Skittråkigt...

... är vad jag har haft det de senaste dagarna... men idag har det varit annorlunda.

Beck får i alla fall dagligen leka med sina valpvänner Winston & Ninja medans jag bara får ligga och vänta tills de lekt färdigt vilket dom aldrig gör förräns 2-beningarna särar på dem och säger att nu får det räcka.
 
Idag har det både blivit skogsbesök på förmiddagen & nästintill helt oplanerad träningskväll, träningen skulle ha blivit av imorgon men hastigt och lustigt så blev den framflyttad/bakåtflyttad, ja vad säger man egentligen?

Grappa & Lena hängde på eller var det så att vi hängde på dom eftersom att vi fick åka SUV från Lund till Ängshög, oavsett så vart de med på våran lilla träning.

Lena hittade massor av helt nya oanvända jättefina stora skånska dummiesar i sin bil och det kan man ju bara inte ha liggande sådär så några av dom fick invigas ikväll:

Först fick vi börja med markeringar över bäck & mur med dold kastare. Sedan flyttade kastaren fram och stod framför muren och kastade en dummie oxå framför muren. Det var inte helt lätt att finna dummiesarna i det höga blöta gräset varken bakom muren eller framför muren när vi gångerna innan gått över muren, men vi löste uppgifterna med lite olika metoder.  Själv blev jag lite tjurig, för MOR sa till mig på skarpen att jag inte fick ta mig ett dopp i bäcken så där bara utan tillåtelse och då tänkte jag att då är det väl lika bra att jag inte ens går över då... men se då blev det fel för det, hm... det är inte lätt att vara hund alltid.

Vi förlyttade oss sedan till dammen. Då vi först fick gå lösa på rad ner mot dammen, sedan framåt tillbaka längs med dammen för att slutligen sitta kvar med ryggen mot dammen då våra mattar gick ifrån oss för att kalla in oss. Superduktiga var vi här!

Vi fick sedan hämta en markering bort mot ön och på vägen in så kastades en störningsdummie ut som vi fick oxå fick hämta efter avlämning. När MOR skulle kasta markeringar till lilla Grappa så råkade hon kasta upp en på ön och det blev så klart lite väl svårt för Grappa... men eftersom att hon sett i ögonvrån att jag hade full koll så fick jag förtroendet att hämta in det efter att Grappa fått ytterligare en markering. Jag gick faktiskt klockrent ut och upp på ön, hämtade dummien och hem igen... tror ni MOR blev glad?
Sedan blev det långsimning över hela dammen (60 m på vardera hållet). Min dummie hamnade i vassen men jag kopplade på näsan och sökte mig lugnt & sansat fram till den.

Sedan fick vi pröva på något som vi aldrig gjort förut... det kastades ut ett sök av 10 dummiesar i dammen och sedan skickades vi ut en & en efterhand som en annan hund var på väg in. Detta var jätteroligt :-)

Sista övningen på vatten blev att hämta anden. Kidden greppade ordentligt över ryggen:

Vira lite längre mot halsen:

Hur kasst jag greppade den kan inte visas, som tur är,  för kameran låg i MORS ficka. Jag tycker det är bra att hon koncentrerar sig på sin uppgift att stötta mig om det behövs samt ta emot mig när jag kommer in.

Men hur vackert det var över åkrarna när vi lämnade dammen, visar jag däremot gärna:

Sista uppgiften för kvällen var några skick i jättehögt gräs bort mot ett annat område med annat högt gräs. Det var jobbigt, näsan fick kopplas på riktigt ordentligt... men det är väl lite utmaningar som utvecklar ens kunnande eller?

Imorgon är det träningsfritt... på fredag blir det bus & mys med Lakkan, på lördag är det middagsbjudning hos 2-beningsfarmor och på söndag är det träning som gäller igen någonstans.

Beck var ikväll ute på foto-promenix med LILLMATTE & Rebecca... får se imorgon om det finns några roliga bilder och lägga ut.

Kommentarer
Postat av: Camilla och Enzo

Oj, vad det tränas på här. Själva ska vi ha en träningsrunda med Bea och Corrine på fredag, på söndag blir det förhoppningsvis Pärup och lite stadgeträning, sedan är det en veckas semester kvar. Kan vi hitta en gemensam träningsdag där tro?

2009-07-23 @ 00:59:48
Postat av: Emma, Krut & Skott

Vilken toppen träning ni haft!! Så himla duktiga ni är....

kramis

Postat av: Lena och Grappa

Tack för att vi fick följa med på träningen igår, fastän vi inte är lika duktiga som ni. Det är jag jätteglad för. Det var jättebra träning och nyttigt för Grappa med nya träningsmarker och nya hundar att träna med.

Jag blev imponerad av Walles, Viras och Kids arbete. Det bådar gott för FM.

Kram, Lena och Grapppa

2009-07-23 @ 17:44:18
Postat av: niño

Voooov!

Så kul ni har på era träningspass!!

o du, jag vet presiiiiiiiiiiiiis hur det är när matte är otydlig... inte lätt alls att förstå tvåbeningarna alla gånger.

Men din människa verkar ju så redig o bra (det säger min matte alltså)

Sedan måste jag säga att det var en makalöst vacker solnedgång över åkern!

Snygg fotat, hälsa din människa att hon är duktig med kameran.

Nehepp,

nu ska jag snart på en kvällsrunda med folket här.

vov

n

2009-07-23 @ 20:49:34
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Agneta & Tyra

Vilken kul träning ni hittade på så där bara helt appropå!!



Här är det lugnt idag, vi ska på kurs imorgon och jag hoppas det går bättre än sist...



Kram



Agneta

2009-07-24 @ 08:31:21
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: mimo

Näääää du laget i mitt hjärta skulle jag då aaaaldrig byta bort (o:

I medgång o motgång, måste man ju hålla på Di röe.

Igår, var det ju kval-match i Uefacupen o det gick bra! Spääänande så man höll på att svimma...avgörandet kom först i förlängningen.

Hörde av sambon att Mff en gång var i final i Europacupen, alltså forna Champions leauge. Woooaoo Kan det stämma? inte illa alls! Litta impad blev jag allt. ;o))

Var det på den tiden när Skåne var danskt eller?

På måndag, startar ekorrhjulet igen, milda makter så hemskt... men, men det är ett par dar till att njuta så jag struntar i att tänka på det.



Kram på er & Trevlig helg!

Maria

2009-07-24 @ 13:30:37
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Elliot

Jaha vad kul ni hade då....jag skulle varit med ifall det blivit på den dagen det först var bestämt,men på onsdagskvällen jobbade matte....men å andra sidan så tränar ju jag inte inför nåt FM =)

/E

2009-07-24 @ 14:30:57
Postat av: Lakrits

Åh vad fin den sista bilden var tycker Matte! Jag hade såklart hellre sett en bild på dig och jag är inte så noga med leveranserna vet du.



Tack för ikväll. Jag tyckte det var toppen att ses igen efter så långt uppehåll. Nu får jag kurera mig helt medan vi är borta så ses vi igen när vi kommer tillbaka till Skåneland!

2009-07-24 @ 22:57:52
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Nä det vill sig liksom inte. Jag ska i alla fall aktivt träna 2:an nu så att vi får lite mer energi, för när jag börjar att undra vad jag håller på med och varför så är det dags att göra en förändring. Hundträning ska ju vara kul i första hand, priser och tävlingar kommer i andra hand. Jag kommer inte att vara lyckligare om jag har ett Lp1 när jag dör :-) Men jag kommer att dö nöjd om jag har haft ett roligt liv (inte för att jag ska dö just nu! Bara som ett talesätt :-)

2009-07-25 @ 06:15:07
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Susanne O Pebbels

Vilka roliga träningar ni har!Och vad duktiga ni är!

Vi ska till klubben om en stund och träna lite också. :)



Passar på att önska er en trevlig helg!

2009-07-25 @ 10:15:46
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: lotta med Juni o Cola

oj sicken toppenträning:)kul...ja, det såg ju allt annat än tråkigt ut:)

ghaa, man blir ju lite tokig på att det alltid e något som ska krångla när man tävlar...men en ny tävling väntar den 2a augusti..haha, vi ger in te upp;)

2009-07-25 @ 14:07:33
URL: jhttp://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Clara

Tjena



Tur att det inte var tråkigt längre. Va bra med braiga träningar för då får jag pipa hur mycket jag vill med mina "pipsar" o får mer godis av Husse än vanligt.



Clara

2009-07-25 @ 19:02:25
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Vilken toppenträning!! Hör att era kamrater som sett er är impade så det bådar ju gott nu inför FM? Är det i slutet på augusti, eller? Kram

2009-07-25 @ 22:33:12
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback