Kära nån...

... vad det skall vara svårt att koncentrera sig när det finns löpande tikar i ens närhet.

Igår på Fart & Fläkt var det 2 tjejer som löpte och det ställde till det ganska rejält när det gällde att koncentrera sig fullt ut.

MOR sa att det normalt skall mycket till för att jag skall rata godis... men idag föredrog jag stundtals alla underbara dofter. Så klart inte populärt... men jag kan inte rå att det blir så ibland.

Men hyfsat tycker jag nog ändå att det gick.

På platsliggningen så fick vi ligga i ring medans Lisa gick omkring och störade sig med en bit päls i ett snöre som hoppade & hade sig både framför och bakom oss. Detta fixade jag och jag suktade inte ett dugg efter tikarna, jag var ju tvungen att ha stenkoll på vart MOR tog vägen. Det enda jag gjorde fel på var att jag gick över i "skinkposition" efter ca halva tiden, jag tröttnade på att ligga så där snyggt och prydligt.

Fria följet kämpar vi fortfarande på med, likaså vänstersvängar som börjar arta sig nu. Rutan är rutan.... Fjärren med baklängesbelöning gick himlans bra. Ställande/läggande/sättande under gång gick bra... sättandet var första gången så jag trodde att det betydde att man först skulle sätta sig OCH sedan lägga sig... men det var fel blev jag snabbt upplyst om. Apporteringen gick förträffligt.

Men löptiksspårandet var gårdagens bästa prestation... jag hade hela tiden full koll på var dom gått resp suttit/legat... inte en endaste gång behövde jag tveka, näsan var som fastklistrad på gräset.

Men en stor eloge fick jag faktiskt av MOR och det var att jag inte "rymde" trots att möjlighet fanns emellanåt.

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Ja visst är det jobbigt Walle, det här med alla väldoftande damer. Och jag ska säga dej, att det blir inte lättare med åren. Jag har liksom varit "inne i dimman" från och till sen december förra året :( Inte ens maten smakar som den brukar. Inte lätt att koncentrera sig när magen är tom och nosen full av goa dofter.

Tass&Kram

Ziiiiico

2009-03-19 @ 16:48:19
Postat av: Lizzieonline ...

Tjaba !

Duktig du som rantat runt i ringen ( = Dumrutan .. ) fjärran från alla väldoftande tjejer ;) !

Själv har jag nött ink med ställande och läggande, vanlig ruta och kört med höger / vänsterapportering samt som externbelöning fått avsluta med en budföring, som faktiskt renderade i både just och het belöning samt lite " kamp om trasan " .. s !



Nosgnugg och glada svansvift från en annan GruppÅttamedlem :-)

Postat av: Elenor och Zidane

Ja, löptikar är söta!!!! Mycket svåra saker det där, men skönt att MOR var nöjd med dig.

2009-03-19 @ 19:47:16
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Ni har det inte lätt grabbar. Därför håller jag mig ifrån er just nu för ni blir ju bara snurriga i bollen av att träffa oss tjejer när vi luktar gott. Jag önskar faktiskt att jag slapp löperiet för jag tycker inte det är kul att vara utan mina flatte-kompisar. Men faktum är att det snart är över för denna gång. Tre veckor går fort, fast inte tillräckligt.

2009-03-19 @ 20:12:15
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Gazton

Mmmmmm! Löptikar luktar så fruktansvärt gott... Happy skall till och löpa... inte lätt att bo med en sån =/

2009-03-19 @ 21:01:29
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Helena

Inte lätt att förstå....man får inte ligga på skinkan och inte spana på brudar :-) Men du verkar har skött dig bra ändå med tanke på omständigheterna :-) Kram och gonatt!

2009-03-19 @ 22:55:32
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: lotta med juniocola

förstår att de luktar gott damerna som löper!inte lätt för en kille som du att hålla sig i skinnet;)men det låter som om du klarade det galant:)vad duktigt du är.hihi...fnittrar när jag läser att du intar skinkpositionlertycker att den låter riktigt bekväm;)

2009-03-19 @ 23:57:42
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback