Vad bra "Sickan" (Eva)...

... hade fixat det för oss igår när vi kom till Blentarp  för att träna:-)

4 stationer var förberedda, 1 närsök med markeringsstörning, 1 dirigeringsstation, 1 viltmarkeringsstation samt ett viltsök.

Jag & syrran Vira fick gå i par och vi fick börja.

Skytten (Ulrika) gick först och sedan Vira & Berit och sedan kom vi.

Vira började och plockade in 2 tennisbollar på närsöket, så här snyggt såg det ut när hon skickades iväg:

Jag har ju lite svårt för tennisbollar... men jag började snabbt att ta in en, men på skick nr 2 så hade jag lite problem för jag försökte verkligen hitta en minidummies istället vilket jag gjorde efter ett tag:


"Sickan" hade gömt dem så förbaskat bra, ja faktiskt så bra att en minidummies aldrig blev funnen... inte ens av någon 2-bening.
Här är jag på väg tillbaka från dirigeringsövningen:

Sedan blev det inte fler bilder på oss... kamerakvinnan skötte inte sin uppgift riktigt.
Men vi utförde markeringsövningen + söket (där jag och Vira var ute samtidigt) väldans bra.

Efter våran tur så var det "ungdomarnas" tur, här är Molly & Urika på väg till närsöket:

Här är Stella på väg in:

Snygg Mollyavlämning vid markeringsövningen:

Lilla Stella ville så gärna kolla in vad det var för spännande som Molly hämtat in på söket:

Sedan var det dom lite mer erfarnas tur, här är Kidd & Eva i startgroparna:

Stenkolls Molly:

Varmer Kidd:

Efter bra genomfört träningspass så fick vi som extra belöning åka till Sövdesjön och svalka oss i det härliga vattnet. Kolla som vattnet yr även när fartfyllda Molly är på väg in... då kan ni säkert föreställa er hur det ser ut när hon är på väg ut:

Duktig på att hålla truten är Molly oxå:

Jag hittade en röd cigarr när jag skickades ut:

Det gick så in i vassen bra igår vid vattnet oxå... men MOR blev allt lite nervös, men varför tro det värsta... när hon trodde att vår dyraste dummie hamnat uppe ovanpå den täta vassen då det tog en stund innan jag fann den. När jag kom upp så bemöttes jag med ett stort leende och god belöning.

Superbra träning & bra väderlek... ja då är man trött men belåten när man åker hem :-)

Kommentarer
Postat av: Sara & Salsa

Det ser bra mysigt ut det! Själv har jag tvingats vara utan hund i över en vecka!!! Gissa om jag har Salsaabstinens :( Imorgon får jag äntligen snusa på hennes huvud igen!

Postat av: Ulrika & Molly

Ja,visst var det en rolig träning igår!

Vad duktiga vi var allihop! Och "Sickan" hade ju verkligen fixat det bra!

Kamerakvinnan ber om ursäkt, men hon glömde alldeles bort just det uppdraget! Att både vara skytt, hundförare och kamera-ansvarig blev helt enkelt för mycket!



Vi håller tummar och tassar för att din hjärtevän ska må bättre snart!!!



Kram från oss!

Ulrika och Molly

2009-07-12 @ 22:17:05
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Hejsan

Ni verkar oxå haft det riktigt kul idag. Tack för grattiset. Hade gärna varit med men det får bli när vi väl är lite mer duktiga på kaninerna.

Ha det så gott

Mvh Carina Lizzi & Toss

2009-07-12 @ 22:50:18
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Lakrits

Oj vilken välplanerad träning. Och vad duktiga ni är allihopa! Men kaniner är ÄCKLIGA att bära. Matte har gett upp hoppet om att det ska bli bra så nu slipper jag dem. Fast jag jagar gärna levande niner när jag är pigg och kry. I morse såg jag en på tomten men jag orkade faktiskt inte jaga den särskilt helhjärtat. Kollade bara så att den försvann ur sikte.

2009-07-12 @ 23:29:09
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Vilken rolig träning med riktiga stationer!! Och bra gick det ju också med både kaniner och pippisar! Tack för din kommentar med vilka stationer ni råkat ut för på WT. Några knepiga var det nog allt :) Den där man skulle skicka på ett linjetag efter att markeringen kastas var det ett helt omotiverat linjetag rakt ut i terrängen? Då skulle nog Vilja tvärvända och springa runt och hämta markeringen istället. Kram

2009-07-13 @ 08:21:53
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Vilken rolig träning med riktiga stationer!! Och bra gick det ju också med både kaniner och pippisar! Tack för din kommentar med vilka stationer ni råkat ut för på WT. Några knepiga var det nog allt :) Den där man skulle skicka på ett linjetag efter att markeringen kastas var det ett helt omotiverat linjetag rakt ut i terrängen? Då skulle nog Vilja tvärvända och springa runt och hämta markeringen istället. Kram

2009-07-13 @ 08:23:11
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback