Tjurskalle...

... nr1 samt lite annat blev jag kallad av MOR igår kväll.

Vi drog ner till Clara & Björn i Falsterbo… Elliot & Ann hängde oxå på.

Vi fick börja med att visa upp vårt friafölj som börjar ta sig gällande att gå med fin kontakt, svängar och sittningar var väl inte det bästa men en sak i taget!

Sedan dök Magnus och hans glada träningsgruppsadepter upp och då blev det gemensam platsliggning och sittande i grupp. Platsliggningen skulle vara med störning, så det gick en 2-bening och drog en tross framför och bakom oss… men vem bryr sig om något sådant? Skall dom snacka om störning för mig så får det nog minst vara en löpande tik.

Vi återgick sedan till vår lilla träningsgrupp igen, fr v Elliot, Clara & jag:

Mitt läggande under gång verkar nu inte att vara till belåtenhet (igen). Jag gör ju det jag skall men tydligen inte tillräckligt fort och då ser det ut som om jag först sätter mig och sedan lägger mig, men så är det inte. Så nu och ett tag framöver så kommer det nog mest se ut på detta vis när momentet skall tränas. Vi har sällskap iväg, men då kommandot kommer så vänder MOR upp och då gäller det minsann att lägga sig fort som f-n för annars kommer ingen köttbulle:

Hoppet är det nog ute med nu... det var framför allt här jag fick höra att jag var tjurig för att jag satt som fastklistrad vid MORS vänstra sida då kommandot kom. När TUCK kom fram som trigger så hoppade jag glatt ut men inte fick jag hämta den, nä jag skulle sättas då och hur kul är det. Nej jag valde att STÅ kvar. Men jag kallades tillbaka och nytt försök gjordes med samma resultat. 3:e gången blev det en förändring, då kom MOR farande och tryckte ner ändan i marken på mig och gjorde klart för mig vad som gällde. Sista gången hoppade jag och satte mig... det lät på MORS röst som om det var bäst.

Apporteringen blev jag godkänd på men mera fart på vägen tillbaka skulle vara önskvärt fick jag dock höra.

Rutan ville MOR inte köra... det var inte lönt sa hon. Men Björn han propsade på och ja det blev ett par bra ganska lyckade försök med bollen som dragning.

Fjärren har ju suttit som en smäck tidigare, men där måste bandet backas lite... för det går framåt igen nu om jag överhuvudtaget behagar att sätta mig upp.

Det känns som om det blev en liten fnurra på tråden... men den kan vi förhoppningsvis reda ut snart igen.

Avslutningsvis fick jag dra en runda tillsammans med Clara på vägen tillbaka mot bilarna... det var verkligen skönt att få springa av sig lite.

Det är alltid lika trevligt att komma till SF och få träffa Clara & Björn. Fantastiskt att Björn står ut med oss och inte ger upp, för är det inte jag som klantar mig så är det MOR, vi är nog ungefär lika goda kålsupare hon & jag :-)

Ja det var allt för denna gång... Take care tills vi hörs igen!

Ps. Det är Björn som haft kameran i högsta hugg

Kommentarer
Postat av: Karin och Wilma

Mörkerträning!!! Konstigt att MOR ser dig överhuvudtaget. Man kan ju tycka att det skulle vara läge att maska. Men hon ser tydligen ALLT :-) Jag är säker på att ni reder ut fnurran och att det går bättre nästa gång.



Kram Wilma

Postat av: Clara

HAHAHA



Tror du att jag känner igen mig? Det kändes ibland som att jag ville fram o hjälpa till men då la Husse mig vid belysningsstolpen igen.

De där 2-beningarna förstår inte en "liten formsvacka". Det är vi inte VI som får bestämma när det ska tränas.



Har själv flyttat fram på fjärren, så de så. Hälsa Mor det.

Inkallandet har Husse ej heller löst på mig. Säg det med till MOR.

Visst har Husse blivit galen på mig då det inte har gått fort nog.



Är helt övertygad att det gått framåt i momenten tills nästa gång vi ses.



Ha ett bra slut på veckan.

Husse sitter bredvid o hälsar.

2009-11-05 @ 10:37:39
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Elliot

Hej

Tack för att jag o matte fick vara med på träningen!Det var kul o konstigt på samma gång....

Ja vissa saker lämnar väl en del över att önska om man säjer så....å ska ja vara riktigt ärlig så beror det inte så mycket på mej :)

Platsliggningen och sittande i grupp gick jättebra även om jag kände mej lite frestad av ett stort löv som flög förbi min nos.JA JAG VET att jag har viss böjelse för flygande löv......ja e väl lite nosfiken =D

pussingar från

Elliot

ps.ang.det där fotot med oss tre på så kan jag bara säja att det kanske varit bättre ifall vi varit liiite ljusare i färgen,för nu ser det mest ut som om Clara sitter med ett spöke på var sida hihi!

2009-11-05 @ 14:37:28
Postat av: Elenor och Zidane

Ni är så flitiga med träningen!!! Lydnad i all ära men det är på WT:t vi håller alla tummar för er.Kör hårt!

2009-11-05 @ 21:19:44
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Hej o hallå där! Vilken liten träningsgrupp ni har. Alldeles för liten i mitt tycke! Vill ni ha en till med så ställer jag gärna upp! Ja, Matte också såklart!



Ses på lördag! Ska introducera dig till personspår tror jag minsann! Tror inte alls du är tjurig när du får syn på mig :D

2009-11-06 @ 00:29:55
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Lena och Grappa

Vi håller tummar och tassar för Beck på lördag och Walle på söndag. Förhoppningsvis ses vi i Arrie.



Kram, Lena och Grappa

2009-11-06 @ 11:59:22
Postat av: Susanne o Pebbels

Hahaha, alltid lika roligt att läsa när su skriver. :)

Visst är det märkligt att moment som suttit som en smäck tidigare kan börja krångla. Ibland beror det på dagsformen och ibland på löp (HOST...som hos oss nu snart).



Kramis

2009-11-06 @ 19:45:03
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Karin och Wilma

Mejla mig så mejlar jag bilderna tillbaka. Jag vet inte om jag har din adress kvar.



Lycka till i morgon och på lördag. Vi håller också tummar och tassar :-)



kram

2009-11-06 @ 23:13:51
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: adelia

Vi håller oxå tummarna för er i helgen;)Här blir det korning och tävling...så vi får se hur utgången blir där..Ja håller m eric äger Idol..kram

2009-11-06 @ 23:51:27
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Vera o Viggo med matte

Kul att träffas idag! Tack för tur-kakan, för oss hjäpte den ju så jag ska själv börja införa den traditionen nu! Kakor kan man inte få nog av!



Lycka till imorgon för både Storebror och Lillebror!

2009-11-07 @ 12:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback