Midsommarafton...

... då det hände både det ena och det andra.

Först åkte vi iväg till Lomma för att möta upp fam Hanö-Svensson. Jag & Grappa skulle jaktträna medans Beck & Guinness fick strosa i skogen med hussarna.
Det var jätteroligt att se Grappa & Lena in action... inga tveksamheter till att ta upp varken pälsbeklädda dummeisar eller fåglar av olika slag från hennes sida ej heller att tänka andra tankar än att komma in direkt och lämna av direkt i handen. DUKTIG TJEJ!


Sedan blev det en stunds fika då det bestämdes att vi skulle åka till Lund och se fotbollen på en STOR-TV och sedan fira midsommar där med diverse hopplock.

När vi kom hem så fick jag & Beck för första gången passa huset själva, MOR & FAR behövde gå och handla. Vi placerades oss i hallen vid ytterdörren och det gick hur bra som helst Beck sa inte ett pip men han höll sig hela tiden intill mig så lite läskigt tyckte han nog att det var. Men när MOR & FAR kom hem igen efter en dryg halvtimma så hade dom med sig 1 liter yoggi bara... behövde dom verkligen ha gått båda för det lilla? Ja ja, jag fattar dom tyckte väl att det var hög tid att även LILLEMAN får lära sig att man ibland måste vara ensam hemma.

Sedan var det full aktivitet i köket, köttbullar rullades och stektes och spred en underbar doft, kassar fylldes med en massa gott, både ätbart & drickbart sedan bar det iväg till Lund. Den där doften av nystekta köttbullar var inte nådig i bilen man blev ju skitsugen. Beck gick lite husesyn när vi kom fram, det var ju första gången han var där på besök... Grappa var inte helt förtjust i honom och höll honom mestadels på avstånd men Guinness är lika tålig som mig (det är ju inte så himla länge sedan Grappa  var en liten intensiv valp). Så till matchen, ja inte blev det väl så mycket bättre match för att man såg den på STOR-TV... det blev ju förslust. När vi såg på vår LILL-TV sist så vann dom!!!  Torbjörn vill nog gärna ha en liten svarting till för han ville hela tiden mysa med Beck och Beck tyckte inte det var helt fel heller att bli kliad på lilla magen:

Grappa föredrog att mysa nära sin matte:

Här var det dags för någon att få sitt kvällemål, gissa vem, jo så klart  den väluppfostrade som förstått att man skall sitta ner!

Vi fyra 4-beningar fick mycket beröm för att vi uppfört oss så bra tillsammans så vi får med all säkerthet träffas igen allihop :-)

Tack för en trevlig dag tillsammans flocken Hanö-Svensson!

Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena

Sicken trevlig midsommarafton ni hade. Själv fick jag också köttbullar o prinskorv för jag äter ju inte heller sill.

Jag är kvar hos "farmor" o "plast-farfar" för Husse jobbar ju hela helgen.



Fortsatt trevlig helg.



Clara

Postat av: Enzo

Vilken mysig midsommar ni fick :-). Själv fick jag vara ensam hemma för matte och husse var på bröllop, lill-matte i Tylösand och mina reservhem var på vift de också :(. Men husse kom och hämtade mig sedan så jag fick var med lite på bröllop även om jag fick ligga i bilen.

2009-06-20 @ 16:50:08
Postat av: Anonym

Vilken mysig och hundig midsommarafton ni fick......men hur blev det...fick du smaka köttbullarna? Kram

2009-06-20 @ 21:00:37
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Hej! Vad trevligt ni verkar ha haft det och kul att det blev fest hos Grappa & Guinness. Men det blev ju ingen dans kring midsommarstången för oss. Vi får ta igen det snart! Saknar dig!



Tass & kram

Lakkan

2009-06-22 @ 00:25:42
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: adelia

Hej hej!

Uppdaterade mig lite om eran helg.Riktigt trevlig midsommar verkar ni haft även de fyrbenta.Ha en bra dag//kram adelia

2009-06-23 @ 06:13:00
URL: http://ww.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback