Ändrade planer...

... och tänk så bra det blev :-)

Det blev inte Lommaskogen, det blev Blentarpsskogen.

När MOR skulle lägga sig inatt fick hon syn på ett SMS från Eva & Kid om att det var träning idag på förmiddagen om vi ville tillsammans med dom och Ulrika & Molly.

Ja va F-N sa MOR, all träning verkar behövas så det är väl lika bra, sagt och gjort. Vi hämtade upp Molly & Ulrika på vägen och 2 minuter i 10 anlände vi till målet på höger sida.

Vi fick börja med ett par dirigeringar som Eva placerat ut på deras morgonrunda, dessa gick snabbt rakt ut & snabbt rakt hem.

Sedan förflyttade vi oss och så fick vi gå på ett litet sök vilket inte heller vållade några problem.

Sedan var det det här med stoppsignalen... MOR måste ändra på sig lite för att den skall fungera på bästa sätt för mig, men ni vet väl precis som jag... dvs att det inte är helt lätt att "lära gamla mattar sitta". Men MOR fick några bra tips att testa, hoppas att de kan hjälpa för jag skulle gärna vilja stoppa och vända mig om som på en femöring mot MOR för att få vidare direktiv, jag tror allt att jag skall lära lite av lilla Molly :-), hon kan må ni tro!

Dagens sista övning gick av stapeln i viltbacken. Först enkel markeringar uppför backen sedan dubbelmarkering på annat håll. Kontentan av detta blev att hålla truten kunde jag lixom fixade jag liksom kråkan... dock kvarstår önskemålet från MOR att jag skall ta upp viltet lite snabbare., även detta fick vi bra övningstips för.
 
Detta var ett himla bra träningspass, positiviten flödade och då är det roligt att vara en jobbande hund.

Kid bara älskade mina nyrenoverade & nyborstade kanindummiesar, han var så varsam med dom, ja nästan som om dom var gjorda av glas.

Lilla Molly var en helt annan tjej idag jämfört med förra helgen, idag funkade allt så himlans bra. Så ung och så duktig, kul att se! Här har Ulrika blåst stoppsignalen på ett närsök och på direkten stannar Molly, vänder upp och sätter sig mot Ulrika:

Här prövas Kid på samma sak, lite annan fokus (jag fick inte ens pröva):

Molly, full koll, örat uppfällt för att inte missa det som sägs av matte Ulrika längre ut, för tänk om hon kallat:

Inga problem heller för Molly att hålla truten:

Kid i starttagen, men hejdade sig... inte får man sticka på ordet cykel inte:

Annars har det varit en lugn eftermiddag/kväll. Det blev en långtur i Pildammarna med MOR och jag fick gå lös nästan hela vägen, vilket överraskade mig lite. Men jag tackade för förtroendet och höll koll på MOR hela tiden förutom när det matades ankor av andra parkflanörer så det stod härliga till bland de där fjäderfäna. OM jag stuckit dit hade jag nog portförbjudits för all framtid i parken, så klok som man är så valde jag att avstå och lunka tillbaka till en tillsynes väldigt tacksam MOR.

Även om jag inte fick kolla in valplådan idag så lägger jag ut bilderna som MOR förevigat. Det har varit ett himlans pratande om dessa godbitar och jag kan nog förstå varför när jag ser bilderna. Titta & njut:




Sist men inte minst vill vi skicka ett stort GRATTIS till träningskompisarna Sandy & Calla som idag tog ett 3:e pris i Ökl respektive ett 1:a pris i Nkl på Jaktprov i Danmark. Snyggt jobbat tjejer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses va massa telingar, hur håller dom reda på alla dom??? Måste vara skit svårt. Söta är dom

Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

söötnosar:) wii, så söta, där skulle jag vilja sitta brevid..haha, ja, matte lär ha fullt upp med tegelstensboken...men den e SUPER:)Hon kommer att bli mycket klok;)

2009-03-29 @ 09:34:29
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Agneta & Tyra

Vad fuskigt att ni har barmark!!! Här går snön upp till midjan just nu! Snöar gör det ute också idag så det lär ju inte bli mindre. De har dock lovat att det ska bli varmt till veckan!



Härligt med jaktträning på barmar, vi längtar!!!! Vad duktiga ni är!!!



Kram



Agneta

2009-03-29 @ 18:43:08
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Helena

Ni är så duktiga med er jaktträning med vilt!!



Vilka underbara små godingar ......men blir helt valpsjuk! Kram

2009-03-29 @ 19:42:41
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Agneta & Tyra

Inte fullt två mil. Vi ska hålla på i tre månader men har månadsdragningar

2009-03-29 @ 21:19:17
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Anonym

Tjena

TACKAR för gratulationen idag. Vi ska givetvis hejja på er då ni tävlar. Husse har lärt mig en viktig sak o det är att man inte ska "glömma sina rötter". Vi har också börjat en gång o det var bara för 2 år sen.

Jag tycker att du var jätteduktig i Pildammarna.



Clara

2009-03-29 @ 21:44:51
Postat av: Lakrits

Vilken rolig träning ni verkar ha haft. Hoppas vi kan hänga på en annan gång, i helgen var det ju lite svårt.



Jag tycker faktiskt synd om Isa som har så många som hon måste hålla ordning på. Det där är ingenting för mig.



Det är väl inte så att du ska få en "lillebror"??? Vi är lite nyfikna. Men oavsett är det du och jag för alltid Walle. Längtar tills du ska komma på besök till mig och sova över!!!

2009-03-29 @ 22:59:52
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Såklart GRATTIS från mig och Matte också till Sandy & Calla!

2009-03-29 @ 23:01:07
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback