Vädret...

... var i alla fall otroligt bra idag på jaktträningen. Kallt men jätte härligt med en gassande sol som värmde oss gott.

Halva gänget var utbytt sedan sist vi tränade, så idag var vi förutom oss själva: Margareta & Bell (skadade Spot fick snällt stanna hemma), Ann-Sofi, Sandy & Calla, Berit & Vira, Lotta & Jazz, Britt-Inger & Maya och så kom Emma & Krutan oxå :-)

Träningen inleddes med en massa stadgeövningar, serpentingång & följa John och därefter inkallningar från en tättsittande grupp. Sedan fick vi göra en ny rolig övning där vi stod nos mot nos/ansikte mot ansikte med ca 3 meters mellanrum och först fick vi hämta en markering framför genom att springa igenom andra ledet på både utväg och tillbakaväg. Nästa övning blev lite tuffare, våra mattar lämnade oss (en och en) mitt framför gången och gick sedan ut och kastade en dummie, kom tillbaka och skickade oss. På utvägen kastades två störningsdummiesar och likaså på tillbakavägen. Markeringen missbedömde jag lite lite men störningsdummeisarna brydde jag mig inte om.

Vi delade sedan upp oss i 2 grupper för att väntetiden inte skulle bli så lång. Vi började i markeringsgruppen där det gällde att hämta fasaner. Jag markerade bra på dubbelmarkeringen... men upptagen måste bli snabbare och likaså måste avlämningarna bli bättre säger MOR. Gång på gång frågade MOR mig varför jag inte vill komma in hela vägen med viltet till henne om det inte är så att någon som jagar på mig? Till MORS stora besvikelse så kan jag tyvärr inte riktigt svara på den frågan... inte just nu i alla fall.

Vi gick sedan över till viltsök... jag fick börja och upptaget var bättre, men inte bra, avlämningarna fungerade något bättre först när Margareta befann sig ute i skogen och manade på mig lite... MOR har lovat att belöna mig extra extra mycket den dag jag gör en klockren avlämning, men så länge hon inte berättar vad belöningen är så är jag lite tveksam... tänk om hon bara lurar mig.

Avslutningsvis så blev det viltupptag i koppel och var jag inte snabb nog så missade jag chansen att ta det och då fick jag vara snabbare gången där på, detta gick bra med de små pippisarna... men kaninen ratade jag. Som "straff" fick jag kaninen i gapet och sedan fick jag bära den en bra bit och därefter sitta med den i munnen rejält länge medans jag fick höra att jag var jätte duktig. Visst höll jag den men jag var jätte obekväm, örk för läbbiga kaniner!!!!

Vi hade en toppendag, tack alla för trevligt sällskap!

Lite bilder laddas upp imorgon.

Kommentarer
Postat av: Enzo

Visst var det ett härligt träningsväder idag! Matte klagade på att hon klätt på sig alldeles för mycket för hon hade lyssnat på alla som sagt att det skulle bli JÄÄÄÄÄÄTTE kallt. Men de hade nog glömt att solen värmer en del också när den visar sig :).

2009-02-15 @ 09:54:35
Postat av: Helena & ViljaVilja

Vilken kul träning .....och du verkar inte fatta hur lycklig du är....kaniner är ju det bästa som finns!!! Nospussar fårn Vilja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback