Långväga...

... har vi varit och tränat idag, ända till Sibirien, där brorsan Enzo med sin flock bor, drog vi iväg men någon värme var där inte precis:

Nästa gång får nog MOR be om att få låna LILLMATTES nya mössa, jag lånade den redan ikväll när jag var lite frusen & nannig:

Det blev en tidig morgon, kl 8.00 hade vi bestämt att Margareta skulle hämta upp oss på Burlövs parkeringen. Jag fick åka i baksätet på Margaretas bil, på ditvägen var det lite läskigt men på hemvägen lade jag mig tillrätta på direkten.

Strax efter 9 svängde vi in på Camilla & Enzos gata, vi skulle hämta upp dem för att dom skulle köra först så att vi skulle hitta till fram Sibirien. I Sibirien fínns det en jättefin skog för att inte tala om en strand som heter duga där 4-beningar på ena hållet får bada året om, vilken lyx alltså! Vi skulle hålla oss i skogen idag. Vi promenerade en bra bit in i skogen på vägen fick vi skiftas om att hämta dummiesar på stigen.
 
När vi kom fram till en jättebra plats ämnad för stora sök så stannade vi. Ett hav av dummiesar lades ut. Först ut var Spot som hämtade in 5 dummiesar utan några som helst problem.

Sedan gick jag i par med Bell och de 4:a första sökningarna gick bra sedan tappade jag sugen lite granne, men avlämningarna satt där dom skulle:

och Bell han bara tuffar på:

Men dom där rådjursdummiesarna är lite skumma, jag behövde lite extra peppning för att komma in med den:

Enzo, hämtade in dummie efter dummie med bibehållen fart & koncentration och lämnade av som han aldrig gjort något annat. Varför gjorde han inte så här när vi var i Mårum?:

Sedan fick vi göra vars 2 markeringar på andra sidan i skogen. MOR var mer än nöjd med mina avlämnigar och när MOR är nöjd så blir jag extra glad:


Det var jättekul att ha få komma till ännu ett nytt ställe och träna på med trevligt sällskap, hoppas att vi kan göra om det igen någongång :-)

Kommentarer
Postat av: Enzo

Klart ni får komma igen :-)



Vilka avlämningar du fick till. Tror matte blev extra taggad av att se hur duktig du är. Det blir nog hårdsatsning på avlämningar för min del framöver.

2008-09-29 @ 07:06:20
Postat av: Enzo

Synd MOR inte hade pälsmössan när vi var i Sibirien. Då hade vi kanske kunnat få gått på stranden fast det blåste kallt där :-)

2008-09-29 @ 07:07:31
Postat av: Carina

Vilka trevliga träningar ni får till jämt! Trodde först att ni varit utanför Hässleholm då vi oxå har ett Sibirien. Men där är dock ingen fin strand. Bara kohagar ;-)



Du Walle - det ser ut som om Musse Pigg skrattar åt dig i pälsmössan.....

Postat av: Lakrits

Tufft att åka till Sibirien och träna. Ni verkar har haft det härligt. Kul att träningen gick bra! Hoppas jag och Matte kan följa med en annan gång.

2008-09-30 @ 00:08:21
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback