Igår och idag...

... har det blivit lydnadsträning, men av helt olika slag.

Igår var det Lomma som gällde och jag skall vara glad att jag kom med dit för det mesta glömde MOR att ta med sig. När vi kom ner i bilen så kom MOR på att hon glömt bilradion. Halvvägs kom hon på att hon glömt plånbok & körkort och vid framkomsten saknade hon sin mössa och min repboll. Men jag var med & tårtorna var med, det var det viktigaste. Mössa klarade hon sig utan och en sprillans ny repboll fick vi låna av G. Jo då, ni läste rätt halva GB var i Lomma, vi hade bjudit in honom till tårtkalaset.

Först stod vi och tittade lite på när Bell tränades inför LK3 start, sedan när Isa ftränades för LK2 och sedan fick jag mig en genomkörare inför nästa LK1 start. Återigen så fick MOR höra att hon måste ändra sitt tonläge på rösten för annars känner jag det som om vill trycka ner mig i tassarna. Jag hoppas verkligen att hon tog till sig detta en gång för alla nu och att jag faktiskt inte riktigt gillar att bli klappad på huvudet när vi är ute och tränar och så, men en liten klapp på sidan är helt ok. När MOR ändrade sitt tonläge och lät mycket positivare & gladare då blev jag oxå det. Borde vara rätt glasklart nu hur det borde bli framöver när vi tränar tycker jag.

Efter träningen så fick 4-beningar tyvärr inte njuta av tårtan som 2-beningarna fick smörja kråset med i klubbstugan. Men jag lovar... att skulle jag fixa även ett 1:a pris i LK2:an så kommer det även att bakas en 4-beningstårta.

Idag var det dags att för första gången åka & träffa Lisa, Guinness "privatlärare". Vi körde inom Lund och hämtade upp Guinness och Lena och sedan åkte vi vidare till Sandby Mosse. Lisa var en kulig typ, jag fick försöka hålla ögonkontakt med MOR på ett sätt som jag aldrig förr gjort det på, lite vimsig var jag och MOR likaså men det gick skapligt. Det blev en hel del lek & Bus och direkt då såg Lisa att jag inte höll den tillåtna hastigheten. Så för att försöka öka denna så skulle MOR springa det fortaste hon kunde. Första gången sprang hon så fort att jag var tvungen att galoppera för att komma ifatt och då for en boll dessutom framåt, skitkul. Igen skulle detta göras... men vad tror ni händer? Jo MOR sträcker sig eller nått i lårmuskelnsframsida och så var det slut på det roliga. Men vi kunde trots detta fortsätta lite till. MOR gick ifrån mig och jag fick stanna kvar hos Lisa som höll fast mig under tiden som hon peppade mig att jag skulle springa och ta MOR. När MOR kallade så sprang jag ganska så fort och även denna gång så for bollen iväg och jag fick hämta den. Himlans kul ställe att få komma till faktiskt, jag tror att jag skall kalla stället för "LEKSKOLAN FART & FLÄKT".

Nä nu måste jag kolla nyheterna gällande Bangkok, tänk om det är så illa att ÄLDREMATTE inte kommer iväg på måndag, det skulle vara skittaskigt i sådana fall. Varför skulle dom jäklarna ockupera flygplatsen just nu? Hjälp mig att hålla era tassar & tummar för att hon får komma iväg.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Låter kuligt med den där nya träningen. Synd på din MORs ben men det läker förhoppningsvis ihop sig snart. Synd att det gick så när hon verkligen försökte! Mattes ben är rejält på bättringsvägen. Hon kan i alla fall gå helt normalt igen.

Postat av: Björn & Clara

Tjena

Bra att ni tränar.

Jag har precis kommit hem o ska träffa John Blund för jag ska vara siffervisare i klass I om några timmar. Endast den första halvan för jag ska jobba sen, då NI tävlar. Clara o jag önskar er LYCKA TILL.

2008-11-30 @ 01:21:10
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback