Min första...

... start i Lydnadssvängen börjar krypa allt närmre & närmre.

Ikväll var det träningsdax i Lomma. Många hade kommit dit för att slipa på diverse ting verkade det som.  Vi fick äran att åka "Vovlo" dit med Sigge & Lena som oxå ville slipa lite på ettans olika moment inför debuten, 

Vi fick börja med Platsliggning x 2, två gånger blev det för att Curry tillkom precis när vi avslutat den första. Första gången hade jag lite för mycket dragning åt vänster, inte så jätte konstigt eftersom där satt Lizz som jag ej tidigare träffat, men jag reste mig inte, bara sträckte lite på halsen. Andra gången, hade jag bara ögon för MOR.

Sedan tränade vi på allt utom läggandet och det gick skapligt, men det finns så klart en hel del attt slipa på för att allt skall kännas någorlunda bra. Men jag har lovat MOR att kämpa på och göra så gott jag kan och sedan får vi se hur långt det räcker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan,

Hoppas allt är väl så här på lördagskvällen!

"Linus på Linjen" var något som min "coach" Ann-Marie, berättade för mig i lördags, efter vårt lydnadsprogram med alla SNEDA SITTNINGAR. Det har inget med framåtsändande att göra. Vi kan visa nästa gång vi ses, eller så berättar Mari och Lakkan om det. Verkar rätt så effektivt tycker vi, efter att ha testat 2-3 gånger.

Ha' de'

Z&H

2008-10-18 @ 18:03:02
Postat av: Lakrits

Jag tycker Linus på Linjen låter jättekul men tyvärr fattade nog inte min Matte riktigt hur man skulle göra för det blev så konstigt när vi försökte. Förvirrat liksom...

Postat av: Wallander

Zico, jag tänkte på att du sprang där fram och tillbaka på linjen hela tiden och att det mycket väl skulle kunna ha kallats för "linus på linjen". Det här får ni berätta mer om, även om inte jag har några större problem med SNEDA SITTNINGAR, men vem vet det kanske kommer och då är det bra att vara förberedd :-)

2008-10-19 @ 01:08:13
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Sigge

Tack för att vi fick följa med och träna! Det var roligt att få komma till Lomma igen (många spännande dofter!)och att få träffa dig och Lakrits och framför allt att få göra något, bara matte och jag. Men vi vi känner oss rätt ringrostiga, både matte och jag och vi börjar undra om vi verkligen har i tävlingsringen att göra... ja, ja...vi får se hur det går på måndag.



Nu måste jag bara fråga - "Linus på linjen"?!? Va?! Har ni lånat min tvåbente "lillebror" och tränat med? Jag trodde jag skulle slippa honom på lydnadsplanen i alla fall. Innebär det att man sätter ut honom på den linjen man ska gå på och använder honom som riktmärke? Aha, äntligen förstår jag vad han har för funktion.... //Sigge

2008-10-19 @ 17:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback