Mest lek...

... men lite allvar blev det på träningen idag.

Jag trodde faktiskt inte att vi skulle åka dit överhuvudtaget... men ibland tror man fel.

Först blev det en liten runda för mig & Beck i skogen... Beck in i bilen och platsliggning för mig. Att jag för ett tag sedan satte mig upp på platsliggeningen var bara ett undantag, vilket jag berättat för MOR flera gånger och nu tror jag att hon fattat det (äntligen). Jag ligger så snällt & stilla nuförtiden.

När platsliggningen var genomförd så åkte jag in i bilen & Beck ut. När de ca en kvart senare var tillbaka så var det min tur att träna lite. Vi gjorde lite av varje för oss själva, men det blev mest lek & bus. Efter en stund slöt Margareta & Spot upp till oss och då körde vi lite gemensamt. Bl a testade MOR ett nytt kommando på rutan & hoppet, dvs "UT" och jag måste erkänna att det var lite lättare att lyfta på rumpan då och bege sig utåt. Undras om det är OK att hon använder det kommandot istället om vi skulle komma ut igen och tävla?

Vi fick ikväll matleverans och det blir man alltid lika glad för... skulle ju vara hemskt att vakna upp en morgon och det var tomt i tunnan... man vill ju inte det skall vara lika tomt där som i tvåbeningarnas kylskåp ibland.

Nä nu skall jag lämna över datorn till LILLEBROR... han vill ju oxå skriva ett par rader i sin nya blogg.

På återhörande endera dagen!


Kommentarer
Postat av: Susanne o Pebbels

Jag tror att det är helt okej att använda "ut" om man säger till först.



Jo, jag är tävlingssugen, men nu är det löp

och sedan jul så vips är 2010 här :-)



En annan sak är ju att jag gärna vill göra det snyggt och gäääärna hamna på prispallen. Känns som att jag inte vill chansa och klara det precis på gränsen om du förstår?

Pebbels har skämt bort mig med prispalls-placeringar i ettan ;)

Ps. Har Beck en egen blogg?



Kram

Postat av: Helena & Tina & Vilja

Jo tyvärr är det BB-time redan imorgon! Hon måste vara på plats 2 veckor innan enligt SKK:s regler :-) Men jag åker såklart dit i god tid före förlossning för det vill jag ju inte missa! Hoppas på att hon inte går över tiden för jag har obligatorisk skolhelg i Skara på lucia och sen åker vi till egypten :-) Kraaam

2009-11-24 @ 08:55:22
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Clara

Tjena

Kan vara kul med lite lek o tjimm istället för allvar.

Har själv fått mer sånt av Husse. Jätteskoj.



Bra med matleverans. Husse ska öppna en ny säck till mig idag.



Ha en bra vecka.



Clara

2009-11-24 @ 10:41:31
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Helene & Zicobus

Hej, Vi skolkade igår, men det märkte ni kanske ? Kläderna var inte torra från söndagens sökträning!



Numera är det så att man inte ens behöver anmäla avvikande kommando, såvida man inte använder handtecken istället för röst. Det måste man berätta i förväg. Annars har du lov att säga "HOPP" när du menar ligg och "KALLEANKA" (obs ett ord) när du kallar in. Kan ju vara kul om man vill ha lite omväxling :D

Kram

Helene

PS. Var finns Becks blogg - eller han orkade inte skriva något igår?

2009-11-24 @ 11:10:33
Postat av: Agneta

Åh, vad ni tränar flitigt! Här är det vintervila! Nä, det är inget stort på G utan bara vanlig vardag hemma.... med lite extra att pyssla med.



Kul att träningen gick så bra!



Kram



/Agneta

2009-11-24 @ 12:45:27
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Elliot

Japp matleveransen fixade jag...jaja matte då =)

Ja nu fick jag oxå ligga plats när matte försvann ur synfältet....de har ju du gjort länge.Tyckte att det var lite konstigt och min hals blev väldigt "lååång"men jag låg kvar i varje fall =)

Tack för den fina gröna o JÄTTEMJUKA bollen! Men jag vill oxå ha ett sånt där fräckt namn på min boll som du o Clara har.Hjälp mej att hitta på nåt =)

kramiz

E

2009-11-24 @ 13:37:27
Postat av: Elenor och Zidane

Jag är absolut ingen expert på lydnad, men jag använder samma kommando som i jaktträningen på rutan för att det känns bäst och mest befäst. Krameli

2009-11-26 @ 19:52:25
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Jag tror vi ska ta KALLEANKA faktiskt på något moment. Rutan hade legat lägligt till men nu har vi ju redan ändrat till "ut" vilket är lite lättare för mig att förstå.



Vi såg inte så mycket av er. Hörde sen att ni varit grupplösa. Sicket elände, det begrep vi ju inte, då hade vi tagit emot er med öppna famnen (ja det gör jag alltid :D

2009-11-27 @ 00:15:28
URL: http://vilhunden.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Vi kom och sågs (eller hördes) men segrade inte. Men det kändes riktig bra idag ändå.



Trevlig advent!



kram

2009-11-28 @ 15:32:08
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Björn & Clara

Tjena



Jag vet inte annars var jag ska skriva det men Husse o jag önskar er en trevlig 1:a advent.



Clara

2009-11-28 @ 18:46:00
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback