Bättre och...

... bättre dag för dag, bättre och bättre för varje lydnadsträning.

Vi åkte till Lomma ikväll för att träna lite lydnad... det är ju snart dags igen för start nr 2 och någon förbättring måste vi åstadkomma för att vara nöjda.

Vi började med lite stadga tillsammans med Margareta, Bell & Spot, Lotta & Jazz samt Birgitta & Meia. Detta var inget problem, sedan tränade vi lite var för sig. Linförigheten börjar ta sig lite, jag är oftare lite mer i bättre/rättare position nu än i fel. Läggandet har oxå börjat fungera igen men det är fortfarande ganska långsamt, men det struntar MOR i nu säger hon, hon är bara så glad att jag i alla fall lägger mig igen. Margareta tittade sedan lite på vår Linförighet och läggandet och kan instämma i påståendet ovan.

Jag fick pröva att apportera en metallapport idag, det var ju inget läskigt alls. Tror minsann att jag skall önska mig en sådan i julklapp för jag tror minsann att jag kan tänka mig att sikta mot nästa klass under 2009.

Vi avslutade sedan dagens träning med att först sitta i grupp, det kändes lite ovant, så här på rad brukar vi ju bli beordrade att ligga ner och stanna kvar. Men det hela gick bra och platsliggande efteråt var helt utan problem.

På hemvägen skulle vi inom Nova i Lund och hämta upp ÄLDREMATTE. Ärligt talat är jag lite putt på henne, hon hälsade inte på mig när hon hoppade in i bilen och sa heller inte Hej då när hon steg ur... hör inte det till normalt hyfs?

Ps. Idag har minsann lilla söta Grappa tagit sin första 1:a i öppenklass i viltspår... FANTASTISKT vad duktig hon är!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Mitt läggande går uruselt för tillfället. Jag har gått i strejk. Suck. Matte är olycklig över det. Jag kan inte säga vad som är fel bara ATT det är fel.

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Jag tror att ni snart är lydnadschampinjoner oxå. Det går med vindens hastighet tycker jag. Ska hålla tummarna för ert nästa prov!

2008-11-12 @ 07:12:47
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Gert

Apportera metall, låter inget vidare, nej fram med dummies och änder :-)

2008-11-12 @ 12:57:31
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Tessie och Matte

Så duktiga ni är jag kan bara beundra er vilket tålamod ni har båda två :)Hoppas du får en metall apport i julklapp Walle så du kan träna för klass 2 redan nu, hoppas vi kan komma och titta på er när ni tävlar en gång.

Glöm nu inte bort ankorna och dummisarna bara.



Klart att Lakrits inte vill lägga sig ner det vill inte jag hellre det är ju blött och geggigt på marken jag väntar tills våren när det är vårsol och skönt då kan jag tänka mig att lägga mig ner igen:)

2008-11-13 @ 17:01:05
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Viggo o Mia

2008-11-13 @ 22:35:17
Postat av: Heléne igen ....

Vi skrev ett inlägg alldeles nyss - väntar till imorgon och se om det kom in - i så fall är det inte fullständigt.

J-a datorer :) Tror jag ska lägga in en ticket till supporten :D

2008-11-13 @ 22:37:10
Postat av: Viggo o Mia

Oj, jag tryckte på fel tangent...

Känner jag Tomten rätt kommer där ligga mer än ett paket till Walle under granen. Det blir säkert både en metallapport, dummies och vilt!

2008-11-13 @ 22:37:54
Postat av: Wallander

Inte glömmer jag bort varken det ena eller det andra, jag är likaså glad, bara jag får apportera.



Jag hoppas få massor av pakeketer, för visst är det väl så att ju snällare/duktigare man varit under året desto fler klappar får man, eller?



Både jag & MOR bara älskar att få klappar & presenter och vi hoppas så klart på det bästaste.

2008-11-13 @ 23:44:28
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback