Räddhare...

... är det det man skall kallas för om man inte vågar apportera en hare som inte ligger blixtstilla?

Jag fick denna tuffa scarves av MORS arbetskamrat "FÖR BALL FÖR DRESSYRKURS"... men jag kanske ändå skall ägna mig åt dressyr eller kanske inte bara:

Idag har jag varit på jakt med MORFAR,  ja MOR fick oxå följa med förstås. Vi fick skjuts av FAR först till MORFAR sedan blev vi upphämtade av Kaj & Thage. När vi kom fram lät vi gubbarna i jaktlaget smida dagens jaktplaner ifred. Jag & MOR gick en ganska lång runda under tiden.

Vid första stoppet... blev det BINGO direkt. Det kom en hare i raketfart ut från dungen och PANG sa det bara från MORFARS bössa och där låg den ute och jag stack på direkten. Men till min stora fasa så rörde den på sig precis när jag skulle ta den och då ville jag inte vara med (har inte fått den rutinen ännu att riktigt våga). MORFAR skickar då ut MOR istället och hon var då inte rädder. Innan vi lämnade dungen så lade MOR ut haren igen och då var det helt ok... men det var en stor/tung jäkel och det har jag INTE HELLER så stor rutin på.

Sedan blev det några stopp till där Thage & Tess gjorde ett grovjobb med att söka av marken och jag satt på vakt beredd på att hämta... men inga djur var hemma för tillfället. Jag hade dock lite svårt för att förstå varför inte jag fick gå in och hjälpa dom att leta:

Men på de två sista stoppen var det fullt hus. Bl a MORFARS granne sköt en hare, jag såg inte riktigt var den la sig men det gjorde MOR så när det var slut så dirigerade MOR ut mig och jag sprang spikrakt ut och kämpade in denna som inte heller var så liten:


På absolut sista stoppet så fick jag apportera så det stod härliga till... jag hann knappt med:

Det blev en hel del tillslut:

Allt var toppenroligt idag förutom att jag inte alls uppskattade inhoppen i bilen stup i kvarten när vi var tvungna att förflytta oss runt bland markerna. Jag får nog söka för detta, dvs att jag inte vill åka bil. Det verkar inte att vara riktigt normalt när jag ser alla andra gladelingen hoppa både in & ut & in igen... jag är bara glad eller rättare överlycklig när jag får hoppa ut.

Igår var MOR på föreläsning med Roland Sjösten i Lomma. En uppskattad föreläsning med många tips om hur vi tydligen skall lyckas bättre på tävling... tur att det lär dröja tills vi skall tävla nästa gång så att vi hinner träna ordentligt så att MOR inte glömmer bort allt braigt han sa.

Nä nu får det räcka... kudden kallar.

På återhörande!

Nä förresten jag måste få visa LILLEBRORS rosettsamling (jag är stolt över att ha fått en sådan snygging till brosa):

Kommentarer
Postat av: e

Tycker du e jättemodig!

De va ju en JÄTTESTOR ELEFANTHARE :/

Gnatt

E

2009-11-16 @ 00:08:50
Postat av: Shiva & Vittra

Vi hade nog oxå tyckt det var lite läskigt med sprattlande kaniner. Matte brukar ju gorma på oss om vi försöker ta sådana. Att de aldrig kan bestämma sig... Vi brukar bara få ta de som är upptinade ;-) Men bilen Walle... Du kommer ju till sådana härliga ställen när du åker bil. Det måste ju vara värt det?

Postat av: Helena & Tina & Vilja

Jag är impad!!! Bäde av dig och av MOR!! Vet inte om jg kan ha några bra tips om bilåkningen....om ni vill ha det? Blir du illamående? Jag Vet ju redan att du åker i bur vilket brukar hjälpa mot illamåendet. Sen kanske ni kan prova (om ni inte redan gjort det) att åka korta korta turer ofta och itne alltid bar åka bil när ni ska nånstans? Kram

2009-11-16 @ 07:47:47
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Camilla och Enzo

Snyggt jobbat av er! Vi blir så imponerade av allt ni två lyckas med. Det verkar inte finnas något som inte ni två klarar av tillsammans :-). Det där med bilåkandet känner vi igen. Det ligger nog i generna ... Fast Enzo har faktiskt skärpt till sig. Idag hoppas det både i och ur bilen frivilligt. Tur det för matte var rätt trött på att först få 30 kg motvillig hund till bilen och sedan få in honom i bilen...

2009-11-16 @ 08:04:12
Postat av: Ingela och Tessie

Vilket bra jobb du gjorde på jakten Morfar måste vara stolt att ha en sådan kille med sig och Mor givetvis, det med harar som inte är helt döda inu det lär du dig att ta det är bara lite läskigt i början.



Kram på er.

2009-11-16 @ 08:33:28
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Zico-Bus

Fasen Walle!

Trodde inte att du var så cool. Alltså den där haren var ju en j-ä-t-t-e!

Ha det bra och hälsa den vackre lillebrorsan!

Tass&Kram

Z&H

2009-11-16 @ 09:18:55
Postat av: Karin och Wilma

Vad spännande med skarpt läge s.a.s. Vi tycker att du är fantastiskt duktig som kan ta så STORA rabbisar!!!



kram

2009-11-16 @ 09:51:36
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Margareeta Spot och Bell

Så duktig du är Walle, mamma Jizza är riktigt stolt över dig och det var ju tur att du började att apportera för annars hade inte MOR varit glad om hon hade fått springa runt och hämta harar och änder.

Kram från oss

2009-11-16 @ 15:47:03
Postat av: Clara

Tjena Tuffing.

Vete tusan om jag hade tagit den stora kaninisen.

Snygga priser som lillebror fått.



Hoppas att MOR kommer ihåg massor från kursen i lördags.



Clara

2009-11-16 @ 19:44:44
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Berit och Vira

Stiligt Walle!

Jättebra av dig att hämta hem en sån stor hare. Det är inte lätt att gapa så stort, mycket lättare med änderna. De är liksom mer lagom att bära

2009-11-16 @ 19:53:14
Postat av: Lakrits

Wow vad häftigt igår med jakten. Duktigt av dig att hämta så många. Jag hade säkert undersökt dem alldeles för mycket på vägen in, vilket inte brukar uppskattas.



Snygga rosetter han har brorsan din. Men han har ingen SVCH rosett!

2009-11-17 @ 00:36:32
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Agneta

Åh jag tycker du e skittuff!!! Vad kul dag ni hade med alla olika djur som du fick hämta!!! Helt underbar dag kan jag tycka! Tyra gillar att åka bil, har alltid gjort de sen jag tog bilen ner till vattnet för att hon skulle få bada då hon var liten och inte orkade springa hela vägen ner till älven. Då blev det superkul att åka bil!



Här har tyvärr snön försvunnit, i två dagar har det regnat och varit varmt tyvärr, nu är det is och mörkt igen, trist!



Kram



Agneta

2009-11-17 @ 08:53:50
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: adelia

Så tuff du är Walle i den outfiten;)Riktigt coola killen.och så duktig m aporteringen av olika djur,oj vad du hade att göra:)matte hittar då på en massa kul åt er..ha det gott.I morrn är det kasstrering för mig och min matte är lite nervös..Ha det bra nosisar o matte skickar kramizarna

2009-11-17 @ 16:40:32
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Elenor och Zidane

Vilka STORA harar? Inte lätt att släpa in dem Walle! Förstod att du blev lite rädd. Men vilken jaktlycka också. Fåglar blev det ju också på slutet. SÅ roligt med praktisk jakt, trots bilåkandet Walle!!!

2009-11-17 @ 17:58:02
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: maria

Waaaooo

en sådan stooor hare! Den väger säkert lika mycket som Herr Gråben. (o:

Förstår om det kändes litta läbbigt med en halvdö en...

Niño jagade en livs levandes häromdagen i skogen och de såg lika stora ut ungefär.

Kul med föreläsning, det är Inkis man inte sant?

Den där scarfen var dööhäftig tyckte jag.

Trevlig kväll på er!

Kram

Maria o Niño

2009-11-17 @ 20:13:52
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Emma,Krut & SKott

SHIT vilken jättehare!! Starkt jobbat Walle!!! =)

kamis

2009-11-18 @ 08:52:14
URL: http://klickamedkrut.bloggplatsen.se/
Postat av: Grappa

Hej Walle!

Undrar om jag hade orkat bära den gigantiska haren? Annars hade jag fått ta till cocker-knepet och släpa in den.

Jag har fått min andra rabiesspruta idag. När veterinären skulle hälsa på mig så satte hon sig på huk och då trodde jag att hon bjöd in till pusskalas. Jag lade frambenen runt halsen på henne och satte igång med ansiktstvätten och då trillade hon raklång baklänges med mig ovanpå sig. Jag tror att morsan tyckte det var lite pinsamt.

En sak till måste jag berätta. Jag väger inte längre bara 18,4 kg. Jag har blivit fullvuxen nu och har en matchvikt på 19,2 kg!!! Inte illa för en liten tös.



Hoppas vi ses snart! Jag blir byxlös den 27/11.

Puss, Grappa

2009-11-18 @ 12:52:58
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Vad duktig du är Walle! Det gäller att ha en stark nacke när man ska bära en sån tung hare!



Vi ses förhoppningsvis på lördag, om du nu får följa med lillbrorsan?

2009-11-18 @ 13:39:19
Postat av: Lakrits

Va??? Kan jag ha läst rätt. Väger Grappa bara 19,2 kg. Då måste jag vara jättestor. Hmmmm. Eller är Grappa väldigt liten. Jaja, man får va som man är helt enkelt. För det mesta tycker jag det är bra att vara stor. Ja alltid faktiskt. Möjligen önskar jag att jag var spensligare för då hade jag fått mer mat!

2009-11-18 @ 18:54:08
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Anonym

vidrigt

2010-09-25 @ 22:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback