Det finns tydligen...

... framför allt EN oskriven regel på klubben, dvs att det skall bjudas på tårta vid klassuppflyttning. Dit har dock inte vi kommit men Lakkan & Marie har och idag blev 2-beningarna tydligen bjudna på en helt underbart god chokladmandeltårta.

En sak förstår jag dock icke.... varför är det 2-beningarna som alltid skall ta del av det goda, det är ju faktiskt alltid vi 4-beningar som fått göra grovjobbet, tjaskigt värre tycker jag!  Ja ja, inte mycket lönt att gnälla, det är bara att gilla läget.

Positivt ikväll var i alla fall att träningen gick bra och det känns mycket roligare när både jag & MOR är betydligt positivare inställda. En kulig sak hände dock... jag brukar ju faktiskt vara säkerheten själv på hoppet säger MOR, men precis när kommandot löd så bestämde jag mig för att kolla in vad det var som satt på översta hopphinder-brädan. Jag reste mig och gick långsamt fram för att konstatera att det bara var ett pyttelitet löv, mer spännande än så var det inte tyvärr. MOR gjorde om hela förberedelseproceduren och då var säkerheten själv tillbaka.

Imorgon är det fredag igen och vi har ännu en rolig tränings-/tävlingshelg att se framemot.

Kommentarer
Postat av: Björn & Clara

Tjena

I vår träningsgrupp är det också en regel att bjuda på tårta vid klassuppflyttning. Ett tag var vi med i 2 träningsgrupper, men det var värt det.

Clara har fått smaka på sin EGEN tårta varje gång.

Trevlig helg från.

Björn med Clara

Postat av: Mia o Viggo

Är det månde dags igen för start i lydnadsklass 1? Om så är fallet håller jag o Viggo alla tummar o tassar jättehårt!

2008-11-14 @ 14:57:39
Postat av: Carina

Jag är så urusel på att baka tårta. Det är därför mina hundar är snälla mot matte och som mest plockar tvåor ;-))))

2008-11-14 @ 16:26:12
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: zico-B m. matte

Fniss! Har inte tänkt på det - att Zico är snäll mot sin matte när han envisas med att vara kvar i HKL sök :) Hon är inte heller så bra på att baka - men det finns ju "köpe-bröd", så hon ska nog fixa det där med bjudningen, bara han fixar uppflyttning :D

Vi håller tummar och tassar i helgen både för Walle och Lakkan!

/H&Z

2008-11-14 @ 16:32:53
Postat av: Lakrits

Det såg jättekul ut när du smög fram till hindret. Fniss.



Ses på söndag! Tass o kram

2008-11-14 @ 21:34:40
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Sigge & matte

Hej på er! Synd att vi missade träningen och tårtan! Och ditt plötsliga utforskande av hindret...klart man måste kolla när inte allt är som det brukar. Men vad roligt att träningen känns så positiv nu, för er båda!



Vi blev kvar i stan i alla fall i helgen så vi kanske kan ses en sväng om ni inte har fullt program? Matte har mailat din MOR om lite diverse saker. Vi hörs!

2008-11-15 @ 00:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback