TISDAG IGEN...

... och då har jag varit på besök hos FART & FLÄKT!


Men idag var det inte så mycket fart & fläkt inte. Vi är många 4-beningar & 2-beningar som skall samsas om planen och då får man allt se till att hålla sig lite på sin kant.


Vi började med gemensam platsliggning, det tog en stund innan jag fick bli liggande... MOR beordrade mig nämligen upp och ner flera gånger, hon var inte riktigt nöjd med tempot på mitt läggande. Så när jag äntligen fick bli liggande så var jag bara tvungen att snusa runt lite. Detta var naturligtvis inte heller till belåtenhet för henne, så jag fick några rejäla tillsägelser och sedan bara gick hon sin väg och då var det minsann bäst att hela tiden hålla full koll på vart hon tog vägen. Det som jag klarade väldigt bra var att jag låg stilla tills det var min tur att få sätta mig upp och då gjorde jag det väldigt snabbt OCH snyggt.


Sedan skulle 2-beningarna jobba 2 & 2. De kritiska glasögonen skulle sitta på näsan på den 2-bening som inte hade sin 4-bening på banan, detta för att se hur det fria följet fungerade. Kontakten var usel från början men jag spottade upp mig bra efterhand och jag fick lite beröm, när jag håller kontakten så ser det riktigt trevligt ut :-).


Dagens huvuduppgift var annars APPOIRTERING. Att hämta en apportbock och komma in och lämna den till MOR har jag inga problem med så jag fick pröva på något nytt istället. MOR kastade apportbocken över hindret, jag fick hoppa över hindret och hämta den och sedan hoppa tillbaka, det var kul, ja faktiskt mycket kuligare än bara hoppa över och sätta sig och sedan hoppa tillbaka.  Farten då? Ja, den gick det inte att klaga på här inte!


Sedan blev det lite vittringsapportträning. Här fick jag lite hjärnsläpp, jag trodde att jag skulle trampa på pinnen men när inget klick kom... så fick jag pröva något annat och klicket kom när jag snusade på pinnen, så det måste ju ha varit det "right things to do".


MOR försökte sedan lura mig, hon skickade mig till rutan, jag satte fart mot rutan men upptäckte att det inte låg någon target i mitten och varför skulle jag då överhuvudtaget gå in dit? Jag är väldigt förvånad att hon ens försökte... så nu är jag rädd för att jag måste lära mig springa in i rutan på ett annat sätt eftersom att jag verkar vara lite väl mycket "targetberoende".

Det som är lite synd är att en timme går så fort när man har roligt!

Jag har gjort en deal med MOR, vi skall nu varje morgon & varje kväll intensivt träna på det fria följet, för jag vill verkligen bli bättre på detta för att vi skall kunna lägga mer krut på andra kuligheter istället.


Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

hihi..vad duktiga ni är som kursar o tränar å håller på. håller med dig Wallander, se till att fixa det fria följet perfa nu så du får träna på de andra riktigt skojsiga sakerna istället;)

Postat av: Lakrits

Hej bästis & fästis! Saknar dig och är lite deppo att vi inte kan träffas på länge för att jag löper. Men det är väl bäst så antar jag. Fast vi ska försöka ta oss till Lomma imorgon och träna men vi får väl hålla oss för oss själva antar jag :(

2009-03-04 @ 20:04:00
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Mycket bra att titta på varann och komma med feedback!! Och att filma :-) Inte lätt att veta om man ska trampa på pinnen eller vad man skall göra.....?! Blir som dagt lite fel ibland men de ser så söta ut att man inte kan låta bli och skratta. Jag fattar inte varför inte hopp/apport är i 2:an istället .....det är ju mycket enklare än hopp/sitt/hopp! Borde vara tvärtom tycker jag :-)



Kram kram

2009-03-04 @ 20:04:39
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

nej jag förstår att det antagligen kommer att bli så med alfred oxå, storebror gustav 13 år, skulle AAAALDRIG; NEVER..hellre bli sjuk, än att sjunga en godmorgonsång i mamma o pappas blogg;)

2009-03-04 @ 20:50:27
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Kul, nu får jag ytterligare en blogg att följa, ni verkar ju ligga i och träna också.



Filmningen ja... Jag försöker att inte låtsas om att jag ser ut som ganska skruttig 90-åring på film :-) Huga! Jag håller med, det är hemskt att se sig själv.



Men så nyttigt. Bra också att ha någon annan som tittar på en. Jag har sagt åt Helena att hon ska vråla på mig varje gång jag inte sträcker på mig. Jag tror jag går lite framåtlutad för att se Wilma, vilket jag tror gör att hon går lite för långt fram. Därför ska vi också träna på det fria följet nu framöver.

2009-03-04 @ 21:13:41
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Lydnad kan vara riktigt roligt men jakten är roligare....eller hur Wallander? Men fritt följ mäste ju funka i båda grenarna. Så träna på. Natti

2009-03-04 @ 22:03:32
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Jo jag vet att vi "ratade" din goda daim-tårta, men det berodde ju på att vi redan smaskat av en annan tårta. Nu i efterhand, vet jag att jag gjord en fel-prioritering :D

Man lär så länge man lever .... nästa gång vet jag hur jag ska välja :D

Kramar

Heléne

2009-03-04 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback