Nästan för bra...

... eller?

Igår for bara jag & MOR iväg till Lomma skogen för lite jaktträning. Vi mötte upp Spot & Margareta där. Både jag & Spot tyckte det var lite konstigt att de bara var vi... men vi upptäckte snabbt att det var jättekul för att det blev aldrig så lång väntan mellan momenten.

Vi fick börja med att gå fot fram till startplatsen och det tog sin lilla tid för jag var riktigt på hugget och ville ligga steget före... men se det kunde jag glömma förstod jag efter ett par vändningar. Vi fick börja med ett ganska litet sök där vi skulle hämta in 7 vilt (2 kaniner, 2 svartingar, 1  mås, 1 trut + 1 and). När jag hämtat in 5 blev jag lite konfunderad över att jag skulle hämta mera (jag brukar bara hämta 5!). Så med lite lägre tempo gick jag ut och sökte upp nr 6 och sedan var jag motiverad igen för nr 7. När viltet placerats ut igen så ville jag inte lämna utgångsplatsen frivilligt, jag tyckte gott att jag kunde få köra lite till men det hade varit taskigt mot Spot fick jag höra och då gick jag motvilligt med. Spot han körde på så det rök :-) tills allt var inne... ingen tvekan där efter nr 5 inte. Vi fick båda mycket beröm för våra upptag oavsett vilken sort vi plockade upp.

Sedan fick vi 2 enkelmarkeringar var där nedslagsplatsen var synlig och därefter ytterligare 2 med dold nedslagsplats. Vi löste dessa perfekt.

Sedan dirigerades vi för att hämta vars en kanin som Margareta informerat MOR om var den låg. MOR skickade mig i den riktningen men jag förstod inte varför jag skulle dit, där låg ju ingen, så jag sprang längre till vänster. MOR bad mig komma tillbaka... det gjorde jag men jag sög först upp kaninen och då såg MOR ut som ett frågetecken och ett gott skratt utbröt 2 beningarna emellan. Margareta var säker på att hon lagt dom vid 2 andra träd. Ja, tänk som det kan bli, tur att man kan själv ibland!!!

Övningen skulle göras om i en annan del av skogen och då lades kaninerna ut utav MOR. När Spot skulle skickas så berättade MOR för M exakt på pricken var dom låg, men skojade sedan till det och sa till M att dom låg till 45 grader vänster. M skickade Spot rakt mot kaninerna och han springer till vänster, ha ha M trodde då att MOR verkligen hade lurat henne... men se det skulle aldrig MOR kunna göra, hon har lärt sig att vi alltid måste få möjlighet att lyckas.

Eftersom att vi varit så duktiga så fick vi som belöning en lång runda att göra lite som vi ville i skogen. Jag & Spot har aldrig fått springa helt själva förut (har alltid varit några till, brorsor och syrror m fl), så det kändes lite konstigt i början, men efter en stund så hittade vi gemensamt intressanta platser, käkade köttbullar och hade allmänt kul.

Nu lite tillbaka till dagens rubrik... går det för bra för mig just nu eller har jag växt till mig och blivit en så duktig apportör? Ja det var frågan som MOR ställde till mig när vi båda nöjda & glada körde hemåt.

Om en stund är det plåstret som skall iväg på kursus, jag skall få följa med och kanske om vi har tur så får vi busa lite i skogen efter att han kursat färdigt :-). Man sover så gott efter det!

Hörs igen sen då!

Kommentarer
Postat av: Emma,Krut & SKott

jag tror att du vuxit till dej och tack vare all er "braiga" träning har du blivit en sådan duktig apportör och lydnadshund!!

Kan tänka mej att du & Spot hade det trevligt i skogen =) och säkert mattarna oxå ;)

kramis

Postat av: Clara

Tjena

Klart att det är du som växt till dig o mognat. Känner igen det själv.

Det kommer att bli så bra så.

Kanske dyker jag upp o kollar ditt fria följ en dag.

Inget hot bara ett löfte.



Jag, o Husse, önskar er en fortsatt trevlig vecka.

Husse ska steka köttbullar hela dagen i morgon. Smaskens för jag får ALLTID smaka.

2009-09-09 @ 23:14:04
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Mia

Jag skulle vilja säga så här: Det går bra för dig just nu OCH du har vuxit till dig och blivit en duktig apportör. Inte ELLER som du skriver. Och det kommer att fortsätta att gå bra för dig framöver!!



2009-09-10 @ 06:50:22
Postat av: Mia

Jag skulle vilja säga så här: Det går bra för dig just nu OCH du har vuxit till dig och blivit en duktig apportör. Inte ELLER som du skriver. Och det kommer att fortsätta att gå bra för dig framöver!!



2009-09-10 @ 06:50:49
Postat av: Mia

Det ekar tydligen här inne....

2009-09-10 @ 06:56:26
Postat av: Helena

Kan absolut tänka mig att du vuxit till dig och i kombination med all bra träning har det gett ett mycket bra resultat!!! Såklart!!



Tycker själv att jag ser så stor skillnad på Vilja jämfört med för ett halvår sen.



Må så gott och det är bara att rida på vågen ....av framgång!!

2009-09-10 @ 07:05:51
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback