Lite annorlunda...

... träning på Ängshög.

Jag började med att skälla ut Viras husse Göran precis som förra gången jag var där så det var som vanligt. Men när han lämnade ladan och den gröna traktorn så blev jag lite nyfiken på honom och se vi gick t o m på promenad tillsammans:

Sedan fick jag hoppa in i bilen igen (vilket var annorlunda) och därifrån se MOR åka förbi i Margaretas bil. Jag fattade ingenting men tänkte direkt att det var klart att hon skulle komma tillbaka, både jag och bilen var ju kvar. Mycket riktigt det tog bara en liten stund innan de var tillbaka och då fick jag komma ut igen.

Vi skyndade oss iväg bort till de andra som redan påbörjat träningen. Jag fick börja med två markeringar över gärdsgården, dessa gick jättebra trots att löpande Vira inte satt långt ifrån. Sedan blev det till att börja med en lång dirigering, jag började bra, sprang på ända tills det dök upp något vitt skumt på min vänstra sida som gjorde att jag valde att bege mig hemåt igen. Men MOR stoppade mig och kommenderade mig att bege mig utåt igen och då övervann jag rädslan och sprang förbi det som bara var en plastsäck och så hämtade jag hem en dummie. Jag fick sedan vänta en stund innan det var dags för att dirigeras igen och då gick det smärtfritt.

När jag trodde att det var dags för vattenträning så fick jag tji, vi bara gick förbi ingången till dammen och travade istället in bland en himla massa betor. Där fick vi göra en walk up och när ett kvackande ljud hördes så var det dags att koncentrera sig för det kunde nämligen vara just min tur att apportera det som föll ner framför eller bakom en. Detta var skitkul, jag var jättetaggad, ja det var vi alla lite till mans tror jag.

Här poserar vi alla tillsammans, Tess, jag, Spot, Bell, Isa & Vira:

Sedan var det slut på det roliga för min del men dom andra fick prova på att spåra, vilket dom enligt rapport klarade mycket bra. Först ut var Tess men tyvärr ingen bild. Sedan följde Bell:

Isa:

Spot:

Vira:



 

Kommentarer
Postat av: Enzo

Vilken härlig bild med er alla i betfältet!

2008-09-21 @ 23:28:08
Postat av: Lakrits

Oj vad roligt ni verkar ha haft det. Synd att vi missade det men vi hade ju annat inplanerat. Tur med vädret!

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Ja, jag måste bara instämma i att bilden med sex flattar i ett betfält ser ju helt underbar ut! Snacka om att alla vet sin plats och har stadga! Verkar ha varit en kul dag.

2008-09-23 @ 12:55:50
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback