A-laget & B-laget

Igår kväll var vi ju som sagt var iväg och tränade både på land & vatten med en massa Meitasare.

Det var en bra bit att åka... jag är ju van men så långt har inte Beck åkt förut... men det gick bra han satte sig upp ett par gånger för att ganska snabbt lägga sig tillrätta tättintill trygga mig igen.

När alla var samlade så delades vi in i 2 lag, A-laget & B-laget med en icke ko-rädd 2-bening som ledare för varje lag (om korna velat vara med så skulle dom "skrämmas" iväg).  B-laget fick starta på vatten medans A-laget fick starta i kohagen. Vi kom med i A-laget, tillsammans med Mia & Vera (tyvärr saknade hon Viggo stackaren som fick stanna hemme pga av halthet), Texas & Pia, Zorro & Cissi samt Tessie, Ronja Milla, Ingela, Johan & Andreas (mm... fint folk kommer alltid sent!). Åskådare var Maria, Rebecka & Mira.

Dubbelmarkeringar med vilt
Vi fick börja med två ganska så långa sådana.
Texas Tromb på väg tillbaka med sin första skatt:

Jag fick sticka iväg på en kanin och en svartfågel... jag markerade jättebra och sög upp kaninen först och sedan svartfågeln och full fräs hela vägen tillbaka båda gångerna. Det är himla kul att komma tillbaka in när det står en matte med stort leende på läpparna och när man får bekräftelsen på att man gjort rätt :-) Jag såg oxå att Mia gjorde tummen upp när jag vände upp.

Enkel & dubbelmarkeringar över en gärdsgård
Inte så mycket att säga mer än att det inte var helt smarrigt att ta upp den dummien som hamnat mitt i en färsk koblajja, koblajjor skall man bara rulla sig i, men det har jag ju slutat med så det var bara att gilla läget. MOR blev inte heller så jätteglad när hon tog emot den :-(

Linjetag genom nässlor
Zorro Zaffran på väg tillbaka efter ett klockrent linjetag (han bangade definitivt inte för några nässlor inte):

Mitt linjetag löste jag snabbt men inte klockrent rakt ut, jag hatar nässlor och valde därför att gå lite höger om. Hörde dock att MOR fick lite tips om hur hon eventuellt skall kunna försöka lura mig... ja det lär vi väl bli två om den saken.

Viltsök
Med bl a små små pippisar och de är inte lätta att hålla still i munnen tycker jag fast att jag vet att man skall hålla dom löst & försiktigt som vilket annat vilt som helst. Förövrigt gick det bra... men även här nobbade jag närmsta vägen pga nässlorna.

Vi bytade sedan plats med B-lagarna och tog bilarna ner till vattnet där vi oxå senare grillade.

Markeringar & dirigering på vatten
Första markeringen hamnade på land bakom en massa höga vasstrån. För att komma ner till vattnet så fick man ta sig ner för en liten backe pga av den tillfälligt låga vattennivån, sedan simma en bit, ta sig upp över en liten ö som normalt är täckt med vatten och sedan ner i vattnet igen och upp på land och sedan var det lite olika tillbakavägar som valdes. Jag tog vattenvägen... det är ju kul att simma!
Sedan var det någon som missade sin ena dubbelmarkering och jag fick som nr 3 försöka att ta den på ett linjetag. Med en hel del dirigering och stöttning så fann jag den tillslut och det roliga var att det sedan berättades att jag varit precis rätt på det 2 ggr tidigare då ALLA trodde att jag skulle ta den men då vek jag av upp på land. Ha ha... ja ibland är nosen inte helt rätt inställd. Det här var verkligen en annorlunda vattenträning... men en rolig lyckad sådan :-).

Efter allt detta så var jag trött  OCH hungrig. Jag serverades kvällsmat och sedan fick jag ligga och spana på LILLEBROR som försvunnit över på andra sidan dammen för att busa med sina syrror Vera & Mira.
Dom lekte så det stod härliga till:

Bada kunde dom oxå... även om Mira hamnade lite väl ofrivilligt i vattnet:


Här härjar dom så in i vassen:

En rejäl simtur fick Beck oxå för han tog en annan väg tillbaka än hans smarta syrror:

Vera hos sin mamma medans Beck & Mira utforskar sanden lite:

och Beck lite till:

Sedan grillades det och åts för fulla munnar:

Kvällen avslutades sedan med att alla mattar/hussar fick säga sitt gällande kvällens träning och det var idel glada toner, ALLA var jättenöjda:

TACK för att vi fick vara "the special guests"

Kommentarer
Postat av: Karin och Wilma

Härlig träning! Förstår inte alls varför Mor inte var glad åt goblajjedummien??? :-)

Postat av: Karin och Wilma

Nä jag räknar nog inte riktigt spårläggandet som träning :-) Det är något vi gör för aktivering, inget jag aktivt planerar inför. Wilma tycker att det är så himla kul.

2009-07-31 @ 22:43:34
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Jo det där tic-clip, tycker du att det fungerar bra? Låter nästan för bra för att vara sant.

2009-07-31 @ 22:49:55
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Så roligt. Vilket gäng. Vad duktig du är Wallander. Det är ju alltid roligt när MOR är glad. Natti

2009-07-31 @ 23:08:50
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: adelia

Hej på er:)

Vilken härligt kul träning ni hade..Hundarna verkade vara överlyckliga och med bad i slutet för dem.och den där avslutningen m grillningen smakade säkert supergott,när ni fått jobba lite både förare o hundarna..ha även ni en super bra helg...men solen var är du//kramar från adelia o nosis från bianca

2009-08-01 @ 07:36:47
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Susanne o Pebbels

Ser så mysigt ut! Hoppas att ni slapp alla mygg som brukar smuga sig fram på kvällskvisten.



Vad är det för tablett du brukar ta? Jag har en känsla av att det är något som jag kommer behöva :)

2009-08-01 @ 08:22:01
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Jag gillar normalt inte att gå in i kohagar med kossor i men de där är så vana vid hundar och tvåbeningar att de bryr sig inte.



Verkar ha varit en toppenkväll för er!

2009-08-01 @ 16:13:33
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Jättesnällt om du vill köpa tic-clip till mig också, kan vara värt att testa. Ni har väl ganska mycket fästingar nere hos er också, även om vi kanske har mer?? Ganska dyrt men håller det i 2 år så är det ju billigare än halsbandet. Jag kan sätta in pengar på något konto. Kan du se min mejladress om jag skriver in den i uppgifterna ovan?

2009-08-01 @ 21:50:16
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Jisses vad ni ligger i med träningen. Det kommer att gå som en dans på Mästerskapen. Jag och Matte ligger lågt med träningen men tanken är att vi ska träna många små korta stunder de närmaste två veckorna när Matte måste sträcka på ryggen mellan målningspassen. Det låter lovande för jag tycker det börjar bli lite runt med aktiviteterna! Ett spår har varit utlovat länge nu men lyst med sin frånvaro :( Men det gäller att inte tappa hoppet! Pigg är jag igen i alla fall, den saken är säker och konditionen börjar återvända så jag orkar springa en massa igen!



Kul om vi kan ses nån dag nästa vecka!



Tass & kram /Lakkan

2009-08-01 @ 22:06:04
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback