Jag vill ha...

.... ett hus vid havet där jag kan se på alla båtarna som lägger till och höra alla måsarna och göra som jag vill innan solen värmt mitt tak... ja så vill vi andra ha det FAR... vill du?

Får gärna se ut så här nere ifrån vattnet:

och så här ut mot vattnet:

Igår kväll var vi och tränade vatten i Sövde sjön.
Det var jag, Beck, Bell, Spot, Vira & Kidd med våra mattar. Vi fick börja med att svalka av oss först så att det inte var så himlans varmt för de som inte skulle börja. Beck hängde så klart på och han fick sig ett par rejäla duschar när vi andra skakade oss men han brydde sig inte så värst, han såg mest ut att gilla det:

Han fick börja hämta en dummie precis i strandkanten och det fixade han bra:

Nästa lades lite längre ut och den gav han sig ut efter oxå:

Men när han slog med tassen på den så kom den längre och längre ut och då bangade han lite och vände plaskande inåt igen. Alltså inga vidare simtag... (som vi hört att hans syrra Vera redan kan ta) men han kommer oxå att lära sig, det är jag övertygad om. Jag har ju sagt att jag skall lära honom allt jag kan:

Plaskeliplask:

Här kommer Spot:

och Vira:

Fundersam Margareta:

Ah, där kommer han Bell i full kareta:

Kid med säker mark under tassarna och dummien i kvar i munnen:

Margareta hade lite telefontid och då fick hon passa på att vara "barnvakt". Bell ställde gärna upp här på lite pussande oxå:

Här tog jag närmsta vägen på en markering, dvs över bryggan och plums i plurret (det är Lakkan som lärt mig hoppa från bryggor). De andra simmade runt om, undras om jag oxå borde ha gjort det. Undrar vad som hänt om jag gjort så på ett jaktprov!?

Efter lite markering kastade från bryggan var det så dags att gå på långa markeringar/dirigeringar. Eva på väg ut... hon var en jäkel på att styra kanot :-)

Kid hade full koll på var matte Eva höll hus:

Bell gick klockrent rakt över och hittade dummien i vasskanten:

Sedan blev det lite fel väg in... tur det fanns en grind. Varsågod sa matte och öppnade för honom:

och med bestämda steg gick han in genom grinden (tyvärr blev bilden precis i  grindöppningen alldeles för suddig):

Beck blev ordentligt ompysslad... här låg han och myste med Berit:

Träningen gick väldigt bra, skakningarna fungerar skitbra nu... blir faktiskt lättare och lättare att avvakta tills dummien är avlämnad. Båten som låg och guppade lite där långt ute bekom mig inte det minsta. Jag tog oxå min längsta vattendirigering någonsin (säkert 60 m), dock behövde jag lite stöttning av MOR för att veta att jag var på rätt väg.

Det var en underbar kväll i underbar miljö... dit återvänder jag gärna igen. Eva, hälsa & tacka din kollega så hjärtligt för utlånandet :-)

Tack alla för en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Helena

Åhh vilken härlig träningskväll i det härliga sommarvädret!! Ja ett sånt hus skulle inte vara fel att ha! Det är så Perra och jag skall bo nåär vi blir pensionärer och inte behöver bo så nära Stockholm för ska man ha ett sånt hus runt där vi bor så kostar det många, många pengar :-)



Ja nu är det bara en dag kvar men tyvärr verkar det som om det bara är en dag kvar på det fina vädret också så du kankse har tur som väntar och inte har semester samtidigt som oss.......för vi för tydligen otur med oss vad gäller vädret :-(



Kram



Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Jaa - vem vill inte bo sådär!!! Tänk att kunna ta morgondoppet precis utanför knuten. Men man får drömma istället.



Walle börjar ju bli riktigt vass nu. Vattendirigering! Inte illa.

2009-07-03 @ 07:23:28
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Emma & Krut

Hej!

Så himla kul att läsa om er vattenträning, Walle va duktig du är!!!! & din mamma förstås.

Härligt att få vara i vatten när det är så himla varmt.

sommar kramar från oss

2009-07-03 @ 08:27:11
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: adelia

Ja ett verkligen fint läget att bo på.Och vilka härligt fina sommar bilder med vatten hundarna:)Är avudsjuk på dig för att Bianca inte flyger i så där..Men morgondopp tar vi gemensamt nu och det funkar ju bra..Ha en trevlig helg på er//kram

2009-07-03 @ 16:28:47
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Agneta & Tyra

Det ser nästan ut som i vår stuga, he heee nä inte riktigt men nästan! Den ligger uppe på en höjd och sedan flyter älven nedanför, hur mysigt som helst!



Ikväll har vi haft lite dirigeringsträning och der gick jättebra!



Ha en toppenhelg och så hörs vi!



Kram



Agneta

2009-07-03 @ 21:25:58
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Lakrits

Åh vad härligt ni verkar ha haft det och så fina bilder! Du är så duktig Walle. Bättre o bättre dag för dag! Själv spårar jag mig helst fram i tillvaron. Fast jag hämtar gärna men jag vill lägga där det passar mig, vilket inte alltid är i Mattes hand. Vi delar förresten gärna med oss av vilt i frysen om du behöver nu när du ligger i hårdträning.



Ses imorgon hoppas jag!

Kramis

Lakkan

2009-07-03 @ 22:52:17
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Agneta & Tyra

Hoppsan, värmen ska alltså hålla i sig hos er, här skulle den ta en skön paus idag. Avundas er inte! Det går ju inte att vara ute om det är 29 grader, jo om man är i vattnet hela tiden he hee



Plaska på!



Kram



Agneta

2009-07-04 @ 08:04:51
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Clara

Tjena

Säger som andra o vem vill inte bo så?

Härligt att kameran hänger med så ofta som den gör för det är trevligt att kolla på bilderna.

Idag ska Clara o jag åka buss o tåg.

Vi önskar er en trevlig helg.

2009-07-04 @ 11:53:48
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Helena

Jag harde nästan gett upp det där med att inte få skaka sig innan avlämning för Vilja skakar sig alltid direkt men hon släpper inte eller lägger ned det hon har i munnen! Men nu har jag blivit inspirerad av er att ni har fått till att Walle inte skakar sig och idag fixade Vilja det för första gången.....två gångar på raken till och med!! Tack för att du skrivit om det såm jag blev inspirerad att fortsätta kämpa mot skakningarna :-) Kram

2009-07-04 @ 17:42:27
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback