Snabba ryck...

... blev det ikväll.

MOR kom hem från jobb med andan i halsen, gjorde nog världens snabbaste klädbyte (ställa upp för Guinness Rekordbok nästa?) och sedan åkte vi iväg till Lomma för att träffa Margareta och få oss en lydnadsgenomkörare. Tack Margareta för hjälpen och de nya tipsen.

Visst har jag gjort framsteg, men den stora frågan är om vi hinner få ALLA moment att fungera någorlunda bra för att kunna starta i LK I om exakt 11 dagar? Platsliggning, tandvisning, inkallning, hopp och att ta apporten, där känner jag mig rätt trygg, men linförigheten, ställandet & läggandet under gång... nja där finns det en hel del att grovslipa på... räcker inte bara med finslip där inte. Kan sedan MOR bara gå lite mer rakryggad och blicka framåt samt vara lite mer säker på vad jag kan & inte kan samt använda kommando som jag förstår så borde det kunna gå vägen. Såklart slänger vi inte in handduken redan, på lördag kommer ett "Emma-lett" träningstillfälle, på måndag är det dags för genrep.

Kommentarer
Postat av: Marie

Va? Det är ju inte tävling förrän den 26/10 i Lomma. Eller var ska ni starta den 19?

Postat av: Wallander

Gud vad bra, då finns det ytterligare 7 dagar att träna på...



Tur att någon har koll på dagarna!!!!

2008-10-09 @ 08:36:25
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Stopp!

Glöm nu inte bort att ha roligt när ni tränar :) Kör absolut inte alla moment varje gång! Dela upp momenten i delmoment - t ex belöna en inkallning för att den är snabb och kräv inte att Walle ska göra en fin ingång också!

Många pekpinnar blev det :D

Kommer ni ner ikväll - tänkte vi ska köra lite budföring - det brukar våra flattar gilla - bara springa inte tänka :D

/H&Z

2008-10-09 @ 09:19:01
Postat av: Wallander

Vi har roligt :-) men alla vill vi väl göra någorlunda bra ifrån oss, eller?



MOR måste arbeta ikväll och risken är stor att det drar ut på tiden säger hon, annars hade vi mer än gärna kommit. Budföring tyckte jag var skitkul när jag prövade en gång (eller 2 gånger var det nog förresten).

2008-10-09 @ 12:20:19
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Vad kul att ni ligger i så, både igår och idag var ni ju och tränade. Toppenkul att det blev av idag!

2008-10-09 @ 22:26:39
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback