Blentarp.

Min MOR kommer inte alltid helt bra överens med kartor & vägbeskrivningar och i morse var det dags igen. Jag trodde aldrig att vi skulle komma fram, det krävdes ett par samtal innan vi äntligen kunde parkera utanför Eva & Kids hus. Berit & Vira hade redan anlänt.

Träningen inleddes med en ganska lång dirigering vilken gick jättebra med lite ja-ja stöttning.

Nästa uppgift blev att hämta in 4 dummiesar på ett sök. De två första hämtade jag in med bra fart både ut och in, de två sista tog lite längre tid att söka upp men sedan var det full fart in.

Sedan blev det markering från dold kastare med halvdolt nedslag och detta vållade mig lite problem, men efter ett par försök så var jag fullt fokuserad på nedslagsplatsen och då var det ju lätt som en plätt.

Nästa uppgift var att hämta markeringar uppför en ganska brant backe och neråt går det minsann unnan skall jag lova, skitkul!

Lite stoppsignalsträning smögs in innan vi avslutade med ett närsök som gick ganska hyfsat.

Berit & Vira åkte hem efter träningen men jag & MOR gick en lång skogspromenad tillsammans med Kid & Eva. Det var jättekul att se hur det såg ut i deras skog. Medans vi gick där så dök det upp hjortar/rådjur till både höger och vänster om oss. När vi skulle gå ut ur skogshängnet så fick vi gå igen en konstig grind som snurrade och det fanns bara plats till en och en åt gången. Först gick Kid, sedan Eva, sedan jag och sist MOR. Det var inte alls läskigt, faktiskt ganska spännande.

Jag har haft lite svårt att koppla av i eftermiddags/tidig kväll... MOR har sagt att jag varit lite uppspeedad, vad nu det kan betyda i klarspråk?  MOR & LILLMATTE har gång på gång frågat mig vad det varit med mig. Jag tror att  jag är lite nervös inför morgondagens WT i Arrie. I ärlighetens namn så hoppas jag att jag skall kunna knipa några poäng mer imorgon än jag gjorde på mitt 1:a WT. Men framför allt åker vi dit för att testa av var vi står men oxå för att ha lite kul samt träffa goa kompisar.

(R)apportering sker imorgon!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag håller tassarna för er imorgon! Lycka till! Matte säger att jag inte är mogen än. Hallå alltså...jag levererar dummiesar på löpande band. Men tydligen är det inte där det felas. Jaja, inte lätt att veta hur man ska bära sig åt alltid. Turen kommer nog till mig en dag också. Och jag står hellre över än har en sur Matte som fräser åt mig :=)

Postat av: Guinness

Lycka till på WT idag!

Jag får inte komma och titta för morsan ska åka iväg tidigt med Grappa till Järavallen. ORÄTTVIST!!!!!

2008-11-02 @ 10:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback