Plötsligt...

... blev det bestämt att vi skulle åka på jaktträning i Lomma igår kväll med en liten entusiatisk skara, Ulrika, Isa & Molly, Eva & Kidd, Ann & Elliot.

Vi åke hemifrån i god tid så att det hanns med en liten rastningsrunda först för mig & Beck.

När alla var samlade begav vi oss ut i furet. Efter en stunds överläggning så beslöts det att vi skulle skickas från ett annat håll än vi brukar, alltid nyttigt med omväxling. Vi började med ett dummiesök, 3 var hämtades och sedan fick jag köra ett dubbelsök med Isa när det bara låg två kvar. Isa är mer rutinerad än mig så hon hittade sin ganska snabbt, jag fick jobba som attan men jag gav inte upp till MORS stora glädje. Sedan fick vi en enkel viltmarkering och därefter en dubbel. På annat håll testades vi på stoppsignalen. Jag stoppade direkt men har svårt för att vända mig om helt... men jag tar kontakt med MOR och lyssnar och det verkar som att hon nöjer sig med det (i alla fall igår). Avslutningsvis så blev det en liten stadgeövning där dummiesarna for till höger & vänster och vi sedan kallades in över detta hav. Det blev en avspänd & skön träning... allt bara flöt på lixom.

LILLEBROR höll lite konsert på olika sätt, han visade sina röstresurser men oxå att han kan apportera. Han blev överlycklig när han plötsligt hittade en kanindummie på "promenaden" ännu lyckligare när han fick springa ut en liten bit och hämta en och ännu lyckligare när han fick hämta en när ALLA andra bara fick sitta kvar. Dom där småttingarna har en hel del fördelar må jag säga, men nästa gång han får följa med så skall en annan variant av att ha honom passiv testas. Han blev oxå rejält glad när han fick använda nosen och hitta de gömda köttbullsbitarna:

Ikväll är det dax för Beck att starta i sin träningsgrupp "Valpveteraner"... skall bli intressant att se om det kan bli någon hyfs på den killen framöver (vilket jag förstås hoppas så att man inte behöver skämmas över honom när vi kommer att vara ute tillsammans).

Kommentarer
Postat av: Karin och Wilma

Vad trevligt ni verkar ha haft. Det är väl bra att brorsan får lära sig lite han också, tids nog så ska ni väl jobba tillsammans.



Så roligt det måste vara att ha valp igen och få börja träna från början.



kram

Postat av: Karin och Wilmenlund

Just det. På tävling så är det ju lätt att de hamnar nära och snett. Därför vill jag ha ut Wilma (det ser ju snyggare ut också). Ifall hon ändå skulle sätta sig snett så vill jag att hon ska förstå att hon ändå ska hoppa över hindret. Det är inget jag tränar regelbundet :-)

2009-08-19 @ 22:39:24
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Hej på dig kompis. Nu "är vi med grill" ute i skogen. Lust att komma ut med flocken på korvagrillning någon kväll?

2009-08-20 @ 09:41:48
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Elliot

jag skrev faktiskt igår fm men mitt inlägg försvann i tomma intet =(

Jo skulle bara säja att jag tyckte att det var kulig träning och mycket roligare när det sker utan lång planering!Alla var ju ganska duktiga oxå lr hur?

2009-08-20 @ 10:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback