Det tar sig...

... minsann på lydnadsplanen.

Igår var vi i Lomma och fick oss ett riktigt bra träningspass, ja det var nog minsann det bästa jag genomfört någonsin, men så har vi ju en toppentränare. Björne är full med ideér :-), funkar inte den ena så tar man fram nästa.

Det är bra att jag får lära mig sitta i grupp... för då kan jag det redan när det kommer i en annan klass och som ni ser så har jag full koll på min uppgift både när fotografen Björne är både bakom:

och framför:

Det friaföljet tar sig... nu börjar jag hänga med rätt bra då det skall vänstersvängas.
Lydnasträningen blir mycket roligare när det blir bus mellan momenten:


Tidigare har jag haft lite seperationsångest över att lämna MOR på hoppet, men inte igår inte och kolla in farten, det gick så fort att bilden blev suddig:

MOR gjorde dock en liten miss, hon glömde säga sitt när jag var på väg över på andra sidan och då blev det inget snyggt sittande. Men vi gjorde om det och då, ja då blev det BINGO!

Rutan är inte speciellt lockande om inte "TUCK" ligger där på andra sidan rutan och pockar på min uppmärksamhet. Men jag tror inte att dom där 2-beningarna kommer att ge sig förräns jag utför uppgiften med belåtenhet. Kom att tänka på att om jag fixar det på första försöket så behöver jag inte göra det fler gånger, tror minsann att jag skall testa det nästa gång vi tränar.

Det har tränats en hel del läggande under gång på flera olika platser & tidpunkter sedan sist och det börjar nog ge utdelning, det blir inte längre något utpräglat SITT-LIGG.

"Fjärrman" styr och ställer med skyltarna och MOR kommenderar mig och jag i min tur utför momenten. Det blev en liten liten förlyttning framåt igår men det var för att jag la mig på ena skinkan och då är det inte lika lätt att ta sig upp utan förflyttning, men klart godkänt ändå.

Jag fick inte apportera igår det glömdes, jag hämtade Claras apportbock flera gånger men ingen av 2-beningarna förstod piken.

Innan vår träningstid, så var det Bell & Margareta som fick sig en genomkörare Björn och sedan efteråt så var det Elliot & Ann. Däremellan så ställde MOR så klart upp och hjälpte Björn & Clara med lite apportering & leta pinne och på friaföljet där kan man bara njuta av Claras följsamhet, det är nästan som att dom är ihopklistrade :-)

Nu skall det tränas på igen så att vi förhoppningsvis kan visa upp lite nya framsteg vid nästa träningstillfälle.

Imorgon är det fredag och då är det dax för en korvarunda med Lakkan & Marie... kanske kanske skall Beck få följa med, men det beror på om familjens fotbollsgalningar skall gå på puben eller inte och se di blåe vinna.

Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena

Nu måste jag bara avslöja att Husse faktiskt blev rätt rörd av ditt inlägg.

O jag håller med honom för ni är så sablans duktiga så.



Känner helt igen mig då Husse tjatat på mig från klass I o framåt.

Ni gör otroliga framsteg för varje gång vi ses och glöm inte att första gången var i mitten på augusti i år. Vad gör ni idag som ni inte gjorde då ? Jo MASSOR.



Klart att ni ska träna sittande i grupp för det momentet kommer i klass III.



Grunden, fria följet är hur bra som helst MEN kan bli bättre.

Hoppet var "sagoligt" men att MOR glömmer att säga sitt.........!!??



Å vi ska inte snacka o läggandet under gång. PUH va du är duktig.



Husse säger att han har fler planer på RUTAN, men det är också det svåraste momentet i klass II.



Själv kommer jag ihåg att Husse nästan grät då jag lyckades i min första klass II tävling i rutan. Jag kände det på mig att det var bra.



Ja, det är en fröjd att ligga vid sidan om o se hur bra ni utvecklas.



Du Walle, den där korvarundan verkar intressant.

Vad består den av?



Clara

Behöver jag säga att Husse hälsar???

Postat av: Helena & Tina & Vilja

Åhh va kul att det går så bra med lydnaden....vilket beröm ni får av Clara (och kan jag tänka mig husse)!! Håller tummarna att korvarundan blir av. Kraaam

2009-10-23 @ 14:34:01
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus

När ska ni tävla? Bara så att vi vet och kan hålla alla tummar och tassar - hårt!

Gåsalydnande i Skanör lär vara jättetrevlig - länk finns från Lomma BK:s hemsida ;)

Men nu på söndag ska det hållas tummar och tassar för en massa kändisar på Lommas lydnadstävling, speciellt för Elli-totten och matte men även Clara

med husse ....... och mååånga andra (108 stycken närmare bestämt!)

Ha en härlig helg!

/H&Z

2009-10-23 @ 17:57:50
Postat av: Lakrits

Oj vilken fart du har över hindret. Coooolt!



Kul att Björne hjälper er! Snart är ni fullfjädrade för att ge er ut i 2an.



Matte ska spana in hur alla gör i 2an imorgon när hon är siffervisare på klubben så vi vågar oss ut till våren sen kanske.

2009-10-24 @ 09:29:21
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Hej, kul att det går så bra på träningen!



Om inget oväntat (som att min mamma blir sjuk igen) inträffar så kommer vi ner till Staffanstorp nästa fredag och åker hem igen på måndag. Jag tar med mig Wilma. Har inte fått så mycket tränat nu denna vecka så då kanske jag kan ta igen det lite nästa helg när min mamma ska umgås med sin väninna :-) Kanske vi kan ta ett gemensamt träningspass då :-D



kram

2009-10-24 @ 10:09:18
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Shiva & Vittra

Vilken häftig fart du hade över hindret Walle. Vår matte tyckte du liknade en liten söt (och snabb) krokofant...?!? Vi vet inte ens vad det är men matte såg övertygad ut.



Roligt att MOR hittat kulighetsknappen på dig på lydnadsplan. Vår matte har inte en aaaning om var hon ska leta på oss. Kanske sitter där off knappen sitter vad gäller apporteringen (den vet hon inte heller var den är)



Ha det så gott och hoppas korven var god!

2009-10-24 @ 11:22:03
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: mimio

Ha ha du är ju alldeles suddig Walle! Ganska coolt med fartränder liksom.

"Andra sidan"... det lät något det (;

Oj, i skrivande stund gjorde HIF mål... 1-0 mot Kalmar guuu va skoj(; eller hur?

Sambon har tvn igång här... I källaren sitter grabbens flickvän o tittar på Bois mot Assyriska ha ha... hon är "förvisad" dit((o: oj, o nu gjorde Bois 1-0 o ni såg MFF igår? Blev det oavgjort eller hur var det?

Tror vi går om er om vi vinner idag...

Mycket fotboll på gång minsann. Kul.

Nehepp nu ska jag in i duschen o "styla" mig hur nu det ska gå??? man trivs bäst i kängor o skitiga hundbyxor ju.

kram på er o trevlig helg!

Maria

2009-10-24 @ 16:17:11
URL: http://mimio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback